Treba brať do úvahy rozsah koľajovej siete, hustotu premávky, "miestne zvyklosti"...
Beztak je to tu zbytočné riešiť, v praxi to bude mať nulový výstup...?
OK ale prečo sa potom tieto koľajové prejazdy (alebo spojky, alebo ako sa odborne nazývajú) nachádzajú na niektorých tratiach v Brne, ale aj v mnohých ďalších mestách v západnej Európe?
Pre veterana k dnešnému fotopríspevku a k jeho textom.
Zadné sedačky nemali prvé série T3. Tie sa dávali len do verzií T3SU. (SUCS) Ako všetci vieme dvojdverová T3 100 je povodne #261 , povodne určená pre sovietsky trh.
Prvé série T3 pre Československo mali pokladne, ktoré sa odstraňovali pri zrušení profesie sprievodcu. Avšak zase vo voze 261 bolo povodne miesto pre sprievodcu pri zadných dverách , vyvýšená sedačka otočená zadom k oknu, nebola to typická pokladňa s pultíkom ako v iných T3 medzi prvými a strednými dverami.
Až teraz som si prečítal, že v prvotnom príspevku ide o trvalú inštaláciu. Nič to ale nemení na fakte, že trvalý priamy prejazd by nemal spôsobovať žiadnu väčšiu škodu pri nepoužívaní iného smeru. Udržiavať to ale treba, to áno.
Nevyznám sa do toho, ale myslím si, že je lepšie používať Callifornian.
Trochu po tých koľajách na Staničnom nám. a na Kuzmányho nejazdia električky a už hrdzavejú.
V centre nejazdia už X rokov a vyzerajú tie koľaje celkom dobre.
Sú tie koľaje v centre na Hlavnej kvalitnejšie? Alebo exisujú rôzne typy koľajníc?
Napr. Typ na Južnej triede je taký istý ako na Tr.SNP alebo pri radnici? V Prahe sú také lesklé koľaje, že v nich vidno odraz. Je to spôsobené tým, že sa po nich jazdí častejšie alebo sú to rôzne iné typy?
?
výhybky na moldavskej a pri rybe sa používajú skoro pri každej výluke, každoročne počas maratónu. Ale nemyslim že je potrebné na kuzmányho na trati dlhej asi len kilometer staviať takéto odbočky do protismeru, keď na oboch koncoch ulice sú križovatky kde sa dá otočiť alebo trať obísť cez SNP. Pochybujem že by sa pri mimoriadke dala využiť jazda cez protismer, väčšinou je trať uzavretá obojsmerne
Zhruba až do konca 60-tych rokov bolo v Košiciach niekolko takých prejazdov. Pozdejšie nastúpil trend odstraňovania nevyužitých odbočení. Isteže, je to pohodlné, prejazd takým miestom je plynulejší. Ide o to, že v mnohých mestách takéto argumenty zrejme neplatia. V maďarských prevádzkach je to pravidlom, je to vidieť i v Nemecku, v nových prevádzkach vo Francúzsku... atd.
Je zaujímavé , že ono opotrebenie výhybiek dlhodobým nastavením do jedného smeru je akosi pod hranicou rozlíšenia kompetentných odborníkov napríklad u smyčky pri Rybe, na Moldavskej smer Alejova-Moldavská...
Načo trvale inštalovať výhybky na občasné použitie, ak treba, tak máme Callifornian alebo alternatívne trasy. Doteraz nejaké výrazné problémy s výlukami neboli.
Na RD je to trochu iná situácia, tam nie je možnosť alternatívnej trasy pri výluke.
Aj tak teraz pribubudnú (najskôr zbytočné) výhybky "nikam" na Staničnom nám. a Nám. MMM...?
Oproti výhybke na napr. Radnici Starého mesta, kde sa pravidelne/striedavo prehadzujú z "do priameho " a do "do vedľajšieho smeru" a opačne by taká výhybka napr. na zastávke Hlavná pošta bola pravidelne používaná iba stále v smere "do priameho smeru" a na protichodnú koľaj iba veľmi, veľmi výnimočne = nerovnomerné opotrebenie...
Ale nehovorím, že na niektorých miestach by sa skutočne nezišli. Veď nakoniec ich máme aj na rýchlodráhe...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus