Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sheep221 #66990:
nejde tak o trate, ale najvacsi problem by podla mna boli nase kosicke dielne, s ultramodernym vybavenim z cias, ked boli postavene
U mňa vyhrava Siemens Combino ?
Ta elektricka je taka nizka, ze na rychlodrahe by urvala kolajnice ?
Reakcia na: Sheep221 #66993:
a co Koncar a ZET 2200? ?
Reakcia na: Isidor #66988:
Šotosen: Ja by som bol najradšej, ak by Bombardier postavil niečo ako Vario LF alebo aspoň Vario LF2... ?

Osobne by som si vedel predstaviť 16 Varií LF, 5 Varií LF2 (pre linku 3) a cca. 10 električiek Bombardier Flexity Outlook...

Ale je mi jasné, že reálne pre košické potreby sú iba Varia LF... ?
Reakcia na: Ámos #66992:
Nebluzni, nikto nezaplati flexity ani ich prevadzku a udrzbu pre slovensko.
Reakcia na: Isidor #66988:
Tak ja osobne dufam, v nieco ako Flexity. Osobne som sa snou v BA nezviezol, ale prejazd cez nase kolajove krizovatky ma presvedcil. ?
15T skrz problemy v Prahe by som u nas nerad videl. Ostatne do BA to zrejme bude musiet byt elektricka s ukoncenym vyvojom a patricne odskusanym na 1000mm. Lenblazon by sa pustil do niecoho co mozno do 2015 nestihne a financie prepadnu.
Reakcia na: Sheep221 #66990:
neviem, uvolnuje sa 400mil€ z tunelu pod Bratislavou.
Myslim si, ze by pre MHD v KE boli lepsie reko trati z fondov a nasledne kupa niecoho lepsieho ako lowcost vario.
Kym elektricky dodaju, moze sa zrekontruovat vacsina trati.
Reakcia na: Ámos #66986:
Myslim si ze pre nas su Varia celkom vhodne, bolo by dobre ak by sa kupili male Varia a vlecky a dlhe LF3 na vysoko zatazene linky. Na nejake dlhe vozidla typu 15T, mozno ULF a ine, nemame dost kvalitne trate a spominane elektricky by stali majland a po par rokoch by boli k nicomu. Investicie do struktur idu ruka v ruke s investiciami do vozidiel. Jedno bez druheho dobre nebude.
Reakcia na: Yogi616 #66987:
Rámcova zmluva v podstate nezaväzuje k ničomu... Ináč by tu bolo 40 Citelisov, 14 KT8D5RN.2, 16 Varií a kto vie čoho ešte... ?
Reakcia na: Yogi616 #66987:
Na eurofondové by musela byť aj tak nová súťaž.
Inak pokiaľ je k dispozícii pevný balík peňazí a výber napr. medzi 40 wanami alebo 10 škodovkami 15T zaň, tak som všetkými desiatimi za wany.
Bohužiaľ ak si politici budú chcieť urobiť pred voľbami pomníček, je možné že zvolia to najdrahšie čo bude k dostaniu.
Reakcia na: Ámos #66986:
Napr.?
A na Vária máme uzavretú rámcovú zmluvu. Teraz sa mi nechce hľadať na koľko kusov.
Reakcia na: Yogi616 #66979:
preco preboha Varia. Ved ked uz fondy tak na nieco lepsie, nie?
Reakcia na: Isidor #66981:
nuz to je predsa politika SMERu. Tak sa necudujme. Cloveka, ktory v zdravotnictve neurobil absolutne NIC, ste si primatorom spravili...
Zdá sa, že OPD nakoniec bude možné použiť na nákup električiek, trolejbusov a výstavbu tratí...
http://eia.enviroportal.sk/detail/revizia-operacneho-programu-doprava-2007-2013-v-suvislosti-s-nedostato
Reakcia na: Isidor #66981:
Presne tak Isidor. Súhlasím do bodky. Myslím si, že všetci, ktorí ste v KE by ste mali bojovať za to, čo je teraz, aby to bolo aspoň takto, lebo o pár rokov sa Košičania spamätajú, že síce nové, omnoho drahšie a neatraktívne. Linkove vedenie sa v návrhu ani nerozoberá, myslite si, že prečo??? Košiciam by trebalo navýšiť množstvo vozkm aspoň na 20 milionov nie tých trápnych 15. V živote v KE nebola doprava ako sa patrí, vždy boli KE v pozadí a nebola ani snaha mesta tento stav zlepšiť. Tak čau pa Košice ? Pokiaľ prestupy nebudú riešené do cca 3-5 minút, pokiaľ sa budú počítať ľudia a vyťaženosti liniek, tak potom to bude vždy horšie a horšie. Atraktívna doprava je doprava prispôsobená cestujúcim... Ak by v Prahe či v Ostrave počítali vyťaženosť jednotlivých spojov, resp. pokiaľ by tam bolo vedenie nášho DPMK a mesta Košice, doprava by bola z 50 % ako v Prahe či v Ostrave zrušená. Vidím to na vlastné oči, nie raz sa stáva, že električky jazdia v Ostrave poloprázdne, väčšinou v dopravných prostriedkoch ľudia sedia, nikdy som nešiel pretrieskanými spojmi ako v KE, takmer vždy sedím. Komfort dopravy, čistota, vozový park ako aj voľnosť a neprepchatosť spojov. Ak Košice budú pozerať len na to, že 1 meter štvorcový je určený pre 4 ľudí, tak potom môžte to celé zabaliť tam v tých Košiciach a zrušiť celú dopravu. Taxíky za 3 ečka to istia 😃 😃 😃
Podľa mňa to dopadne takto. Trolejbusy postupom času zrušia, možno nie hneď. Nákup električiek sa zrealizuje cca. o 10 rokov, nakoľko DPMK prepadnú fondy, stratia sa alebo rozkradnú. Autobusy sa vymenia z časti. Poriadne sa zredukuje linkové vedenie a cena lístka o 2-3 roky bude 1 euro. Bude to drahá, nenadväzujúca riedka MHD doprava s pár novými busmi či električkami. Zníži sa tým počet prepravených cestujúcich nakoľko úroveň dopravy výrazne poklesne a pre cestujúcich sa stane neatraktívnou. Doprava sa v KE nikdy neprispôsobila cestujúcim, ale skôr naopak, cestujúci sú tí poslední. Vidno to v štýle prestupov medzi linkami, autobusy sa nečakajú, je v tom totálny chaos. Preto tí, ktorí si myslíte, že sa to zlepší sa mýlite. Budúcnosť dopravy v KE je výrazná redukcia a rušenie liniek, absolútne neatraktívna doprava. Na najbližšie roky DPMK vôbec nemá ozajstný plán, ktorý chce splniť, nové vedenie mesta to opäť zmietne zo stola, lebo to bude predražené. Rozvoj MHD podľa rôznych plánov sa nikdy nedodržiaval, nedodržuje ani nebude dodržiavať. Už kedy sa písalo o rámcovej zmluve obnovy električiek, boli tú už rôzne vyhlásenia a nikdy sa neudialo nič a nebude to ani teraz to vám garantujem. Len pre pripomenutie 😃 http://kosice.korzar.sme.sk/c/4431372/dpmk-chce-opravit-elektricky-za-276-milionov.html takto to dopadne aj teraz, netreba byť naivný. ? Košice ako mesto sa nikdy nevyhrabe z týchto sr .... čiek.
Reakcia na: Yogi616 #66979:
Pamätáš, ako súčasný primát-or sľuboval nové trol.trate, kratšie intervaly, nižšie cestovné? Tak asi podobne je treba pristupovať aj k tomuto ("Nikto vám nedá toľko, čo vám ja môžem sľúbiť"). Vymyslíme nejaké čísla, ohúrime miliónmi eur a stovkami nových vozov a potom skutek utek, akurát kšeftíky ku kamarátom potečú. Vôbec by som sa nečudoval, keby to nakoniec skončilo likvidáciou ne-KORID-ových tratí, lebo však "externý partner chce viac autobusových výkonov."
teda no, musí sa odrátať z tých kilometrov toto, nejak som to prehliadol ?

21. ostatná trať vo vyhovujúcom stave 42,21km
22. koľajové spojky vo vyhovujúcom stave 1,4745km
23. ostatné križovatky vo vyhovujúcom stave 0,871km
24. ostatné obratištia vo vyhovujúcom stave 1,994km
Reakcia na: Isidor #66976:
Ja viem, že v DPMK rozmýšľajú blbo, ale s električkovou dopravou ich teraz osvietilo? Chcú opraviť 24 úsekov (skoro 81km tratí) za 64,145 milióna €. Chcú na to peniaze z eurofondov. No ak sa im toto podarí + kúpi sa tých 40 Várií, tak konečne tu bude električková doprava na úrovni. Len škoda, že sa to neriešilo postupne, ale teraz im treba toľko do toho investovať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.