Reakcia na: hmozdinka #76229:
Dá sa na to pozrieť aj inak. Obmedziť platnosť lístka na krátku cestu počtom zastávok má aj svoje výhody. Odpočítať zopár zastávok je jednoduchšie ako stopovať čas. Myslím, že práve Prešovčania by o tom vedeli hovoriť - aspoň čo si pamätám niekdajšiu diskusiu na dpmp.sk, tak najčastejšie sa opakujúcim problémom bola "nespravodlivá pokuta za "len trochu" prešvihnutú dobu platnosti lístka". Je mi jasné, že rovnako nariekajú aj tí, čo sa v Košiciach odviezli "len" o jednu zastávku navyše, ale tipoval by som, že ich bude menej. Jedna zastávka a jedna minúta psychologicky nemusia byť vnímané rovnako. Navyše, nevýhodou krátkodobých časových lístkov je tlak verejnosti na dĺžku jazdných dôb. Ak sa niekde predĺži jazdná doba o minútu, prví, čo začnú kričať, sú práve tí s najkratšími lístkami. Po príklad znova stačí ísť do Prešova, kde sa roky neaktualizovali jazdné doby ani v prípade permanentne meškajúcich liniek, lebo by to politicky znamenalo zdražovanie cestovného a teda je to nepriechodné. Nerobil som nejakú extra analýzu, takže nemusím mať pravdu, ale mám dojem, že vo väčšine miest ex-CS sa nejako extra do ultrakrátkych časových lístkov nehrnú.Na druhej strane chápem, že v Košiciach je problémom uplatnenie zastávkovej tarify na zrýchlených a železiarenských linkách. Nevýhodou zastávkových lístkov tiež je ich neprestupnosť.
Pokiaľ ide o môj názor, nehovorím, že akýkoľvek lístok na krátke cesty je výslovne nezmysel, ale určite by som ho nevnímal ako prioritu. Prioritou by mali byť riešenia pre pravidelných zákazníkov a tí určite neriešia tento typ lístkov.
jerry7