O.k, nevedel som že po 500 mala isť 508 a potom 537 .. jasné že naraz sa tam nezmestia..
A k tomu dopytu - ďakujem za odpoved, vyčerpávajuca.. Teda sa možme tešiť že aspoň 508 už ho bude mať ak bude už v prevádzke .. ?
No ešte k inej veci - po KT 500 mala isť na VP (+ unifik) 537 - stále však jazdí - niečo ju "predbehlo" ? A keď som už pri tom - prečo sa počas VP do 500 nenamotovalo samoobslužne otvaranie dverí? Začalo sa montovať do 535 a už sa aj znovu prestane? To okrem KTNP bude ta 535 jediná lasovička s samoobsl. otvaranim dverí? ?
No ved presne tak ako som to napísal ja ? na začiatku "témy"
TBUS - tá časová tarifa je už dávnejšie a aj súčastnosti je pár liniek (autobusových) ktoré zachádzaju po trase niekde (na stanicu napríklad ) a predlžuje sa im jazdný čas pár minut - tým pádom aj cestujúcim.. A súhlasim, liniek na šetrenie vzkm je dosť, ale nielen z krásnej ?
2 linky su kvoli tomu, ze ta linka ma spolocnu zastavku aj jednym aj druhym smerom, nieco ako u nas L29 na Bottovej, a aby to bolo prehladnejsie, tak je linka rozdelena na kazdu radialu ine cislo.
To je trochu nezmyselne si myslim, nech potom urobia len jednu linku Raca - Ruzinov a bude to to iste s tym ze nikto nebude musiet nic behom jazdy prestavovat a cestujuci budu mat v tom mensi bordel.
Taký podobný systém zaviedli nedávno aj Bratislave na linkách 3 a 8. Linka 3 ide z Rače na Námestie SNP a tam sa prečísluje na linku 8 a ide do Ružinova. Keď ide "osmička" späť, tak sa prečíslujú na Kamennom námestí. Je to ale s tým rozdielom, že sa to nedeje v konečných obratiskách, ale priamo na traťovej zastávke, čiže sa musí prečíslovať ihneď a hneď aj prečíslovaná odísť. Čiže je to defacto jedna trasa a vozne sa vypravujú na služby ako na jednu súvislú linku.
Možno by bolo jednoduchšie ak by jazeru ostala 3 a lokomotíve 2 , a prečíslovala by sa na stanici. No neviem či by sa dnes niečo ušetrilo, linky 2 a 3 chodia dnes na stanicu zväčša len "na otočku". Plus dnes máme časovú tarifu, neviem komu by sa chcelo cestovať so 6 - 7 minútovou zachádzkou na stanicu. A liniek na šetrenie kilometrov máme v meste dosť. Hlavne tých autobusových z Krásnej...
Linka 2-3 ako spojená bol môj nápad, zrealizovala sa v období, keď sa hľadali úspory do výpravy aj počte vodičov, vtedy spojením liniek 2 a 3 do jednej linky sa dosiahla úspora jednej súpravy, a vodiča, pri 100% zachovaní ponuky vozkm. Malo to však "obrovskú" nevýhodu - na Bajkale aj na Lokomotíve museli vodiči prečíslovávať vozy - a to bol postupne tlak, aby sa to zrušilo. Dnes pri palubákoch by to nebol pre vodiča prakticky žiadny problém, robila by to zaňho technika. A k očíslovaniu - vtedy 2-3 bolo tak nastavené, aby cestujúci zo stanice nemali problém, kam električka smeruje - historicky dvojka na Lokomotívu, takže Bajkal - Lokomotíva chodila ako linka č.2, a trojka na Bajkal, takže z Lokomotívy na Jazero ako linka č.3. A ako bolo už tu v diskusii spomenuté - bola to aj čiastočná náhrada za zrušenú jednotku, komu to nevadilo, tak sa zviezol v smere bývalej linky č.1 so zachádzkou 6 minút cez stanicu. Dnes, keď je šetrenie stále aktuálnejšie, je to otázka na zamyslenie, či tú spojenú linku nezaviesť opäť. Samozrejme, že by sa muselo pohrať s koordináciou liniek.
Na vnútornej končí L2/3 takže ak by sa takáto linka zaviedla týmto by obsadenie vnútornej koľaje zrušilo, na vonkajšej sa točia 6tky a R1 je aj tak väčšinú času odstavená v smyčke, horšie by to bolo cez týždeň keď končia trhané.
Nápad je to pekný, ale takúto linku je dosť ťažké potom skoordinovať s ostatnými linkami. Plus na stanici je časti problém s prejazdom obratiska ak sa tam stretne viacero vozov, takto by jedna koľaj musela byť vždy voľná.
Myslíš tú prevliekaciu "dvojko-trojku"? Tak tá jazdila tuším z Jazera na stanicu ako L3 a zo stanice na Havlíčkovu (Loky) a naspäť v opačnom poradí. Neskôr, teda pri jednej z úprav linkového vedenia električiek v 90. rokoch, boli rozdelené na dve samostatné linky, čiže dnešné L2 a L3.
Ináč ešte k tým električkám - jedného času jazdila aj akási zlúčená linka 2+3 , teda spojenie dvoch liniek končiacich na stanici - jazdila ako jedna linka (tuším miesto linky 1), s tým že zachádzala na stanicu.. A v jednom smere tuším z jazera cez stanicu na havlíčkovu pod označením ako L 2 a v opačnom smere ako L 3 . Neviem či to bol len nejaký pokus, či skušobná prevádzka - no dlho tak tie linky nejazdili čo pamätám - myslím si ale že až taký zlý nápad to nebol.. To ešte trocha z histórie.
O tej konečnej pri dreveňáku som počul aj ja - má to svoju logiku, Hanojskú a Havanskú odovzdali až v roku 1992 (nebolo tam koho obsluhovať). Linky na ŤHC chodili najprv len po Americkej - zastávky Trieda solidarity 1 a 2 (lebo existovali len bloky v spodnej časti). Potom aj po Americkej, aj po Ázijskej (lebo dokončili Varšavskú, Sofijskú a Juhoslovanskú) a potom sa urobil okruh po Európskej (po dokončení ŤHC II).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Rudyke902
A k tomu dopytu - ďakujem za odpoved, vyčerpávajuca.. Teda sa možme tešiť že aspoň 508 už ho bude mať ak bude už v prevádzke .. ?