Medzitým som vygůglil, že vkonštr. u T3 a T6 je 72 km/h ale to mi pripadá skôr ako hodnota, na ktorú sa vykonáva TBS (vmax.+10%, pre rýchlosti od 100 km/h vyššie vmax.+10 km/h). Neviem, akou rýchlosťou sa jazdí v Saratove ani vo Volgograde, ani ako to tam majú legislatívne ošetrené.
Električky sa takto označujú od začiatku prevádzky rýchlodráhy,R ako" Rýchlodrážna" linka?
Autobusy RA,zrejme aby bola zvýraznená súvislosť s trasou do/z VSŽ/USS.Tieto /atobusové/ spoje jazdia len v časoch striedania zmien v železiarňach.
A pokiaľ sa mýlim,tak ma opravte. ?
Ešte doplním, že u vozov určených pre prevádzku s vv (T3D, T4D, T6A2) bola rýchlosť nižšia 45km/h. ,prevody boli dopomala. Vozy s takto upraveným prevodom boli doporučované aj pre trate s velkým stúpaním.
V pohode,také hlody sme mali aj my.To sa tie napatrónované texty dobre škrabali.... ?
"Neoznačená ...zdenka je neplatná" alebo "Ak stojí..,držte si!","Dvě místa pro ..lidi".
Dnešné samolepky,to už nie je ono ?
Nepravda hneď niekoľkonásobná:
1) Konštrukčná rýchlosť je niekde úplne inde.
2) Maximálna povolená sa písala na vozidlá podľa želania prevádzkovateľa - tie isté vozidlá u rôznych DP majú MPR 60, 65 aj 70 km/h.
3) Dodávanie humusov a šrotov do Ostravy na GO bolo spôsobené v prvom až deväťdesiatom šiestom rade dlhoročným košickým systémom údržby "vozidlo je medzi generálkami bezúdržbové a ak sa rozpadne, tak nám pošlú nové" a až v deväťdesiatom siedmom rade nejakou rýchlosťou.
Ide o to, že napríklad Jabloneckú trať by šlo riešiť aj žel.náv.predpismi, žiadna rýchlostná sústava, stačí volno, výstraha, stoj. Kedysi dááávno v Košiciach na jednokolajke na Kuzmányho boli trojsvetelné návestidlá; zelená volno, žltá obsadený úsek vozidlom idúcim v smere jazdy (bola možná jazda v následu) , červená stoj vozidlo v protismere. Na rýchlodráhe bol asi zrejme trojznakový autoblok (presne sa mi to nepodarilo zistiť, trojsvetelné návestidlá).
liberecká sústava je silne atypická.
Pre milovníkov návestných rarít doporučujem navštíviť s foťákom nádraží Bubny - Holešovice zastávka, sú tam použité vložené návestidlá väčšina ešte v povodnom tvare. Celý objekt je "lehce na dožití" po rekonštrukcii a odstránení dnes prebytočných kolají zmiznú aj vložené návestidlá. Tieto návestidlá sa už myslím nikde inde nepoužívajú.
Ak si mal ale namysli nejaké návesti svetelných návestidiel pre ED, tak okrem čočiek a návestidla indikujúceho postavenie jazyka výhybky tam nie sú. A imho nie sú ani potrebné v súčasnosti, keďže na návestenie stoj a voľno stačia čočky, ktoré môžeš prevádzkovať aj ako predzvesť a rýchlostná návestná sústava v ED mi príde nepotrebná.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA