Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Balky #8652:
To je predsa normálne. Treba odhlasovať liberáciu železničnej elektrifikácie alebo im zregulovať ceny.
Konkrétne - koľko stála merná jednotka pred delením a koľko stojí dnes?
Reakcia na: Vševedko #8631:
Pretoze delenim vznikla ZSR a ZSSK. ZSR poskytuju dopravnu cestu (vratane elektrifikacie trati), ZSSK poskytuju dopravu, prepravu. Medzitym vznikli dalsie zlozky ZSR, Zeleznicne telekomunikacie (ZT) a Zeleznicna energetika (ZE), ktore uz maju pravo poskytovat sluzby aj inym subjektom ako je ZSR. To znaci, ze ovladaju obchodnu politiku a snazia sa o hospodarenie s urcitym ziskom.No stale su sucastou ZSR a su teda vyhradnymi poskytovatelmi sluzieb pri zabezpeceni dopravnej cesty(datovych, telefonnych spojeni, ale aj dodavky energie na elektrifik.tratiach). Do ceny energie si teda ZE hodi svoje naklady, zisk a vie, ze jedinym odoberatelom energie na elektrifik. tratiach su elektricke rusne, jednotky, ktore vlastni ZSSK-je to ich najvacsi zakaznik. Monopolne zdieranie ako vysite. To iste bolo aj u ZT, kde si pausalne fakturovali za tlf. pobocky sluzobnej siete viac ako 1000Sk, aby dosiahli urcity zisk. No cenu nakoniec znizili, ked im ostatne zlozky ZSR i ZSSK hromadne odhlasovali tlf.pobocky.
Reakcia na: eMareq #8628:
Len ty na Jazere nic nerus, zameraj sa radsej na ine sidliskove linky. Pokial bude cesta do mesta trvat na eline dlhsie ako busom, tak ludia si stale vyberu rychlejsi spoj, to jest bus. A tento fakt bude platit stale, a je jedno, ci je to Jazero, KVP, Furca ci Tahanovce...
Pokial nebude zavedena prestupna tarifa, tak tvoje fantazie v ziadnom pripade neprichadzaju do uvahy.
Nechapem, preco tu niektorym tak velmi biju do oci tieto 2 linky (L38,L13)s intervalmi 30/60,pricom po meste je tahanych ovela viac nezmyselnejsich liniek, dokonca s hustejsimi intervalmi.
Navrhujem zrusit cast liniek L15,L18,L30,L31,L32,L55, L101 vedenych po Furci, lebo je tam trolejbusova doprava, a pre tento isty dovod zrusit vsetky busove linky na sidlisku KVP. ?
Neviete do ktorej sa vydávajú čipové karty na Bardejovskej ulici?
Re peterk: ale uz som trenovany a zvykol som si na to, ze isti navstevnici tohto fora maju udelene vynimky od Fyzikalneho ustavu SAV, teda aspon svojimi tvrdeniami o tom presviedcaju svoje okolie:-D:-D
Re peter k: doporucujem dokladne prestudovat prispevky #8543, #8545, #8556, #8558, #8574 a mnohe ine duchaplnosti :-D:-D:-D. Je pekne, ked si niekto pletie pracu, vykon, prikon, spotrebu, ucinnost a rekuperaciu. A je este krajsie, ked o tom napise traktat plny neymyslov. K tomu sa dostavi prelinanie pojmu energia a zistenie, ze mame aj chemicku, aj elektricku. Je spravne, ze chlapec zastava elektricku trakciu, len prostriedky zvolil *****ie.
PvvS:Ja se nehádal,jen jsem říkal,že sjezdová splítka je zbytečnost v 99% případů a myslím si to stále-i v tomhle případě:-P.
Reakcia na: eMareq #8625:
Ved sa pamatam, ze 6tka mala interval v sedel 10 minut a v spicke 6. Takze az taka fantazia to zase nie je.
Pivix vs. Bigmac :
Poriadne si precitajte a porozmyslajte nad tym, co ten druhy napisal. Nemozem ani uplne suhlasit ani uplne nesuhlasit s obomi.
1- A aj T pri premiestneni po urcitej drahe samozrejme vykonaju rovnaku pracu. (ak maju rovnake pasine odpory , hmotnost, ...)
2- na vykonanie tejto prace je potrebne dodat energiu . U A ako chemicku energiu v palive, u T ako EE. Ta sa v motore premiena na mechanicku pracu s urcitou ucinnostou. (u A asi 25% , u T asi 85%) Z cisto energetickeho hladiska , ak by som mal na kurenie pouzit take mnozstva , ktore oba vozidla spotrebovali na rovnakej drahe, tak mi nafta vydrzi 3 az 4 krat dlhsie ako spotrebovana EE. Teda radsej menit na mech. pracu EE kvoli vysokej ucinnosti tejto premeny. Fosilne paliva pouziat tam, kde je ziaduce aj teplo.
3- rekuperaciou sa urcite neda vratit 70% enerie dodanej pri rozjazde.
( vynasob ucinnost motora pri rozjazde s jeho ucinnostou pri energet. brzdeni- este mensia , zohladni ze pri malych rychlostiach je EDB prakticky neucinna a musis dobrzdit mechanicky , cim stracas dalsiu cast kinetickej energie a este je to potrebne vynasobit pradepodobnostou, ze prave v tej chvili bude z danej meniarne odoberat EE iny T, - posledne sa nemusi zaratat, iba ak by v zime troliky kurili z rekuperovanej enerie. )
Oproti A je vyhoda T v tom, ze mozu vratit aj cast potencialnej enerie pri jazde z kopca.
Reakcia na: Dispecer #8641:
správy JOJ + Markíza
Reakcia na: Vševedko #8642:
Je to ta vyhybka co sme se o ni hadali ? sjezdova splitka ? nebo si myslel jinou ?
PvvS:Došlo ale až dneska odpoledne.Díky,hezké.
Reakcia na: TA #8640:
Odkial to vieš????
zemetrasenie : epicentrum bolo v Tatrách ( už len to im tam teraz chýbalo ) na poľsko-slovenskej hranici. Magnitúda zemetrasenia približne 4.
Pivix: pre dany model, mechanicku pracu (porovnanie onych dvoch vozidiel) NEMA vyznam tahat do toho aj ucinost. Potom do toho mozes zacat tahat farbu plechu. Pocitaj to cez kWh.oskm-1, vtedy sa dopocitas k objektivnym cislam. Nema vyzmam dratovat linku/trat, (ekonomicke hladisko) pokial je na nej menej ako 55-65spojov denne.
Takže potvrdené, zemetrasenie to bolo : 3. až 4. stupeň Richterovej škály, epicentrum nepoznám.
Reakcia na: Pivix #8635:
Ano ale tohle je nedelitelna cast . Nejak se tam energie dostat musi. Abus tyky nebude smrdet bez nafty.
Reakcia na: TA #8624:
Tak ja na Komenského pri Krajskom úrade.
Reakcia na: PvvS #8630:
Smozrejme vystavba trolejovych trati je velika polozka ktora sa musi uhradit. Ale diskutovali sme len o vozoch a ich vyhodach.
Reakcia na: Vševedko #8632:
Napodobne. Proste to ukoncme tym ze vsetko je relatyvne. Zalezi z akeho uhlu na to pozeras. A mozno na to nepozerame z rovnakych uhlov. ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.