Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #80997:
Ja by som osobne 34ku ku Casso potiahol. Naskytá sa však otázka, ako je veľmi potrebné držať kĺbaky na linke 15... okrem jednej hodiny, sú tam totálne zbytočné a neopodstatnené, linka hodná 15 metrového autobusu, a klbaky nam nechať na niečo... zmysluplnejšie. A trasa je druha vec. Opodstatnenie má v špičke od NO na Furču resp. v rannej opačne, a zo Železnikov do centra, aj tam je veľmi na uvaženie potreba kĺbového vozidla, skôr nie ako áno. Dovolil by som si tvrdiť, že 15tka by mohla uplne pokojne končiť na NO, ďalej je fakt zbytočná a takto ušetrené jednak kilometre, ale aj vozy, by sa mohli dať inde. Dovolím si dokonca tvrdiť, že aj tou 27čkou cestuje viac ľudí, táto linka 15 je fakt čistý blud a nezmysel. Alebo keď ju už tak silne potrebujú, tak bez kĺbakov. Od čias, kedy tam tie kĺbaky dali, lebo sa ľudia udajne nevošli (neuverim ani slovo ale ok), tak už demotivovali stovky ľudi, od použivania MHD, takže niečo menšie sa tam môže pokojne vrátiť.
Reakcia na: 110mat110 #81000:
A čo tak urobiť závislosť medzi postavením vlakovej cesty a semaformi? V Bratislave to tak majú pri vjazde do tunela, mohlo by sa to uplatniť aj tu.
Reakcia na: S499.1023 #80999:
Tak daj nejake riesenie. Ja si neviem predstavit logiku akym bude kruhac fungovat. Je ns hlavu, ze ked cez kruhac pojde napr 6tka SNP->SoSA tak vyblokuje vsetkych.
Reakcia na: KVKV #80994:
Ďakujem za vysvetlenie. Pokiaľ mi je známe, žiješ v Prahe. Cestoval si tu v posledných rokoch električkou?
Neviete, či chce DPMK niečo robiť s koľajnicami pred zastávkou Radnica Starého mesta v smere na NMM, na ktorej sú dosť badateľné stopy (asi po núdzovom brzdení električky?) ❓
Reakcia na: afeno #80995:
Ty radšej nespomínaj CASSOVIU. Už i tak na hovno je tam ťahať linky keď tam nič okrem reštaurácii a pár podnikov nič nieje. Už len to stojí za zmienku, že čakám dnes na N.Osloboď. o 20:30 na L71 a presne tá debilná situácia o 20:30 L16, 20:34 L10 a o 20:39 ZNOVA tá sprostá L15 na CASSOVIU a P R Á Z D N A. A L71 pekne v kľude o 20:41 a plná. Hoc sú to len minutové odchýlky ale na jaku "gutu" mi natrepať na Železníky toľko spojov keď tam idú už len dlhé a PRÁZDNE autobusy? A L71/72 je stále v kurze.
Lenže to tí "najmúdrejší" nevedia, lebo oni na to majú papiere.
Reakcia na: afeno #80995:
vyznam linky 34 uz konci pri Spolocenskom pavilone, skor by som bol za jej skratenie, pripadne presmerovanie, ako za tocenie trasy do slimaka a vytvaranie zachadzok naokolo blizsie
Reakcia na: romeo #80976:
Buď tá Cassovia, alebo potiahnúť ju okolo nového štadiónu, za OBI po OC Optima
Kruháč Moldavská.
"V dnešnej dobe už výhybky neprestavujeme trolejovým kontaktom na priamy průd"

Ide o impulz (rádiový, elmag*) na prestavenie výhybky do žiadaného smeru.
Samozrejme blokovanie zabráni podhodeniu pre súpravu vpredu. Ale medzi kontaktmi sú krátke vzdialenosti, takže súprava bude prechádzať kruháč doslova krokom, inak sa bude stávať , že vodič nestihne včas prestaviť výhybku a bude vystupovať a riešiť to tágom. Problémov by bolo viac.
Samozrejme ,že by to išlo riešiť sofistikovaným sposobom, keď napríklad už pred vjazdom do kruháča si vodič jediným impulzom nastaví "vlakovú cestu".
Lenže poznanie reality mi hovorí, že zatial akýkolvek technický problém v košickej mhd nebol nikdy vyriešený dokonale a spolahlivo. Od pracovníkov dodávatelských firiem viem, že odborná stránka kompetentných pracovníkov dpmk je nízka, odborné konzultácie sú ťažkopádne, neochota riešit detaily zo strany dpmk, mnohokrát je treba vysvetlovať až úplné základy technickej problematiky, ktoré boli hlboko pod rozlišovacou schopnosťou odborníkov z dpmk, navrhnúť možné riešenia a väčšinou sa dočkať odpovedi v štýle "tak to nejak urobte".

"elmag*" - rekonštruované výhybky v KE majú hydraulický pohon, ovládanie malým napätím, povel k prestaveniu je rádiovým signálom a paralelne bol ponechaný sposob prestavenia elektromagnetom na podvozku a jazyčkovým kontaktom v kolajisku.
Domnievam sa, že dodnes rádiové ovládanie výhybiek nie je inštalované na všetkých vozoch. (či už je ??)
Reakcia na: S499.1023 #80992:
Vzhľadom na to, čo všetko si on môže dovoliť, je to trochu zvláštne. V podstate by aj bolo jedno, ako cestuje. Len sranda je, že keď večer má prísť do Košíc a teda aj do Merkury, ako všetci zamestnanci odtiaľ "utekajú" a ani sa nezdržia cigaretkou pred cestou. ? ? ? Lebo z hľadiska povahy to je vraj nepríjemný človek.
Reakcia na: tedom-cng #80991:
Čo je zlého na ceste z Košíc lôžkovým vlakom? To je naopak znak inteligencie.
Reakcia na: romeo #80976:
Nie som z DPMK, autobus ku Merkury by mi vyhovoval, ale aj ja musím povedať, že sa to nedá. Majiteľ Merkury je *ebil. Šetrí, kde sa dá - ešte aj keď chce ísť z Poľska do Prahy, tak príde do Košíc a odtiaľto ide lôžkovým vlakom. Rovnako šetril aj na areáli Merkury Marketu. Keď tam prídu kamióny, tak najprv absolvujú cca 2 minútové otáčanie sa, potom cúvajú a čakajú, kým ich začnú vykladať (viď obrázok). Ak si predstavím, že by tam ešte chodil autobus, tak o škodové udalostí a chaos tam núdza nebude. ?
Reakcia na: veteran #80989:
No myslím že ak toto je podmienka z EU (ucelene úseky tratí dvoch liniek), a nie "opotrebovanosť" a "vek" trate , tak boli aj ine riešenia (napr linky 2+9), ak by chcel DP zahrnúť tam fakt najstaršiu "panelovu" trať ... Zahrnulo by to presne skoro tie isté úseky plus aj samotnú trať na jazere s obratiskom. A ak by sa zvýšili nejake peniaze aj pri takej verzii - doplnilo by sa o krátky úsek Moldavská- Štúrová.. Myslím že rekonštruovať trať kompletne na najdlhšej linke 9 by bolo logicke a "prešlo" by to aj v EU .. takže tých logických rozumných riešení bolo viac,, to môj postreh.
Reakcia na: N/A #80986:
Už sa to tu spomínalo snáď tisíckrát, ale skúsme aj tisícprvý. Na trate dáva peniaze EÚ a tá má právo prostredníctvom svojich orgánov diktovať na čo a za akých podmienok dá peniaze. Podmienkou teda bolo zrekonštruovať ucelené úseky tratí, ktoré by pokrývali dve linky. A to sa aj stalo (deje). Keďže nejaký budget sa zvýšil, doplnili sa kratšie úseky, aby bol vyčerpaný kompletne. V situácii, keď mesto na vážnejšie opravy vlastné prostriedky nemá, to bolo jediné rozumné riešenie (linky 2+6, jednoduchý úsek na Němcovej a extrémne zjazdená križovatka pri VSS).
Reakcia na: cedin #80979:
Firmy ktore tam su. Sanas, woodcote, puma, mercury, sos neviem kto este. Vsetkym by pomohol zachadzajuci bus aspon v spicke. DPMK povedal, ze sa neda.
A už len dodám na tému rekonštrukcií tratí.
Z môjho pohľadu ak by vedeniu DPMK šlo ozaj o opravu tratí tak by si stálo za tým a vybojovalo opravu trate na sídlisku Nad Jazerom. A ak by "tota" únia nedala na tú konkrétnu trať peniaze ta by som sa vy.....al na všetkú trať v meste a peniaze.
Ten kto chce nájde nejaké riešenia ako vybojovať financie na opravu trate na Jazere.
Reakcia na: tbus #80981:
To by si veľa chcel. Dosiaľ v DPMK budú ľudia ktorý na to serú a nepodoťahujú veci do konca ta nikdy nebude MHD slúžiť cestujúcej verejnosti. V Prahe displeje sú na každej "SOR-ke" aj v zadnej časti busov. DPMK sa vie sústrediť len na vymáhanie pokút a chytanie pasažierov ktorý nemajú v úmysle cestovať na čierno (čierny to majú zadara). HANBA, HANBA A HANBA DPMK!!!
Reakcia na: romeo #80983:
Ako keby boli pri OC Cassovia nejaké prestávky, dva busy sa tam stretnú zvačša len v špičke a za ideálnych podmienok, t.j. keď príde načas....
Reakcia na: cedin #80979:
Zas ale to ze sa nemozu busy pri cassovii predbehnut neni neriesitelne. Mohli by tie busy co tam cakaju dlhsie odist do zadnej casti parkoviska ktore je vzadu vacsinou prazdne a tak sa vratit ]ri odchode. Isto lepsie ako sucasny stav ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.