Pardon, pomýlil som si roky.. Mníchov od 1985 do 1987 špekuloval nad novým vozidlom a vyrobilo sa 100% NP, ktoré jazdilo od 1990... Nič to na veci nemení
Každopádne - Aj Flexity má viac NP časti a hlavne, širšiu uličku a lepšie riešený interiér... Tak či tak, 100% NP (alebo so schodíkom pred kabínou ako v BA) je trend, to nikto nepoprie (rovnako ako klíma..) a preto je namieste tvrdiť, že sme zaostalí a to o 25 rokov
V roku 1985 v Mníchove žiadna električka bez jediného schodu nejazdila, ba ani neexistovala. Neuberaj roky.
A aj keď s tebou vo všeobacnosti súhlasím, nie je pravdou, že "v 21. storočí nie je štandardom prekonávanie schodov". Najpredávanejšou električkou v Európe je Bombardier Flexity Classic, čo je 70% NP vozidlo (Drážďany NGT D12DD, Lipsko NGT-12LEI atď.).
A myslím, že v tom, koľko kto videl západu, by som sa s tebou mohol porovnávať.
Musia tam byť, lebo je to Taškentwagen. Tak, ako máš na mercedese podkovu, na audine štyri prepletené kruhy, presne tak máš v Taškentwagene schody, hrby a podesty. A presne toto nám všetci závidia a je to krásny pocit ?
Mimochodom, niečo o povelových vysielačkách:
„Do autobusov neboli kúpené, ale akonáhle skončí dodávka električiek, tak zvažujeme, že sa k tomu vrátime. Softvérovo je to už pripravené. Nevylučujeme, že to bude aj v nových autobusoch.“
Bude to tak, ako so sedadlami v Taškentwagenoch? Prečo sa zrazu chcú k tomu vrátiť a prečo až teraz, keď sa o to začnú zaujímať médiá? Alebo nechcú a týmto ich len odbili? Ako sa písali požiadavky na súťaž, že sa tam takáto bežná vec nedostala? A zrazu ju už treba?
Aspoň vidieť, do akého hlbokého suterénu sme spadli a že zákazník (cestujúci) je len nejaká fiktívna bytosť, v horšom prípade len číslo do štatistiky ?
Aj v metre musia prekonat sirsiu medzeru, kde moze cloveku zapadnut noha ak zle stupi, ale nevidiaci to zvladaju a pomozu nevidiacim nastupit. Ked nevidiacemu niekto povie, kam si ma sadnut a upozorni ho na mensi schod, tak s nim skutocne nema ziadny problem. Snad najnovsie co sa robi je, ze prichodziu linku hlasi oznacnik na zastavke, ale to nemusi vsade fungovat resp ten system trochu blbne, co som videl ukazky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
master5228
Každopádne - Aj Flexity má viac NP časti a hlavne, širšiu uličku a lepšie riešený interiér... Tak či tak, 100% NP (alebo so schodíkom pred kabínou ako v BA) je trend, to nikto nepoprie (rovnako ako klíma..) a preto je namieste tvrdiť, že sme zaostalí a to o 25 rokov