V povodnom schematu bolo 26 liniek (1 až 26), dlhšiu dobu sú trvalo zrušené L 13 a 23.
Velké "linkové zemetrasenie " sa plánuje v rámci úspor od septembra. Súčasné prázdninové je sposobené výlukami, opravami tratí. Deje sa tak o každých letných prázdninách, keď sa prevádzajú rozsiahlejšie než behom zbytku roka.
V prahe je možno behom výluk vidieť linky série 30 a 40. Väčšinou je číslo zložené z čísla pravidelnej linky ktorá v danom úseku premáva a desiatkovou radou 3_ alebo 4_. Napríklad 1 - 31; 23 - 43. Tridsiatkovou sériou sú občas označované aj vložené (špičkové) linky , dlhé roky existovala 7, 37; v súčasnosti 26 - 36 (v skrátenej trase).
Z uvedeného základného schématu 26 liniek sú pri súčasných výlukách zrušené linky 6,13,15,19,21,23,26. V povodnej trase sú len tri linky 7,9,18. Okrem zmieňovanej 36 ešte jazdia výlukové linky 31 a 33.
(uvedený stav sa može čo deň zmeniť) Aktuálne údaje možno nájsť na www.dpp.cz
/Nie sú uvedené nočné linky 51 - 59/
Zaujímavosti (pokial ešte trvajú)
L31 Strosm.nám letenské nám. - pendl, na trati jedno vozidlo KT8 po jednej kolaji jedna medzizastávka (na Strosm.n. záloha na druhej kolaji). Voz obsadený dvomi vodičmi na oboch stanovištiach, každý obsluhuje svoj smer.
Linky na neobvyklých miestach:
4 v Kobylisích, 3 v Karlíně, 24 na Vltavské, neobvyklé zakončenie L10 na Zvonařce - otáčanie na trojúhelníku (táto trať a konečná je inak neobsluhovaná, užíva sa len počas výluk... atd,
Zaujímavé miesta:
provizorium jednokolajka cez trojský most a za ním podivne vedená trať cez stavenište tunelu Blanka. Vedla sa stavia nový most s novým vedením trate, možno posledná príležitosť.
Barandovská trať s tunelmi, Letenská ul. prechod splietkou cez dom, Modřanská "rychlodráha", zaujímavý dopr.uzol Otakarova/Nám Bř.Synků, relativne nová trať do Radlic , vybrané náhodne, na čo som si spomenul, inak mnoho fotograficky zaujímavých miest po celej Prahe a vozový park.
Cez víkendy hist. linka 91 , střešovické múzeum.
Na jeden deň skoro až moc.
Pred pár dňami som sa vrátil z rumunskej Oradei, čo je mesto počtom obyvateľov porovnateľné s Košicami. Okrem starých T3 tam však jazdilo dosť veľké množstvo nových Siemensov. Už aj Rumuni majú civilizovanejšiu MHD ako my.
Hm, po zhliadnutí dnešnej galérie obrázkov - ešte aj v DP Segedíne majú lepšie električky ako tu u nás.. Napr. ich T6 a naše - to nebo a zem... Len im závidieť..
Pokial sa chystáte v týchto dňoch do Prahy uvidíte množstvo tram.liniek v pozmenených trasách na neobvyklých miestach. Z 26 liniek má pozmenenú trasu 15, niektoré sú úplne zrušené. V povodných trasách zostali snáď dva alebo tri linky. (mení sa to zo dňa na deň) Cez víkend jazdila zase tram.linka XA, náhrada za metro. Dovod, výmena výhybiek v niektorých staniciach.
Je to z dovodu obvyklých prázdninových výluk, ale tento rok je to vo väčšom rozsahu.
LABTEC. V košickej MHD sa vozilo 8000 bielych čiernych pasažierov. Počet čiernych čiernych pasažierov bol niekoľkonásobne vyšší, ale keďže títo košických revízorov nezaujímajú, tak štatisticky nie sú evidovaní.
No hej,lenže vo fabrike pracuje aj kvantum úradníkov alias THP zamestnancov a na siedmu nechodí žiadny TA bus alebo tak... ? Fakt to asi bude pripodobnenie k R električkám,aj keď nejde o "rýchlodrážne" autobusy.Predsalen by bola blbosť dávať na busové linky nejaké iné písmeno...
Medzitým som vygůglil, že vkonštr. u T3 a T6 je 72 km/h ale to mi pripadá skôr ako hodnota, na ktorú sa vykonáva TBS (vmax.+10%, pre rýchlosti od 100 km/h vyššie vmax.+10 km/h). Neviem, akou rýchlosťou sa jazdí v Saratove ani vo Volgograde, ani ako to tam majú legislatívne ošetrené.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Adamcool