Nie je kapacita ako kapacita. Pre cestujúceho ani zďaleka neplatí rovnica 1 voz raz za x minút = x / y vozov raz za y minút. Malo by to fungovať presne naopak. Kratšie vozy častejšie. Aj v súčasnosti je vidieť, že keď jazdí 9 každých 10 minút v sedle, tak si nájde dostatok cestujúcich a vôbec nevadí, že sa vypravujú menej kapacitné vozy.
S 30 minutovým intervalom nesuhlasim. Je jedno ze pride električka väčšej kapacity ale 20 minutový interval je tak akurat na linku mimo špičky menej by som nedaval ide tu o hustotu spojov ktora je dolezitejsia nezavisle od typu vozidla.
1. http://imhd.sk/ke/vyprava.html, zroluj dole a zadaj si postupne všetky evidenčné čísla vozidiel, ktoré ťa zaujímajú. Električky sú u nás pomerne dobre odsledované.
Chcel by som sa opýtať - ohľadom tých našich "+" siek..
1. Koľko tých nových vozov je denne vypravovaných do prevádzky - teda koľko ich už tu máme v prevádzke?
2. Je to pravda , že tie "+" ky od ev.č 811 hore už budu od výrobcu vybavené väčším počtom sedadiel v zadnej NP časti voza?
3. Su tie "+" ky ešte take poruchove (asi už nie), a ak aj je nejaká porucha, odstraňuje sa to už pracovníkmi "našej" udržby DP, aj ked su tie vozy v záruke?
Zaráža ma ale jedná vec, a to vyskytujuce sa problémy s displejmi - rieši sa to vôbec? Napr.Voz 803 už 2 týždeň jazdi s nefunkčným zadným displejom, je tam len biely papier z čiernym číslom v obale ? To tak sa vyriešil ten problém? Alebo aj u nových vozov sa DP stavia k displejom benevolentne ? (niesu to displeje z vyradených vozov montovane u nás, ale nové a motovane výrobcom, nie?) Malo by sa to teda riešiť v rámci záruky, nie? Alebo budeme tvrdiť (ako v niektorých prípadoch) že aj tam už zateká a bude to častý problém ? ?? Nieje to pekná vizitka - ani nášho DP a ani výrobcu.. Ak to niekto bude požadovať za "nepodstatnú" vec, tak prosim, napíšme výrobcovi, nech nemontuje do dalších vozov žiadne displeje a vrátime sa do doby po vojne, budeme vozy označovať čierno-bielymi tabuliami a bude.. ?
No a ešte jeden postreh.. V terajšej dobe, ak žiadna linka ED (okrem R2 a R4) nejazdi po svojej trase a ani podľa svojich CP - neuvažuje sa využit toto obdobie a nejakú analýzu ako "prekopať" celú ED, ak už nie zmenou trás liniek, aspoň budúcimi CP a intervalmi - prihliadajuc na typy vozov ktoré o pol roka, rok budu jazdiť po tých tratiach.. Napr. ak sa vie že PLUSKA nahradia T3 - solo vozy cez víkend na L3,7,4,2 - bude to posilnenie kapacity oproti minulému roku - kľudne by mohol byť jednotný interval 30 minut (miesto 20 ak boli solo vozy) - alebo zase ak PLUSKA nahradia nejaké vozy (supravy T3) bud na L9 (vikend), alebo aj prac. dni - kde dôjde k oslabeniu kapacity supravy, interval by mohol byť 15 minut (miesto 20) Myslim že nadväznosť spojov by sa dala takto poriešit - ak by sa to urobilo na všetkých linkách (cez víkend určite),, Je dosť času ešte na to - kým sa trate dokončia, určite ešte pár tých plusiek do dennej výpravy pribudne.. tak aby sa dali nasadit na určite linky kompletne a tým pádom ujednotiť aj tie intervaly by nebol problém,,, Samozrejme je to len taká moja uvaha - určite ale kompetentní ludia vo vedení sa niečim takým budu zaoberať - ak sa tu postupne nasadzuju vozy takej kapacity, aku sme doteraz tu ešte nemali.. Ďakujem za pozornosť ?
II.1.1) Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa/obstarávateľa
Obnova vozového parku trolejbusov v Košiciach II.
VI.2) INFORMÁCIE O NEÚPLNOM POSTUPE PRE PRIDELENIE OBSTARÁVANÍ
Postup pridelenia obstarávania bol vyhlásený za neúspešný.
VI.4) ĎALŠIE DODATOČNÉ INFORMÁCIE
Žiadna zmluva nebola uzatvorená.
Postup bol zrušený podľa zákona č. 25/2006 Z. z.: § 46 ods. 1 písm. b) - verejný obstarávateľ /obstarávateľ nedostal ani jednu ponuku
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
z: 25.02.2015 http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/287527
Bratislava, ani zo vsetkymi priselcami metro nepotrebuje. Dnes okrem Dolnych honov a Petrzalky su vsetky velke sidliska napojene na kolajovu dopravu. Treba rozvijat elektricku a Lamac a DNV zvazat vlakmi. Na Slovensku treba investovat do inych veci ako metro v Bratislave, ci nebodaj v KE. Napriklad taku R2jku v celej dlzke.
Ked tak zapustit to pod zem, no aj to nie je skutocne potrebne vsade. Stacila by preferencia a zvodidla na segregovanych tratiach...
Mozno na velkych krizovatkach ako Racko, Trnavske myto spravit plytku podzemnu stanicu, a zacat realne vytlacat auta z absolutneho centra. Celkove investicie by tak boli asi tolko ako na 5km trate metra.
-Prvá konská koľajová dráha tu začala premávať v r. 1891, v Bratislave až v r. 1895.
-Prvá električka v Košiciach vyrazila 28. februára 1914.
? nebolo by spravnejsie napisat:
-Prvá konská koľajová dráha tu začala premávať v r. 1891, v Bratislave až v r. 1895.
-Prvá električka v Košiciach vyrazila 28. februára 1914, v Bratislave už v r. 1895.
aj ked teda prva konska draha bola v Bratislave spustena v 1840, no jednalo sa o medzimestku drahu, nie mestsku. ?
Autom je to realne, vacsina trasy je MPR 90, po celej trase je jediny semafor, kde sa da zdrzat - na VSS, zvysne semafory su iba prechody pre chodcov na tlacidlo, a jeden je na Tahanovciach pre Metre, kde sa stoji len par sekund.
Nie som si istý, či náhodou aj tram-train nie je o trošku lacnejší ako to metro... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Rudyke902
1. Koľko tých nových vozov je denne vypravovaných do prevádzky - teda koľko ich už tu máme v prevádzke?
2. Je to pravda , že tie "+" ky od ev.č 811 hore už budu od výrobcu vybavené väčším počtom sedadiel v zadnej NP časti voza?
3. Su tie "+" ky ešte take poruchove (asi už nie), a ak aj je nejaká porucha, odstraňuje sa to už pracovníkmi "našej" udržby DP, aj ked su tie vozy v záruke?
Zaráža ma ale jedná vec, a to vyskytujuce sa problémy s displejmi - rieši sa to vôbec? Napr.Voz 803 už 2 týždeň jazdi s nefunkčným zadným displejom, je tam len biely papier z čiernym číslom v obale ? To tak sa vyriešil ten problém? Alebo aj u nových vozov sa DP stavia k displejom benevolentne ? (niesu to displeje z vyradených vozov montovane u nás, ale nové a motovane výrobcom, nie?) Malo by sa to teda riešiť v rámci záruky, nie? Alebo budeme tvrdiť (ako v niektorých prípadoch) že aj tam už zateká a bude to častý problém ? ?? Nieje to pekná vizitka - ani nášho DP a ani výrobcu.. Ak to niekto bude požadovať za "nepodstatnú" vec, tak prosim, napíšme výrobcovi, nech nemontuje do dalších vozov žiadne displeje a vrátime sa do doby po vojne, budeme vozy označovať čierno-bielymi tabuliami a bude.. ?
No a ešte jeden postreh.. V terajšej dobe, ak žiadna linka ED (okrem R2 a R4) nejazdi po svojej trase a ani podľa svojich CP - neuvažuje sa využit toto obdobie a nejakú analýzu ako "prekopať" celú ED, ak už nie zmenou trás liniek, aspoň budúcimi CP a intervalmi - prihliadajuc na typy vozov ktoré o pol roka, rok budu jazdiť po tých tratiach.. Napr. ak sa vie že PLUSKA nahradia T3 - solo vozy cez víkend na L3,7,4,2 - bude to posilnenie kapacity oproti minulému roku - kľudne by mohol byť jednotný interval 30 minut (miesto 20 ak boli solo vozy) - alebo zase ak PLUSKA nahradia nejaké vozy (supravy T3) bud na L9 (vikend), alebo aj prac. dni - kde dôjde k oslabeniu kapacity supravy, interval by mohol byť 15 minut (miesto 20) Myslim že nadväznosť spojov by sa dala takto poriešit - ak by sa to urobilo na všetkých linkách (cez víkend určite),, Je dosť času ešte na to - kým sa trate dokončia, určite ešte pár tých plusiek do dennej výpravy pribudne.. tak aby sa dali nasadit na určite linky kompletne a tým pádom ujednotiť aj tie intervaly by nebol problém,,, Samozrejme je to len taká moja uvaha - určite ale kompetentní ludia vo vedení sa niečim takým budu zaoberať - ak sa tu postupne nasadzuju vozy takej kapacity, aku sme doteraz tu ešte nemali.. Ďakujem za pozornosť ?