jasné záujem je. NO niečo mi vtedy spomínal Vladimír, 4128 a 4129 neboli natankované preto, že boli vyradené v novembri 2003 ?.
4131, 4132 a 4133 ako aj 4126 jazdili až do konca augusta, teda ešte istú dobu po Tvojej návšteve. Od 1.1.2004 už nebol vypravený žiaden linkový autobus. ?
Ja som bol v Šaci 27.8.2004. Už som sa chystal , že sto vezmem smerom na Košice keď okolo 14.00 vybehli von C734-ky 6009, 6023. Bolo to síce len na 2 kolá a zvoz z USS ale stačilo to na to, aby som ich odfotil. To bol piatok, ako som zistil posledný deň a posledné minúty linkových busov na mestských linkách.
Ostali nám len 2 generálkované C744 3101 a 3103. ?
Dnes, presne pred 113. rokmi, sa v uliciach mesta objavili koňky a začína sa písať história MHD na Slovensku. Vtedy na jedinej linke premávali koňky na trase železničná stanica - Kirovova - Alžbetino námestie (Nám. osloboditeľov) - Hlavná - Nám. Františka Jozefa (Nám. MMM) - Hospodárska škola (Št. Lokomotívy). Trať bola k 12.8. nasledujúceho roka predĺžená po Čermeľskej ceste až k reštaurácii Baránok (Čermeľ) a pribudli aj trate nákladnej dopravy. Koňka a neskôr aj para, bola nasledujúcich takmer 20 rokov bežným obrazom mesta.
Podľa Tvojej teórie "nespoľahlivosti ľudského faktoru" (Ozaj, chodievaš k lekárovi? A nebojíš sa??) sa čudujem, že u vás ešte vodič ručne (!!) otvára a zatvára dvere...nezvládol by to Mielec? A spoľahlivejšie? A vôbec, mali by ste sa obzrieť po nejakom autopilotovi do "systému", nech tých nespoľahlivých vodičov rýchlo povyhadzujete...
Ale no.
Povedzme to tak. Vodič je zodpovedný za jazdu spoja. Vodič je zodpovedný za cestujúcich. Vodič je zodpovedný za stav vozidla. VOZIDLA...ktorého základnou súčasťou je informačný systém. Vodič s ním MUSÍ vedieť robiť, a spoľahlivo. Tebe by sa páčilo, keby sa ho ani nedotkol. Fajn. Tak sa chcem opýtať: Čo môže, čo vie a čo naozaj urobí prešovský vodič v prípade mimoriadnej udalosti, operatívneho odklonu, krátkodobej výluky alebo hoc len náhodného "preskočenia" jednej zastávky (ó pardón, systém je predsa dokonalý, beriem späť)? Bude sa prizerať, ako mu palubák veselo vyhlasuje zastávky vzdialené stovky metrov? Alebo ho pre istotu úplne vypne?
Nerob z vodičov idiotov. Rutinne stlačiť štyri tlačidlá na konečnej (áno, dokonca aj jedno tlačidlo na každej zastávke) by zvládlo päťročné decko (viď niektorých diskutujúcich na fóre ?). Je to práca a povinnosť vodiča. Za ktorú je v neposlednom rade platený. Takže zádrheľ je v tomto prípade niekde inde a ty to veľmi dobre vieš.
Čo sa týka Prahy, tak neviem či bol od leta 2002 "celý systém vymenený". Tipujem však, že nie. Akurát sa začal používať poriadne. Príď a uvidíš, že funguje. Z pohľadu cestujúceho vravím, že prakticky dokonale (stratiť sa je holá nemožnosť). A o tom je reč.
hej, 4128 a 4129 sa mi v Šaci podarilo odfotiť v posledný deň premávky. Vraveli mi, že už ich ani nenatankovali, lebo na ďalší deň už nemali byť vypravené. Opäť, fotky môžem poslať, ak je záujem.
Áno, doteraz som bol presvedčený, že k tomu Košiciam chýbajú nezakúpené súčasti systému.
Faktom však zostáva, že ovládanie a spojazdnenie systému BUSE robí problém viacerým mestám, nielen Košiciam. Napríklad Libercu, Hradcu Královú, Pardubiciam, Bratislave...
...aaaale vie. Vsetko to vie a dokaze. Je to riadiaci a informacny system. To, ze v DPMK sa tieto info nezbieraju neznamena, ze BUSE to nedokaze. Keby to vsetko bolo tak jednoznacne v prospech RG, tak by mnohotisicove ceske mesta BUSE nepouzivali....
Rozdiel medzi BUSE a R&G je skutočne najmä o grafike, ktoré je u BUSE na neporovnateľne vyššej úrovni. BUSE umožňuje krajšie a rozmanitejšie a často lepšie čitateľnejšie fonty...
A tu by sme už aj skončili. Vo všetkom ostatnom sú systémy porovnateľné. Až na cenu, ktorá je u R&G niekoľkonásobne nižšia. A práve tá spôsobuje v slovenských podmienkach, že podniky, ktoré si kúpili R&G a nie BUSE, môžu paradoxne poskytovať cestujúcim kvalitnejšie informácie vo väčšom počte vozidiel, pričom samé môžu disponovať (a disponujú) najrôznejšími dopravnými štatistikami, o ktorých môžu podniky s konkurenčným systémom BUSE iba snívať. Nie žeby BUSE nevedelo niečo, čo vie R&G. Vie, ale za takú cenu, že na Slovensku to nikto nekúpi.
A tak košický DP má krásne supersvietivé displeje s informáciami v dvoch riadkoch, ale to je asi tak všetko. Či vozidlo šlo alebo nešlo podľa cestovného poriadku, to zistiť nevie. Či vodič na zastávke zastavil alebo nezastavil, to zistiť nevie. Či vodič na zastávke otvoril dvere alebo neotvoril, to zistiť nevie. Či došlo k neoprávnenému vypusteniu cestujúcich mimo zastávky, to zistiť nevie. Kedy vozidlo šlo mimoriadne do vozovne a s akou technickou poruchou, to zistiť nevie. Akú odchýlku od cestovného poriadku má, to vodič zistiť nevie. A mohol by som pokračovať ďalej a ďalej.
Kazdy Tvoj prispevok je nieco ako zmes trochy zdraveho rozumu znicenej karcinogennym zivotnym prostredim a Tvojej nikym nepochopenej geniality veducej k truhlikovskemu hodnoteniu okoliteho sveta. Ja som to tu uz raz pisal, ze takych ludi je skoda, mali by sa viac zapajat do tvorby pravidiel zivota ludskej spolocnosti - do politiky. Ich totiz nik neznici, lietaju cely svoj zivot nad zemou a tesia sa zo svojej dokonalosti.
Tak a teraz k tomu BUSE. Informacny system poskytuje informacie PRE cestujucich. Samozrejme, ze pri jeho vybere je potrebne zvazit AJ pristup a ovladanie zo strany prevadzkovatela + cenu.
A o com je informacny system v PO? O tom, ze vodic nic nerobi, vsetko sa robi samo. Grafika, prehladnost, zrozumitelnost, to vsetko ustupilo spominanemu faktu do uzadia. Ved ten vas system nedokaze napisat ani len napis na rozne dlhe panely inak nez rovnako.
To, co som tam pisal o postupe zadavania hlasenia zastavok je ZVELICENY, PRE UPLNEHO LAIKA ROZPISANY POSTUP. V skutocnosti vodic pocas jednej jazdy stlaci 4x tlacidlo, vlastne len potvrdzuje to, co mu palubak ponuka. Ale informacia pre cestujuccich je na kvalitativne ovela vyssej urovni nez u R&G.
Nerob z vodicov idiotov, oni taketo veci zvladaju. Bol si uz niekedy na skoleni vodicov? Ak ano, tak vies, ze tak, ako sa medzi nimi najde aj nejaky magor, tak rovnako tam najdes inteligentnych, prijemnych ludi. Tak ako v kazdom povolani. Ci uz je to vodic alebo dokturek...
Luk: Ano, da sa. IS BUSE a jeho ovladanie je mozne na viacerych urovniach, od manualneho az po radiove.
- Vieš čo je vrchol neslušnosti? Keď si zákulisné informácie vymieňaš na verejnom fóre a zdržiavaš v čítaní príspevkov všetkých ostatných čitateľov (najmä wapistov). Okrem toho by si si už mohol uvedomiť, že dotyčné osoby Ti na tieto príspevky nereagujú. Takže buď láskavo trpezlivý a nerob z diskusného fóra pokec.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
Ale no.
Povedzme to tak. Vodič je zodpovedný za jazdu spoja. Vodič je zodpovedný za cestujúcich. Vodič je zodpovedný za stav vozidla. VOZIDLA...ktorého základnou súčasťou je informačný systém. Vodič s ním MUSÍ vedieť robiť, a spoľahlivo. Tebe by sa páčilo, keby sa ho ani nedotkol. Fajn. Tak sa chcem opýtať: Čo môže, čo vie a čo naozaj urobí prešovský vodič v prípade mimoriadnej udalosti, operatívneho odklonu, krátkodobej výluky alebo hoc len náhodného "preskočenia" jednej zastávky (ó pardón, systém je predsa dokonalý, beriem späť)? Bude sa prizerať, ako mu palubák veselo vyhlasuje zastávky vzdialené stovky metrov? Alebo ho pre istotu úplne vypne?
Nerob z vodičov idiotov. Rutinne stlačiť štyri tlačidlá na konečnej (áno, dokonca aj jedno tlačidlo na každej zastávke) by zvládlo päťročné decko (viď niektorých diskutujúcich na fóre ?). Je to práca a povinnosť vodiča. Za ktorú je v neposlednom rade platený. Takže zádrheľ je v tomto prípade niekde inde a ty to veľmi dobre vieš.
Čo sa týka Prahy, tak neviem či bol od leta 2002 "celý systém vymenený". Tipujem však, že nie. Akurát sa začal používať poriadne. Príď a uvidíš, že funguje. Z pohľadu cestujúceho vravím, že prakticky dokonale (stratiť sa je holá nemožnosť). A o tom je reč.