Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sheep221 #66263:
Veru tak - je ťažko predvídať ako by to bolo tu v KE - ale práve pre našu TD jednoznačne by to prinieslo len pozitívum, ak by sa taký scenar zopakoval ako v BB, preto som to spomínal ?

Ináč keď sme už v tej rovine - čisto teoreticky - ak by "pustilo" mesto celú AD z MHD do súkromných rúk (teda eurobusu predpokladám, ak mal záujem v minulosti), bolo by veľmi zaujímavé sledovať ako by sa eurobus "popasoval" so zabezpečením dopravy na TH (a aj inde kde "gro" dopravy je na busoch) k spokojnosti mesta a aj cestujúcich.. Myslím že dlho by záujem nemal, a skôr či neskôr by sa aj toho asi vzdal.. ? ?
Vidim, ze sa tu rozobera BB. Zjednodusene sa da povedat, ze v snahe o setrenie nahradili jedneho sukromnika (BBDS) druhym (SAD ZV). Po niekolko rocnom prechodnom obdobi, kedy sa kvalita vozoveho parku vyrazne zhorsila, sa teraz vdaka EU fondom zlepsuje az do absurdnej podoby. Tento rok sa budu Karosy B 961 nahradzat Citelismi. Mesto neusetrilo nic, aj spatne doplatilo ovela viac, ako keby jednoducho pokracovalo vo financovani podla povodnej statnej dotacie.

Keby si par ludi nepostavilo hlavu a nesfunkcnilo DPMBB, tak nie su ani trolejbusy, ani intervalove CP, ani mesacne listky. Je sice 19 novych trolejbusov, ale uz nie su velmi peniaze na poriadnu udrzbu tych starsich. DPMBB (z 51 % vlastneny SAD ZV) ma velke dlhy. Zhruba podla systemu, ze zisky su sukromne a straty verejne.

Zabudnite na to, ze sukromnik by spasil MHD v KE. Nie, ten bude jazdit podla toho, co si mesto objedna a zaplati. Ak si mesto nevie (nechce) ustrazit hospodarnost v DPMK, ako by si ju ustrazilo pri sukromnikovi, s ktorym ma "iba" zmluvu? Netreba tiez zabudat, ze niektori sukromnici vedia patricne motivovat kompetentnych.
Reakcia na: Sheep221 #66263:
Pri GO sa dá aj z otrasného voza spraviť "nový", plus by Košice potrebovali navyše nejaké NP vozidlá aspoň na 2 nízkopodlažné služby nech je aj na trolejbusoch NP spoj cca každú hodinu čiže nejaké 3 nové vozy pre začiatok by hádam stačili na zatraktívnenie. No a potom postupne obmieňať vozový park, aby sa potom o niekoľko rokov nestalo, že začnú trolejbusy dožívať naraz, ako je tomu teraz.
Reakcia na: Rudyke902 #66261:
Tazko predpokladat ze ako by nieco take dopadlo, kazdopadne BB je mensie mesto, s mensim systemom MHD. A nikto v tej dobe nevedel co s trolejbusmi bude, nastastie sa po roku a pol spamatali a zalozili dopravny podnik sice to dopadlo happyendom, tieto veci sa na Slovensku deju raritne preto by som sa na obdobny scenar v KE vobec nespoliehal.

Aj ked priznam sa nase trolejbusy potrebuju nie modernizaciu ci generalku ale rovno nahradu pretoze niektore su v otrasnom stave.
ale ako? Intervaly dlhe, zdvojene spoje, listok kupujes u vodica. Radsej starsi ako ziadny tbus
Reakcia na: Sheep221 #66256:
O.k, to mi je jasné,netvrdil som kto obnovoval a kedy aký vozový park - len koniec koncov a suma - sumárum dopadlo to všetko tak, že TD tam funguje a v lepšom techn. stave, a s novšími vozmi ako u nás... Takže ono malo to aj teoreticky zmysel, ak to tak vezmeme, že celá ta "rošáda" so zrušením, a preberaním prevádzky súkromníkom, a opäť vytvorením DPMBB priniesla pozitívum.. Podobný "scenár" by teda pomohol doprave v KE, aspoň v zmodernizovaní našej TD ? nemuselo by to dopadnuť katastrofou, tak ako je to teraz v BB, funguje tam doprava opäť. ?
Reakcia na: KVKV #66258:
spravanie revizorov je v zhode so spravanim manazmentu uz davno ci si si to este nevsimol? ?
ja mam s revizormi dobre skusenosti. Zvacsa ked pride, povie ze kontrola, ja mu ukazem isic, ze nech sa paci. On skontrolujem obcas precedi dakujem.
Reakcia na: Sheep221 #66257:
Ale treba, no zrejme nie sťažnosťou u DPMK, tá je neúčinná.
Každý má mobil a ten je vybavený foťáčkom, prípadne aj s kamerovým režimom, zvukovým záznamníkom. Dokumentovať všetky sporné situácie a nevhodné chovanie revízorov s následnou medializáciou (tlač, tv, tieto stránky...artd). Inak by to znamenalo ďalší nárast vulgarizácie výkonu revizorského povolania. DOSLEDNE VYŽADOVAŤ PO REVÍZOROVI PREDLOŽENIE SLUŽOBNÉHO PREUKAZU !
Mne napríklad chýba u revizorov pozdrav "Dobrý deň, prepravná kontrola, prosím si Váš cestovný doklad, ...ĎAKUJEM, prajem Vám príjemnú cestu" . A u každého cestujúceho, trebárs aj dvatisíckrát keby to mal opakovať za smenu.
Revízor by mal byť vizitkou menežmentu a vedenia dpmk. Aký revízor , taký menežment.
Revízor REPREZENTUJE DPMK !
Reakcia na: KVKV #66252:
Preto som napisal ze netreba sa s revizormi vobec zaoberat, nech sa spravaju ako chcu proste ty ako cestujuci sa snaz mat platny listok vzdy pri sebe a viac neries.
Reakcia na: Rudyke902 #66255:
Obnova prevadzky TD zacala po zalozeni Dopravneho podniku(DPMBB), do ich zrusenia, MHD prevadzkovala SAD BBDS, potom vsak MHD "predali" SAD Zvolen a oni trolejbusy zrusili uplne. Cize samotny SAD Zvolen neobnovoval nic vo vozvom parku. Dodavka novych vozidiel sa diala az po vytvoreni DPMBB a vacsina z toho bola zaplatena z EU fondov.

Cize akakolvek zmena dopravcu v Kosiciach by bola ozaj katastrofou.
Reakcia na: Sheep221 #66254:
Neviem ako je to v BB teraz, pravda je že nastala tam tá zmena - ale pri tej zmene sa aj obnovil značne vozový park, a tuším TD v BB jazdí znovu, aj keď nejazdila jedného času.. A že či jazdí v "obmedzenejšom" režime ako predtým, to neviem posúdiť - no asi jazdí ekonomickejšie ak sú spoje a trasy liniek odlišné oproti bývalému stavu..
Reakcia na: Adamcool #66245:
Najskor by to skoncilo ako povedal Dispecer - ako v Banskej Bystrici, cize MHD by fungovala ale bola by razne obmedzena nehovoriac ze elektricky a trolejbusy by asi vymizli uplne a vsetko by sa nahradilo autobusmi. Cize ja si myslim ze by to bolo odost horsie ako je teraz, navyse vlastikom DPMK je mesto a to co sa deje v MHD je pod ciastocnou kontrolou mesta, kdezto keby to robila sukromna firma, mohla by si robit co by sa jej zachcelo.
Ku tej destskej zeleznici, v tomto pripade je potrebne si uvedomit ze jedna trat par km dlha urcena ako turisticka atrakcia sa svojou narocnostou na prevadzku nevyrovna systemu MHD ani nohodou.
Reakcia na: Adamcool #66245:
Snaha o niečo podobné už tu bola. Myslím to bola firma Eurobus (?), Vytvorili prekryvnú sieť asi piatich"veleokružných " liniek po vzore ČSAD-MHD v menších mestách, s intervalmi 30 - 60min. a roznymi variantami zachádzok behom dňa. Ešteže sa to zastavilo včas.
Okrem toho by súkromník postupne zrušil ed,td a rozpredal vozidlá.
Údržbu busov by robila "spriatelená " iná firmička, cestovné by sa ešte zdražilo , nákup len za hotové u vodiča (aby sa ušetrilo na revizoroch) a bohaté finančné dotácie z mestského rozpočtu.
Reakcia na: Sheep221 #66244:
Ide o to, že účet za pokutu si trúfnu občas poslať aj svedkovi udalosti, ktorý mal lístok v poriadku. Proste využijú toho, že im zadal meno a adresu.
Podobné zverstvá sa deli aj v Prahe, ak cestujúci nezaplatil pokutu priamo a dal im svoje údaje, tak mu prišiel účet aj niekolkokrát. Až sa to dialo vo velkej miere, bolo to aj v tlači, niekto to obhájil, dokázal, že v deň ked mal údajne na čierno cestovať ani nebol v Prahe. Trochu sa to utlmilo, ale údajne to niektorí revizori robia stále. V DPMK sa to tak stalo, že pokutu chceli po svedkovi, ktorý podal oficiálnu sťažnosť na chovanie revizorov a pritom lístok mal.
Skutočne by to malo byť tak, že ak aj inak pravidelne platiaci cestujúci zabudne predpl.lístok alebo kartu doma, alebo zabudne si so spozdením jeden dva dni predplatiť nový mesiac, tak by mal dostať trebárs len symbolickú pokutu po preukázaní účtenky -účteniek o platbách.
V Prahe to tak fungovalo dost dlho, či aj dnes neviem.
Revízora normálny človek robiť NEBUDE !
Reakcia na: 110mat110 #66247:
Čiastočne - autobusové linky vykonáva SAD Zvolen, trolejbusové DPMBB... A ešte sa mi zdá, že nejaká časť akcií DPMBB patrí SAD ZV... ?
Reakcia na: Adamcool #66249:
A odkedy podnik verejnej dopravy zabezpečujúci dopravnú obslužnosť a pracujúci vo verejnom záujme produkuje zisk??? Ak bude cena lístka určovaná Cenovým výmerom schváleným politikmi, ak v ňom budú stále zľavy pre rôzne skupiny obyvateľstva a ak sa bude premávať kade-tade po meste od 4:30 do 23:00 aj s takmer prázdnymi autobusmi do malých mestských častí, tak to nikdy zisk priniesť nemôže, a teda nikto do toho investovať nebude.
Reakcia na: tbus #66248:
nie nie, tak som to myslel, že mesto by dalo DP inej firme s tým, že tá firma by si napríklad 85 % tržieb nechala a 15 % by dala mestu (no a samozrejme že by do DP najskôr vrazila peniaze na obnovu vozového parku, tratí a tak...)
Reakcia na: Adamcool #66245:
To akože celé DPMK by muselo byť členom toho OZ, každý by platil členské poplatky, a nedostávali by za svoju prácu mzdu? Či ako si to predstavuješ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.