Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Tatranka #79003:
Je podla tohto kriteria sor nizkopodlazne vozdilo? Posledny cca meter jeho dlzky su dva dost vysoke schody.
Reakcia na: Tatranka #79003:
V časopise Československý dopravák 5/2015 je článok, ktorý mapuje vývoj 100% nízkopodlažných sólo električiek. Tu je článok o ukrajinskom voze: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/1/16/vznikne-dal-slo-100-nzkopodlan-tramvaj
Reakcia na: veteran #79000:
V súčasnej dobe sú nízkopodlažné vozidlá kategorizované v závislosti na realizovanom nízkopodlažnom podiele vzhľadom k dĺžke vozidla.

Čiže toto je odpoveď. Ak by to bolo definované vzhľadom k dĺžke a šírke (!) vozidla, tak je to iné. ČIže 100% nízkopodlažné vozidlo prejdeš bez schodov od predných dverí až dozadu vrátane bočných vstupov, toť vsjo. Podľa toho aj EVO1 je 100% NP...?
Reakcia na: Tatranka #79001:
V súčasnej dobe sú nízkopodlažné vozidlá kategorizované v závislosti na realizovanom nízkopodlažnom podiele vzhľadom k dĺžke vozidla.
-
nízkopodlažné vozidlá s 9-50% nízkopodlažným podielom, tieto vozidlá majú ešte klasické podvozky, resp. nápravy
-
nízkopodlažné vozidlá s 50-75% nízkopodlažným podielom, čo je charakteristické predovšetkým pre autobusy, kde v zadnej časti - umiestnenie motora - je zvýšená podlaha o jeden nízky stupeň. V súčasnej dobe je v tejto kategórii (70% nízkopodlažný podiel) vyrobených vo svete najviac vozidiel
-
nízkopodlažné vozidlá so 100% nízkopodlažným podielom.
Reakcia na: veteran #79000:
Nízkopodlažním vozidlem se rozumí vozidlo splňující definici nízkopodlažnosti dle
směrnice 2001/85/EC.

http://www.telecom.gov.sk/externe/legeu/vozidla/01-0085kon.pdf Prajem príjemné čítanie...?


Nízkopodlažný autobus (autobus so zníženou podlahou) je vozidlo triedy I, II alebo A, v ktorom
najmenej 35 % plochy, ktorá je k dispozícii stojacim cestujúcim (alebo v jeho prednej sekcii v prípade
kĺbových vozidiel, alebo na jeho spodnom podlaží, v prípade poschodových vozidiel) tvorí plocha bez
schodov a s prístupom minimálne k jedným obslužným dverám.

Tramvaj ŠKODA ForCity ... Podíl nízké podlahy je 100 %, přičemž výška podlahy se pohybuje mezi 350 až 450 mm, ve většině vstupů do vozidla dokonce pouze 320mm nad temenem kolejnice, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla.

A fčil mudrujte...?
Reakcia na: S499.1023 #78999:
Existuje všeobecne uznávaný/záväzný vorschrift definujúci, čo sa do nízkopodlažnej plochy ráta a čo nie?
Reakcia na: veteran #78997:
Takže 100% nízkopodlažný autobus ani neexistuje?
Reakcia na: veteran #78991:
totálna terorizácia úbohých a bezbranných cestujúcich
Reakcia na: S499.1023 #78996:
Vidím, že v bratislavskom laminátkovom klube ChytámeSaZaSlovíčka opäť neprekročili svoj (značne vybledlý) tieň.

Nič z uvedeného nie je 100% NP voz. Ibažeby tie podesty nezaberali ani percento plochy. Až súdruhovia v Taškentimexe vyriešia fyziku, potom môžu písať o bezbariérovej 100% NP električke. Dovtedy je to sprosté zavádzanie. Dúfam, že sa o tie ich skvosty budú európske trhy doslova biť (európske, nie exZSSR a Košice).
Reakcia na: veteran #78994:
Vidím, že v košickom Veteran Car Clube už fyziku prekonali, nápravy aj kolesá schovajú pod podlahu bez podest...
Takýchto vozov existuje len pár - Socimi, ruská 71-911, stredný diel Pesy Twist - všetky majú cca. rovnaký interiér.
Reakcia na: veteran #78991:
Nijak nedobre... ?
Reakcia na: S499.1023 #78992:
EVO nie je 100% NP voz, to len niekto chce, aby to tak vyzeralo. Nechutnú cik-cak nízkopodlažnú chodbičku pomedzi podesty škoda rozoberať, ak má toto byť nositeľom nízkopodlažnosti, tak je to veľmi smutné.
Reakcia na: S499.1023 #78990:
No vidíš aký som tupý? Neovládam základné veci!!! ?
Reakcia na: veteran #78991:
Nakresli lepší nečlánkový 100% NP voz s otočnými podvozkami a prezentuj ho.
Reakcia na: S499.1023 #78989:
Áno, je to jeden úplný úžas! Najmä pre slabozrakých, dôchodcov apod., ktorí sa vyžívajú v nabíjaní si držiek o všadeprítomné podesty...

http://abload.de/img/ixueg.jpg
Reakcia na: Tatranka #78986:
Kde by Porto zobralo 100 Peter Wittov?
Reakcia na: KVKV #78983:
Miláno samozrejme až tak veľmi na juhu nie je, na Miláno je tá električka dosť málo žltá a keď Peter Witty doslúžia a Makarónci nebudú prevádzkovať turecké hospodárstvo, tak môžu samozrejme nasadiť aj električky s vyššou kapacitou. Viď Melbourne, kde dosluhujúce vozy W, Z, A s podobnou kapacitou ako PCC začali nahradzovať 22 m Citadismi a 20 m a 30 m Combinami, pokračovali 30 m Citadismi (získanými viac-menej náhodou) a dnes sa obnovuje vozidlový park 33 m Flexity Swiftmi, pričom sa žiadna prevádzka nezastavuje, linky nerušia a sieť rastie. To isté Toronto, ktoré nahradzuje vozy veľkosti PCC a 1,5 PCC 32 m Flexity Outlookmi.
Navyše neplatí, že by Miláno bolo nejaké malé mesto. Ak mesto nemá potrebu aspoň 20 m vozov, malo by sa z električiek preorientovať na niečo gumokolné.
Záver: Áno, EVO1 je dobrá električka (Veterán nevie, čo hovorí) ale sólo voz je dnes neperspektívny.
Podobnosť čisto náhodná? ?

Reakcia na: hmozdinka #78984:
? ? ?
Reakcia na: KVKV #78983:
V podstate súhlas. Tento segment na trhu chýba, pokiaľ viem... Aj Košice asi budú v budúcnosti stále potrebovať sólo vozy, až raz skončia T6A5.

(Porto, Porto? ? )

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.