Reakcia na: Tatranka #78345:
U T3 ky je ešte ten problém, že pri dosiahnutí takejto rýchlosti po prechode z rozjazdu na voľnobeh nabehne obvod prípravy na 100 až 150 A (podľa vozidla) a to je už sám osebe dosť citelný brzdný účinok. Druhá záležitosť - pri rozjazde najprv funguje ZRýchľovač ( výrazný rozjazd) asi do 40 km/h, po vyradení ZR sa rýchlosť pomalšie zvyšuje bočníkom TM, pri brzdení je to zase naopak - najprv menší účinok bočníkom, potm väčší pri fungovaní ZR. Možno z toho vznikol poznatok o slabšom účinku ED brzdy.
master5228
2) NIKDE som nepísal o majetkovom prepojení, nevnucuj mi svoje manipulácie s textom. To, že v konzorciu v tom čase bol Daimler-Chrysler a nie Bombardier (keďže on je len successor) je fakt a preto som ho spomenul. Každý v konzorciu mal svoju úlohu a na Vrútky pripadla montáž. Predsa aj 2/6 sa musel niekedy navrhnúť a vyrobiť nie? Myslíš, že ŽOS si plány vycucala z prstu? A keďže šlo o konzorcium, tak za výrobu boli zodpovední VŠETCI, nie len ŽOS. Ťahanie za slovíčka je nanajvýš trápne, pán kolega
3) Pozeral som sa na to z pohľadu Slováka, resp. vozidiel ZSSK. Aké % má asynchrónne motory? Treba si tiež uvedomiť vek tejto jednotky a teda aj vek koncepcie. Éru asynchrónnych predsa začali ako experiment Rakúšania s ich 1822 - teda najprv na lokomotívach. Pár rokov potom sa nasadili aj na GTW. U nás sú ale stále k videniu (ak nerátam Vectrony a nové mašiny) jednosmerné klasické motory, preto som sa na to pozeral toho pohľadu.
Doporučujem neprekrucovať slová a významy viet a potom skúsiť debatovať ?