Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #80830:
Ja nemám s DPP nič spoločného.
"Najlepšie" to je vyriešené v Solarisoch, kde to v každej dodanej sérii funguje inač. Niekde vodičovi žiadosť o zastavenie ukáže aj po stlačení dverí, inde nie. Niekde keď to stlačím 100 metrov pred zastávkou, tak si stlačenie dverí zapamätá a dvere mi to bez ďalšieho stlačenia otvorí, inde nie. Citelis tak isto ukaže STOPku po stlačení tlačídka na dvere, a zapamätá si, ktoré dvere chcem otvoriť. Ak stlačím iba STOPku, dvere mi to neotvorí. Chcelo by to niečo jednotné, najlepšie to je vyriešené v SORoch, kde, nech stlačím čokoľvek, stane sa to isté.
Reakcia na: Bjorn #80831:
V tedome môžeš "dvere" mačkať koľko chceš, vodičovi nesignalizuje nič....tam každé tlačidlo slúži len na to, čo je na ňom napísané....
Reakcia na: 381+383 #80828:
Ale toto je signalizácia núdze. Ekvivalent 3+ prerušovaného signalizovania, na ktoré sa v Košiciach používa tlačidlo nad dverami. Pod tým tlačidlom je napísané "Znamení k řidiči - nouzové zastavení (...) - výstup s kočárkem". Ale je pravda, že to môže pôsobiť zmätok, malo by sa to prelepiť. Našťastie ale, električkových zastávok na znamenie je v Prahe ako šafránu (v porovnaní s ich celkovým počtom).

Každopádne, vôbec to nesúvisí s tým, že v Košiciach sa používajú separátne tlačidlá na dopyt na zastavenie a separátne na samotné otvorenie. Navyše variabilita tlačidiel rozhodne nekončí pri čísle dva, farby sú rôzne v autobusoch, v električkách a aj v trolej... (vlastne, to už nie). V niektorých vozidlách sú dlačidlá označené šípkami, niekde nápisom "stop", inde zas nápisom "dvere". Potom tu sú tlačidlá na madlách, na strope, záchranné brzdy a signalizácia nad dverami. V niektorých typoch vozidiel dopyt na zastavenie zároveň slúži aj ako dopyt na otvorenie najbližších dverí. Opačne to ale samozrejme nefunguje. Veď komu by napadlo, že keď sa niekto dožaduje otvorenia dverí, asi tam chce vystúpiť a teda očakáva, že voz na najbližšej zastávke zastaví... Keď toto nie je na míle vzdialené zdravému rozumu...
Reakcia na: S499.1023 #80829:
Nič na tom nemení fakt, že to máte zle označené...
Reakcia na: 381+383 #80828:
Asi si si to zle prečítal, Robo. Tam sa hovorí o tlačidlách núdzového zanmenia, nie zastávky na znamenie, naopak sa žiad, aby cestujúci pre zastavenie na zastávke na znamenie NEpoužívali tlačidlo núdzovej signalizácie ale dopytu na otvorenie dveí.
Reakcia na: KVKV #80826:
"Technický manažment" požadoval o. i. aj toto:
- Všade, kde je to len trochu možné, požadujeme otvorený zvršok
- Našim cieľom pri električkách vario LF2+ bolo čo najviac stojacich cestujúcich

Čo do odtrhnutosti od reality 21. storočia sú tieto (a mnohé ďalšie) technické požiadavky na všeličo samovysvetľujúce...
Netreba sa stále vyhovárať na MZ a "IQ+2LF" poslancov. Tam by mala existovať lepšia komunikácia zo strany dpmk. Ale aj v dpmk dokážu byť "kreatívni". Príkladom je zavedenie samostatných dvoch tlačítok, jedno pre funkciu znamenie vodičovi pre zastavenie na zastávkach na znamenie a druhé pre otváranie dverí. Je to vlastne rovnaký príkaz, takže v zbytku Európy (aspon teda na západ od Košíc) sa používa JEDNO tlačítko, ktoré plní obe funkcie. Je to nezmysel, ktorý v dp nikto nemá záujem riešiť. Dokonca u nových VarioLF2+ to bol požiadavok zadaný výrobcovi ! To je technický menežment dp skutočne tak odtrhnutý a vzdialený prevádzkovej realite mhd v iných mestách ?
Je ale zaujímavé ako rýchlo a pozitívne takú kravinu prijmú vodiči. To, že si tým liečia komplexy "traktoristi" autobusov, že nezastavia ak cestujúci stlačí len požiadavok na otv.dverí, to sa dá očakávať vzhladom k ich celkovému intelektu a profilu osobnosti***, ale za svoje to priali aj (niektoré) vodičky ed, keď za zastávkou Senný trh víťazne ohlásia cestujúcemu, že mal stlačiť iné tlačítko (podobný prejav ako tá revizorka , čo zvíťazila nad 4zast.lístkom)

***/ sociologickým výzkumom bolo dokázané, že čím je nezmyselnejšie nariadenie, predpis, zákon ,o to spontánnejšie je prijímaný a doslednejšie vyžadovaný osobami s klesajúcim IQ.
Reakcia na: 381+383 #80822:
Ja si pozmeňovák nemenovanej súdružky veľmi dobre pamätám. Ba dokonca ešte lepšie si pamätám pôvodný návrh, ktorý vznikol v DPMK. Takže veľmi by som sa do pŕs nebil...
Reakcia na: 381+383 #80822:
To mohla byť len jedna z dvoch... Odborníčok. Tá, čo dokáže sedieť v Bruseli, na Furči, na Komenského a na magistráte? Alebo tá, čo nosí v kabelke meter štvorcový?
.
Každopádne, ako ale mohol podnik nenamietať pri schvaľovaní tých nezmyslov, ktoré (napríklad na tom lístku) sú napísané? Zas nehrajte sa tam na autistov.
Reakcia na: 381+383 #80822:
A čo je to spoj "R" ? Aký je to zrýchlený spoj ? Na lístku je napísané čosi, čo netušim čo znamená. Ak sa myslí linka "Rx", resp. "RAx" tak to takto chápať nemusím a ani nechápem, pretože ako spoj beriem to, čo je označené v CP a v CP Riek rozhodne žiaden spoj R nie je. Nezaškodilo by niekde jednoznačne vysvetliť platnosť 4 zastavkoveho CP, do tarify alebo rovno do CP zapísať, že na tejto linke či v tomto úseku neplatí. Je to zmätočné, a nevidím dôvod, prečo napríklad linkou R2 nemôžem isť z Levočskej na Ladožsku na 4 zastavkovy listok, ale linkou 3 áno. To už je čo za blbosť ? A duplom, keď mam ešte niekde hľadať neexistujúci spoj "R" a potom si môžu revizori ulahodiť natom, že to nemáte po slovensky nikde vysvetlené, len niečo z rýchlika, čo prakticky nie je pravda. Nebolo by od veci ako som napísal vyššie, aspoň do CP zapísať poznámku. Predom píšem, že neviem či sa niečo take v CP vyskytuje, ja zastávkové CP zásadne nečítam, a na webe či appke/Ubiane to nie je zapísané pri CP nikde.
Reakcia na: veteran #80811:
Ty by si si ale mohol pamätať, že tento textový nezmysel vznikol pri schvaľovaní tarify v MZ, kedy nemenovaná pani poslankyňa a ex starostka v snahe nájsť spôsob, aby sa nezneužíval 4-zastávkový lístok, podala pozmeňujúci návrh, ktorý bol následne schválený. Takže dotyčného zamestnanca v DP nehľadajme, tiež s tým nie sme od začiatku stotožnení, ale je nám to prd platné. Práca revízorov je samozrejme druhá debata...
Reakcia na: Jack37 #80817:
clovek co toto obhajuje asi nema kontakt s realitou.. uz len ten dany priklad Valcovne - Moldavska, kde ma zrychlena R-ka viac zastavok, ako nezrychlena 56-ka..
Reakcia na: juhasmaros #80818:
V Bratislave sú T6 síce stále s výzbrojou TV3 ale značne upravované, s trojfrekvenčnou reguláciou. Košické sú v pôvodnom stave.
Reakcia na: juhasmaros #80818:
Podobne ako v Prahe, robili sa len upravy vyzbroje ?
Bol by niekto znalý problematiky ochotný vysvetliť rozdiel medzi košickými T6 a bratislavskými? Tie z prvej série ktoré máme aj my vyzerajú až na zberače rovnako ale znejú inač. Boli dodávané s inou elektrovýzbrojou resp. sa to modernizovalo?
Reakcia na: KVKV #80814:
Áno, platí, keď som medzi ročníkmi v škole nemal mesačník cestoval som do práce (Šaca -> OC Optima a naopak) na 4-zastávkový lístok. Myslím, že v čase keď vzniklo toto obmedzenie sa zo Šace dalo s L56 na 4-zastávkový dostať až na Námestie osloboditeľov, ale to už neplatí, keďže sa pridali zastávky Moldavská OC, Perešská a Valcovne USS, v smere do Šace aj Optima.
Reakcia na: romeo #80815:
Ten by predsa ľudia zneužívali... ?
Sa divím,že sa do toho neobul ešte žiaden prokurátor, do kadejakej blbosti sa šprtajú a podstatné veci sa neriešia.. Už dávno sme tu koľkí žiadali 10-minútový lístok a vyriešilo by to mnoho

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.