Reakcia na: N/A #80997:
Ja by som osobne 34ku ku Casso potiahol. Naskytá sa však otázka, ako je veľmi potrebné držať kĺbaky na linke 15... okrem jednej hodiny, sú tam totálne zbytočné a neopodstatnené, linka hodná 15 metrového autobusu, a klbaky nam nechať na niečo... zmysluplnejšie. A trasa je druha vec. Opodstatnenie má v špičke od NO na Furču resp. v rannej opačne, a zo Železnikov do centra, aj tam je veľmi na uvaženie potreba kĺbového vozidla, skôr nie ako áno. Dovolil by som si tvrdiť, že 15tka by mohla uplne pokojne končiť na NO, ďalej je fakt zbytočná a takto ušetrené jednak kilometre, ale aj vozy, by sa mohli dať inde. Dovolím si dokonca tvrdiť, že aj tou 27čkou cestuje viac ľudí, táto linka 15 je fakt čistý blud a nezmysel. Alebo keď ju už tak silne potrebujú, tak bez kĺbakov. Od čias, kedy tam tie kĺbaky dali, lebo sa ľudia udajne nevošli (neuverim ani slovo ale ok), tak už demotivovali stovky ľudi, od použivania MHD, takže niečo menšie sa tam môže pokojne vrátiť.
KVKV
"V dnešnej dobe už výhybky neprestavujeme trolejovým kontaktom na priamy průd"
Ide o impulz (rádiový, elmag*) na prestavenie výhybky do žiadaného smeru.
Samozrejme blokovanie zabráni podhodeniu pre súpravu vpredu. Ale medzi kontaktmi sú krátke vzdialenosti, takže súprava bude prechádzať kruháč doslova krokom, inak sa bude stávať , že vodič nestihne včas prestaviť výhybku a bude vystupovať a riešiť to tágom. Problémov by bolo viac.
Samozrejme ,že by to išlo riešiť sofistikovaným sposobom, keď napríklad už pred vjazdom do kruháča si vodič jediným impulzom nastaví "vlakovú cestu".
Lenže poznanie reality mi hovorí, že zatial akýkolvek technický problém v košickej mhd nebol nikdy vyriešený dokonale a spolahlivo. Od pracovníkov dodávatelských firiem viem, že odborná stránka kompetentných pracovníkov dpmk je nízka, odborné konzultácie sú ťažkopádne, neochota riešit detaily zo strany dpmk, mnohokrát je treba vysvetlovať až úplné základy technickej problematiky, ktoré boli hlboko pod rozlišovacou schopnosťou odborníkov z dpmk, navrhnúť možné riešenia a väčšinou sa dočkať odpovedi v štýle "tak to nejak urobte".
"elmag*" - rekonštruované výhybky v KE majú hydraulický pohon, ovládanie malým napätím, povel k prestaveniu je rádiovým signálom a paralelne bol ponechaný sposob prestavenia elektromagnetom na podvozku a jazyčkovým kontaktom v kolajisku.
Domnievam sa, že dodnes rádiové ovládanie výhybiek nie je inštalované na všetkých vozoch. (či už je ??)