Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bjorn #79974:
What the fuck is optický drôt ? ?
caute chcem sa opytat ci neviete co je nove ohladom megaprojektu MET, v akom stadiu resp stave to je momentalne, kedy sa aspon priblizne prepoklada realny zaciatok prac?
Reakcia na: Isidor #79972:
No na stĺpoch až po Važeckú rozhodne je vedený drôt, ktorý vyzerá, žeby mohol byť optický. Je tam už niekoľko rokov.
Reakcia na: Bjorn #79969:
Naco by bol automatu datovy kabel?
Reakcia na: mi.v #79971:
Spomína sa tam zmluva z 2007, na základe ktorej už boli vybudované trasy 1-6 z prílohy. Pričom medzi nimi je Magistrát - Levočská 2. Takže akurát nie je jasné pokračovanie ďalej na Važeckú, ak existuje
Reakcia na: Isidor #79968:
Dobrý postreh s tou zmluvou. Aj keď podľa fotky ten kábel bol na Jazere už v roku 2009, kým zmluva je z roku 2014 a trasa kábla na Jazero v nej nie je spomenutá (viď zoznam trás na poslednej strane). Ibaže by bola podobná zmluva s Antikom už predtým.

Bolo by zaujímavé vedieť, načo tých 12 prenosových vlákien DPMK využíva a tiež, či v tých ostatných má Antik práve tú "optiku", ktorú ťahal na sídliská.
Reakcia na: Bjorn #79969:
Čo tam po automatoch ?

Aktuálne dostali priestor elektrokamošši z MOR Libchavy. Zámer na dovybavenie a rekonštrukciu zastávok je, hešteg TrebaVydržať, raz príde rad aj na kamoššov z EM a na ich mononefunkčné automaty ?
Reakcia na: Isidor #79968:
Ja som si vždy myslel, že to slúži pre potreby pripojenia automatov. Teda... Keby nejaký automat na 35-tisícovom sídlisku vôbec bol...
Reakcia na: mi.v #79967:
to neviem, každopádne patrí Antiku a DP je akurát "oprávnený bezodplatne využívať pre seba alebo pre potreby Mesta Košice 12 ks optických vlákien z každého optického kábla v optickej komunikačnej sieti s výnimkou ich využívania na komerčné účely."
http://www.dpmk.sk/zmluvy/2014/05/22/vybudovanie-optickej-komunikacnej-siete
Na akú komunikáciu využíva DPMK kábel, ktorý ide z Bardejovskej na Važeckú po jednej strane stĺporadia električkovej trate? Jasne ho vidieť napr. tu: https://imhd.sk/ke/galeria-media/46014/3002-na-nahradnej-doprave-za-elektricky
Reakcia na: Bjorn #79965:
A tým vlastne intenzívne podporujú IAD na úkor MHD, pričom bľabocú pravý opak, no proste Slovenskóóó´!
Reakcia na: veteran #79962:
Sektor verejnej dopravy na Slovensku (a v Česku) je jedna z mála oblastí, kde decentralizácia priniesla viac škody, ako úžitku. Vlaky si objednáva štát, autobusy kraje, MHD mestá. Na každý druh dopravy je iná dotácia a často si priamo konkurujú. Nepresadzuje sa podpora ekologickejšej formy, dopravcovia sa nevedia dohodnúť na ničom. Nie len na vzájomnom prepojení, ale ani na integrácii. Štát a samosprávy, ktoré majú na starosti dopravné cesty im k tomu navyše absolútne nepomáhajú, hlavne ich stavom a tempom obnovy, o budovaní nových ani nehovoriac...
Reakcia na: veteran #79962:
Nepochybne nadväznosť by pomohla. Avšak okrem prípadov v Moldave sa mi nezdá, že by existovalo príliš veľa súbežných spojov vlak, autobus. Vlak totiž je tak zredukovaný, že pomaly nie je čo redukovať (myslím juh Slovenska, najmä Gemer a Malohont).
Okrem toho na na východ od Moldavy väčšinou vlak ani nemôže konkurovať, stanice sú totiž väčšinou mimo centier miest a obcí. Aby vlak bol atraktívny, museli by sa napr. všetky autobusy v Rožňave presmerovať na žel.stanicu RV - a to je podľa mňa nereálne.
Nadväznosť je krásna vec, len povedzme si, koľko bude autobus čakať na vlak, ak vlak bude meškať? 5 min, 10 min?
+nadväznosť často ani nepomôže, keď máme spoje napr. z Moldavy do Medzeva cez víkendy a sviatky v podstate v takte 4-5 hodín (5 spojov, z toho 2 s prestupom v Jasove).
Čaro dopravy v SUISSE je že nemusí človek rozmýšľať kedy čo ide a nejde, či spoj mešká alebo nie. Nič nečaká na prípoj, keďže spoje idú tak často, že sa neoplatí čakať na prípoj. Odíde jeden, príde druhý....no ale to vieme 🙂
Reakcia na: Granite01 #79960:
Pre začiatok sa stačí zájsť pozrieť tuto neďaleko za hranicu do Maďarska, ako tam fungujú lokálky, s dôrazom na nadväznosť autobusovej dopravy...

Skrátim to: nie taký extrém ako u nás, že krajmi dotovaná autobusová doprava priamo konkuruje štátom dotovanej železničnej, resp. ju už vytlačila úplne.
Na Važeckej na obratisku ani jedna suprava už hodnu chvíľu,, a na konečnej (výstupná) nejake Vario a záchranka pred ním,, čo zase, niekto sa ponáhlal domov? ? dufam že nič vážne.
Reakcia na: veteran #79955:
Akože súhlas. Čo sa týka regionálnej dopravy na západ od raja (Košíc) až po Rimavskej Sobotu (Jesenské). Má to objektívne príčiny a tým je malá zaľudnenosť tejto oblasti, malá podnikateľská aktivita. Neviem, aké z toho východisko? Vzhľadom na obmedzené verejné zdroje, ktoré sú k dispozícii.
Asi niečo podobné ako v SUISSE nemôžeme očakávať. T.z. minimálny 1 hodinový takt vo všetkých smeroch, čo by výrazne pomohlo napr.cestovnému ruchu v týchto regiónoch.....
Asi málo priestoru na Hornádskej v budove, lebo trolejbusy odstavené na dvore ..žeby osväta ? ?
V Košicoch "neekologické" trolejbusy zrušili, inde vo svete sa snažia napojiť na trolej, čo sa dá ...

http://www.transport.sk/spravy/cestna-infrastruktura/9097-prva-elektrifikovana-cesta-je-tesne-pred-spustenim.html

Nemali sa pantografy pomaly vyraďovať?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.