Reakcia na: LABTEC #67741:
K bodu 3 len drobná oprava: Brzdná dráha s použitím ABS je vo väčšine prípadov kratšia ako bez ABS, v niektorých prípadoch je dlhšia ale je vyvážená zachovaním ovládateľnosti vozidla. No a v extrémne zriedkavých prípadoch je ABS nevýhodou - v Bratislave sa pred pár rokmi stala udalosť, že na totálnej poľadovici spadla cestujúca hlavou priamo pred predné koleso dobrzďujúceho autobusu. Keďža autobus nemal ABS, vodič prudkým brzdením koleso zablokoval a cestujúcu akurát nejaký meter potlačil pred zablokovaným kolesom. S ABS by jej po tej hlave prešiel. Ale to je taký súbeh náhod, že nemožno kvôli tomu spochybňovať ABS. Aj bezpečnostné pásy možno pri 0,1% nehôd viac uškodia ako pomôžu.
domosino
Ikarus 280 ma 696 Nm / 1300 rpm, 883 Nm / 1600 rpm, 820 Nm / 1600 rpm.........vzadu je najnovsi....:
a Irisbus Citelis (ktory pravidelne chodi touto cestou na L10 alebo L36, L27) ma 1100 Nm / 1080 rpm.........cize nemozes porovnavat stare busy s novymi....citelis by to aj visiel....