Ja to držím kým sa neotvoria poprípade počkám kým sa rozsvieti tlačidlo, ale väčšina ľudí buď stlačí raz a čaká alebo to spamujú. Niektorí si doslova myslia že to vždy treba stlačiť presne 2x pretože pri druhom je už väčšinou dopyt aktívny.
Kedysi som pre jednu firmu riešil toto, pre pražské T3P,KT8.
Bol priamo požiadavok dp, aby dopyt zvonku bol aktívny aj pred úplným zastavením. Často to tak ludia stláčajú a "to by nasíralo" ak by museli znovu.
Predpokladám že buď im vadí že im to svieti kontrolka alebo to možno ovplyvňuje nejake bezpečnostne prvky, možno im to blokuje rozjazd ak zastavía mimo zástavky ak neotvoria dvere
Ešte aj v električkách je to rôzne. Vario si zapamätá požiadavku dopytu zvnútra, ale zvonku nie, takže tlačidlo funguje až keď sa dvere uvoľnia. Myslím že na KT je to rovnaké, ale T6A5 si pamätá aj zvonku.
...a ešte doplním, už som o tom kedysi písal , ale patrí to do kompletnosti tejto témy.
Prečo niektorých vodičov hlavne ed hrozne vytáča ak dopyt na otv.dverí aktivujem už za jazdy a nie až v zastávke. Dokonca niekolkokrát som bol vodičom (vodičkou) upozornený, že to sa má stlačiť až v zastávke ???
To je v KE aj taká sofistikovaná špecializácia, že najprv musím aktivovať tlačidlo pre dopyt otv.dverí a v zastávke ešte raz tlačiť tlačítko vo dverách aby sa vobec otvorili ???? Tak to už je síla soudruzi !
To nie je vola* aby to zjednotil niekto v rámci plán. opráv ? Však to nie je zložitá elektronika , na to stačí "drotárik" rok po vyučení, mal by to zvládnuť keď mu niekto strčí do ruky schému; a tá tiež nie je zložitá
"Najlepšie" to je vyriešené v Solarisoch, kde to v každej dodanej sérii funguje inač. Niekde vodičovi žiadosť o zastavenie ukáže aj po stlačení dverí, inde nie. Niekde keď to stlačím 100 metrov pred zastávkou, tak si stlačenie dverí zapamätá a dvere mi to bez ďalšieho stlačenia otvorí, inde nie. Citelis tak isto ukaže STOPku po stlačení tlačídka na dvere, a zapamätá si, ktoré dvere chcem otvoriť. Ak stlačím iba STOPku, dvere mi to neotvorí. Chcelo by to niečo jednotné, najlepšie to je vyriešené v SORoch, kde, nech stlačím čokoľvek, stane sa to isté.
Ale toto je signalizácia núdze. Ekvivalent 3+ prerušovaného signalizovania, na ktoré sa v Košiciach používa tlačidlo nad dverami. Pod tým tlačidlom je napísané "Znamení k řidiči - nouzové zastavení (...) - výstup s kočárkem". Ale je pravda, že to môže pôsobiť zmätok, malo by sa to prelepiť. Našťastie ale, električkových zastávok na znamenie je v Prahe ako šafránu (v porovnaní s ich celkovým počtom).
Každopádne, vôbec to nesúvisí s tým, že v Košiciach sa používajú separátne tlačidlá na dopyt na zastavenie a separátne na samotné otvorenie. Navyše variabilita tlačidiel rozhodne nekončí pri čísle dva, farby sú rôzne v autobusoch, v električkách a aj v trolej... (vlastne, to už nie). V niektorých vozidlách sú dlačidlá označené šípkami, niekde nápisom "stop", inde zas nápisom "dvere". Potom tu sú tlačidlá na madlách, na strope, záchranné brzdy a signalizácia nad dverami. V niektorých typoch vozidiel dopyt na zastavenie zároveň slúži aj ako dopyt na otvorenie najbližších dverí. Opačne to ale samozrejme nefunguje. Veď komu by napadlo, že keď sa niekto dožaduje otvorenia dverí, asi tam chce vystúpiť a teda očakáva, že voz na najbližšej zastávke zastaví... Keď toto nie je na míle vzdialené zdravému rozumu...
Asi si si to zle prečítal, Robo. Tam sa hovorí o tlačidlách núdzového zanmenia, nie zastávky na znamenie, naopak sa žiad, aby cestujúci pre zastavenie na zastávke na znamenie NEpoužívali tlačidlo núdzovej signalizácie ale dopytu na otvorenie dveí.
"Technický manažment" požadoval o. i. aj toto:
- Všade, kde je to len trochu možné, požadujeme otvorený zvršok
- Našim cieľom pri električkách vario LF2+ bolo čo najviac stojacich cestujúcich
Čo do odtrhnutosti od reality 21. storočia sú tieto (a mnohé ďalšie) technické požiadavky na všeličo samovysvetľujúce...
Netreba sa stále vyhovárať na MZ a "IQ+2LF" poslancov. Tam by mala existovať lepšia komunikácia zo strany dpmk. Ale aj v dpmk dokážu byť "kreatívni". Príkladom je zavedenie samostatných dvoch tlačítok, jedno pre funkciu znamenie vodičovi pre zastavenie na zastávkach na znamenie a druhé pre otváranie dverí. Je to vlastne rovnaký príkaz, takže v zbytku Európy (aspon teda na západ od Košíc) sa používa JEDNO tlačítko, ktoré plní obe funkcie. Je to nezmysel, ktorý v dp nikto nemá záujem riešiť. Dokonca u nových VarioLF2+ to bol požiadavok zadaný výrobcovi ! To je technický menežment dp skutočne tak odtrhnutý a vzdialený prevádzkovej realite mhd v iných mestách ?
Je ale zaujímavé ako rýchlo a pozitívne takú kravinu prijmú vodiči. To, že si tým liečia komplexy "traktoristi" autobusov, že nezastavia ak cestujúci stlačí len požiadavok na otv.dverí, to sa dá očakávať vzhladom k ich celkovému intelektu a profilu osobnosti***, ale za svoje to priali aj (niektoré) vodičky ed, keď za zastávkou Senný trh víťazne ohlásia cestujúcemu, že mal stlačiť iné tlačítko (podobný prejav ako tá revizorka , čo zvíťazila nad 4zast.lístkom)
***/ sociologickým výzkumom bolo dokázané, že čím je nezmyselnejšie nariadenie, predpis, zákon ,o to spontánnejšie je prijímaný a doslednejšie vyžadovaný osobami s klesajúcim IQ.
Ja si pozmeňovák nemenovanej súdružky veľmi dobre pamätám. Ba dokonca ešte lepšie si pamätám pôvodný návrh, ktorý vznikol v DPMK. Takže veľmi by som sa do pŕs nebil...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023