30 min. interval je likvidačný v mhd. Pripadá v úvahu len pre spojenie menších okrajových častí, obcí. Neatraktívny interval v mhd odrádza od jej používania. V mestách velkosti Košic musí byt v hlavných trasách zaistený celodenne interval 10 min. /Krásna-NO, NO-Terasa, NO-stanica, NMM-Terasa, NMM-Komenského, -príklady z ed, v ad sú podobné trasy/ Naviac pokial v ed nie je potrebný v nejakom úseku taký interval, stojí za to zvážit opodstatnenost takej trate. ED MUSI´ JAZDITˇ! inak sa nevypláca. (rýchlodráha je špecifická výnimka).
Samozrejme 10min. interval v hlavných trasách nemusí byt zaistený jednou linkou ale (v KE obvykle) preložením intervalov viacerých liniek v danom smere.
Treba povedat, že v KE je v poslednej dobe ako tak táto zásada dodržovaná . (Chýba 10min int v smere NO-Terasa cez Moldavskú, alternativou by mohlo byt zavedenie linky pokračujúcej z NO cez Kuzmányho na Terasu)
Videl si už niekedy plany inžinierskych sieti? Pracoval si s nimi? Ja ano, a možem ti povedať, že tie plany su ti na dve veci, ktore radšej nebudem menovať.... Su to iba orientačne plany a skutočnosť je veľa krat odlišna, vieš keď robotnici zakopavaju vodovodne potrubie nezameriavaju to GPSkom, takže vo vysledku môže isť aj o 5m ďalej ako je to zakreslene v plane. To iste elektrika plyn atď atď. A o to viac je to komplikovanejšie v centre mesta kde je tych sieti XY. Mierka tych planov je tiež mizerna tak by som chcel vidieť všetkych internetovych "odbornikov" ako na centimeter presne určuju kadial ide potrubie ktore niekedy nevedia najsť ani sami vodari z VVS a.s.
Kto nič nerobi nič nepokazi. Nezastavam sa DUHY ako takej ale toto je fakt jedna zo situacii ktora na stavbach takeho rozmeru nie je vynimočna.
Ved ja suhlasim, nech je tak - kratšie vozy a častejšie ako píšeš (ako je tomu teraz tak) No ak sa vyradia postupne vozy T3 a nahradia ich cez víkend na L3 7 4 2 novými pluskami - tak sa práve naopak, vymenia kratšie za dlhšie, nie? Ak to ostane tak ako pred výlukou, tie inervaly a väčšia kapacita vozov - ja budem len rád, no pochybujem že takto "kalkulovalo" aj vedenie DP (ak k tomu ešte nechalo monovať menej sedadiel v NP častiach plusiek, pre väčšiu kapacitu voza)
A ku komentom od CROSSFIE - ja som práve písal - ak by boli PLUSKY nasadene počas víkendu aj na L9 miesto súprav - navrhoval som 15 minutový interval (nie 20 ako doteraz pred výlukou) asi si to zle prečítal.. a k tej prvej otázke - ano dá sa to pozriet (stav a počet PLUSIEK) v katalógu - mna zaujímalo ale koľko s tých vozov je denne bežne vo výprave , koľko v zálohe - je jasné že posledné dodané su ešte na testovacich jazdách,, Ak by som to bral podľa toho, malo by po meste jazdiť minimalne 10 PLUSIEK, no videť tak 4 či 5 denne..
Ešte dodám, pisal som to ako len úvaha,,, A k tým intervalom, ak môže AD cez víkendy na niektorých linkách jazdiť v 30 minutových intervaloch - myslel som si že aj na niektorých linkách ED by to fungovať mohlo.. No je to len názor samozrejme..
No ved nechajme sa prekvapiť, ako to cele dopadne po skončení všetkých tých výluk a zahájení riadnej ED a s maximálnym nasadením nových plusiek,, a verím že na tuto tému tu ešte nejaké príspevky pribudnu .. ?
no uz len taketo kuzmoviny by nam tu bolo treba... to hej... ? rovno mozeme dat na 9tku dve spojene LF2+ v hodinovom intervale, nie? to by bolo uplne dokonale podla tvojich vypoctov ..
Neblaznite..30 minutove intervali, tak to by sme sa posunuli s5 do cias, ked zacali jazdit elektricky...v Pesti chodi metro kazde 4 minuty, a briky tusim ze do 10 minut...v KE to asi teiz nastavovali podla vytazenosti...skor by bodlo to po rekonstrukcii posunut na 15 minut ? ale tak to len nazor...
Nie je kapacita ako kapacita. Pre cestujúceho ani zďaleka neplatí rovnica 1 voz raz za x minút = x / y vozov raz za y minút. Malo by to fungovať presne naopak. Kratšie vozy častejšie. Aj v súčasnosti je vidieť, že keď jazdí 9 každých 10 minút v sedle, tak si nájde dostatok cestujúcich a vôbec nevadí, že sa vypravujú menej kapacitné vozy.
S 30 minutovým intervalom nesuhlasim. Je jedno ze pride električka väčšej kapacity ale 20 minutový interval je tak akurat na linku mimo špičky menej by som nedaval ide tu o hustotu spojov ktora je dolezitejsia nezavisle od typu vozidla.
1. http://imhd.sk/ke/vyprava.html, zroluj dole a zadaj si postupne všetky evidenčné čísla vozidiel, ktoré ťa zaujímajú. Električky sú u nás pomerne dobre odsledované.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Crossfire