Reakcia na: S499.1023 #78341:
A áno, pri vysokých rýchlostiach u väčšiny iných vozidiel účinok EDB silnie... pri nízkych slabne (to aj u T3). Moderné HDV vedia ale brzdiť EDB takmer až do nuly (to vedela aj rada 350, ale tam to bolo podmienené odporovou reguláciou výkonu, ktorá to oproti tyristrovej pulznej u rád 36x dokázala...)
S499.1023
Pretože:
1) "aby tram-trainy nahradili bežné vlaky na rovnakej a tak dlhej trati (ako sa to plánovalo, lebo každý z ČnT chce ísť cez NMM na Ťahanovce), to sa vo svete nerobí. A už vonkoncom nie, aby nejaký tram-train šiel a za ním v takte normálny vlak" - áno, tak sa to robí.
2) "Daimler-Chrysler Rail Systems (resp. ABB, alebo Adtranz) spolu s ostatnými z konzorcia v TOM ČASE túto jednotku vyrobili" - S tými jednotkami nemá ani Daimler-Chrysler, ani ADTranz, ani Bombardier nič spoločného. Tie jednotky vyrobili ŽOS Vrútky v licencii Stadler Rail Bussnang. To, že Stadler mal s ADTranzom joint venture v Pankowe, s tým nijako nesúvisí, joint venture nie je majetkové prepojenie.
3) Nešlo o žiadny špeciálny typ. Išlo o jedno z vozidiel portfólia GTW. A len tak mimochodom - prakticky všetky HDV majú dnes asynchrónne motory, niečo málo má synchrónne (niektoré TGV) a prakticky nič už nepoužíva jednosmerné motory. Samozrejme aj všetky vozidlá z radu GTW majú asynchrónne motory.
Doporučujem najprv štúdium a potom opravovanie iných.