Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 110mat110 #65696:
Ja si to nemyslím. Možno aj ja tuším správne, kde je problém ale ti musím povedať že takto sa nikde nedostaneš. Keby ľudia neboli schopní meniť veci, možno ešte stále by sme boli pred 89! Lebo keď zatlačíš na pílu, čo nebudú čakať, tak cuknú späť a možno sa budeš diviť, čo všetko sa bude hneď dať urobiť. Iba tou jedinou veľkou podmienkou je chcieť. A chcieť nie tu od počítača 5 minút ale chcieť aj pár mesiacov, spojiť sa a ísť si za tým... Viem o čom hovorím ?
Reakcia na: Adamcool #65695:
zbytocne to tu omielas stale dookola. My (myslim ze vsetci) vieme kde je problem a aj ako sa da riesit. Nanestastie riesenie je zatial vnedohladne.
Reakcia na: VLK #65693:
Ja mám iba jednu skúsenosť s EUfondami a to bolo keď sme vybavili opravu športoviska a išlo to celkom rýchlo tak preto hovorím 🙂 Celkovo máš asi pravdu, písal som že sa do toho nevyznám, hovorím iba môj laický názor. S tými návrhmi.... nevadí 😃

Čo sa týka reorganizácie liniek - ZAKÁZAL by som súbeh autobusov s rýchlodráhou s tým, že by boli vytvorené prestupné uzly (ale nechce sa mi to všetko sem vypisovať ako si to predstavujem 🙂 Jednoducho DPMK má obrovské rezervy v tom, že ZBYTOČNE plytvá a nebol by problém to zmeniť 🙂

Samozrejme treba ZRUŠIŤ súbehy liniek. Totálna volovina linka 52, 52L, 13 a električková dráha na Jazere - PLYTVANIE!!! a to nie len také že pol kilometra....
Reakcia na: VLK #65693:
Reorganizácia po košicky: zrušiť zlé linky, posilniť dobré linky, ale NA MOJU LINKU NEŠAHAŤ! ?
Reakcia na: Adamcool #65690:
plus neviem čo vy Košičania máte stále s tou reorganizáciou liniek ❓ to vás to toľko baví ❓ na jednej strane stále chcete reorganizovať, lebo to nie je dobré, na druhej strane nechcete meniť linky, lebo to nie je až také zlé... hovorím z vlastnej bohatej skúsenosti...
Reakcia na: Adamcool #65690:
nechápem to posielanie návrhov... dopravní odborníci sú tu na to, aby to vedeli naprojektovať... a zámery sú jasné, problémy dopravy v Košiciach sú stále tie isté a omieľajú sa dookola...

zapojenie mestských častí? výsmech.... vieme, ako sa stavajú k DPMK - ako k dojnej krave... ani len o prístrešky a zastávky sa postarať nevedia...

a naviac, táto problematika je veľmi rozsiahla, o čom nemáš ani tušenia... nie je to také jednoduché, ako si myslíš... skús si pozrieť nejaké realizované projekty, či už u nás alebo v zahraničí... kedy sa začalo s prípravnou fázou, kedy sa urobil projekt a kedy bola prevedená realizácia... aby sa ti trocha rozšírili obzory...

plus, ak sa DPMK vyrovná s OutClaimom, tiež to bude rtvať, kým sa to dá všetko doporiadku aj papierovo...
Reakcia na: Adamcool #65690:
k tomu druhému odseku, ber v úvahu aj to, že cca 9km úsek tej siete je trať do US Steel , kde sa v sedle premáva jedna - dve električky za hodinu, čiže síce je trať, ale popri nej jazdí viac autobusov ako električiek
Reakcia na: VLK #65689:
Dodrbaný spor!!! Jednoznačne by sa DPMK mal postaviť na vlastné nohy, rýchlo zaplatiť tých 2,5 milióna, súdiť sa s bývalým vedením či kto je za to zodpovedný, ničím sa nezastrešovať, lebo to je len taká omáčka okolo všetkého, zdržiava to čas, surovo urobiť výborný projekt a uchádzať sa o EUfondy. A malo by to urobiť tak, že nie pol kilometra novej trate na milión €, ale tak, aby sa výkon autobusovej dopravy znížil na 10 - 20 % terajších vozkm a linky nech sa nahradia trolejbusmi.

Košice majú z môjho pohľadu veľmi dobre našľapnutú verejnú dopravu, lebo zatiaľ čo taká BA má okolo 40 km električkových tratí pri 500 000 obyvateľoch, KE majú 35 km pri 233 000 obyvateľoch, čiže môžeme z toho usúdiť, že KE sú jednoznačne na tom lepšie aj čo sa týka ekológie.

Preto vyhláste súťaž, aby vám hocakí ľudia z mesta vám poslali podrobnú mapku s navrhovanou dopravnou sieťou trolejbusových a autobusových tratí. A keď vám to všetko poposielajú, potom nech sa ľudia znalí veci na tie mapky pozrú a analyzujte, čo je v nich dobré, čo je dobrý nápad, čo sa nedá a podobne. Tým by vznikla jedna hotová mapa nových tratí, s ktorými by bola väčšina spokojná a nech to stojí aj 20 000 000 € a čo? Môžu mať ostatní, môžeme mať aj my. A toto by nebolo na dva roky príprav projekt, ale toto by sa dalo pri troche nadšenia stihnúť aj za 2-3 mesiace a potom už len čakať na schválenie, s tým, že by DPMK dalo 5 %, KE 5 %, štát 5 % a EU 85 % a argumentovať by bolo dobré tým, že sa to v minulosti takto nezvyklo v takomto veľkom merítku robiť v rozvojových krajinách strednej EU a my ako mesto by sme mohli byť takým skúšobným mestom, kde by sa takýto model odskúšal.

Jednoznačne by som do tohto projektu zapojil aj mestské časti ako KVP, Sever, Ťahanovce, Furča, Podhradovú...

Najprv by som to urobil tak, aby ste to vyhlásili ako takú neoficiálnu súťaž vy ako admini tohto fóra, nech sa aspoň zistí, či o to vôbec niekto prejaví záujem. Potom by som to vo vlastnej rézii spracoval (lebo viem, že ani tu ľudia nie ste tupí, aby ste nevedeli približne posúdiť, či sa niečo dá alebo nie). Potom by som s takým hotovým prepripraveným projektom išiel za DPMK a tam by som im s tým projektom mával pred očami nech sa už konečne niečo urobí poriadne. Keď to DPMK vezme, nech ide za mestom a tam by sa zopakovalo to isté. No a potom by to už malo ísť 🙂

Len keby ste to stihli ešte predtým, ako sa možno rozpradne EU, lebo potom vám už naozaj nikto nedá toľké peniaze! ?

A týmto by sa urobila obrovská reorganizácia liniek v KE a keď už ani tým by sa nezvýšil komfort cestujúcich, nebolo by viac cestujúcich a DPMK by sa nedostal do zisku, tak to už by musel byť mega tunel aby na tom nezarobili všetci. A sorry, ale 20 melka v dnešnej dobe nie je AŽ taký problém ? Berte ma s rezervou, neviem všetky podrobnosti a nijak som sa nepripravoval na tento preslov. ?
Reakcia na: Adamcool #65687:
DPMK nemôže čerpať EU fondy... dôvodom je OutClaim... preto aj EU projekt ATTAC zastrešuje mesto a DPMK je partnerom v tomto projekte...
http://www.kosice.sk/article.asp?id=10267
Reakcia na: Adamcool #65687:
určite sa o tom uvažovalo, ale tí, ktorí rozhodujú o peniazoch, aj keby to bolo neviem ako výhodné, by radšej uprednostnili úver na CNG autobusy...
Reakcia na: Dispecer #65685:
Neviem konkrétne čísla, ako je na tom DPMK so stratou a dlžobami, ale nikdy sa neuvažovalo a nejakej takej pôžičke, ktorá by sa skombinovaním s EUfondami (mam namysli predĺženie trolejbusovej trate) sa vlastne splácala sama. (DPMK by novými trolejbusmi s nízkym odberom prúdu a zrušením veľa vozkm autobusovej dopravy financie tak vykryl, že by sa tá pôžička vlastne splácala sama, len s tým, že by tu bola nová trať a aj vozy) ❓
Reakcia na: Rudyke902 #65684:
To čo pišeš sa udialo v 2008 a lepšie to nebude ver mi.
Reakcia na: Rudyke902 #65684:
Nesranduj... Skôr je na mieste, aby sa začalo nie len plánovať, ale aj realizovať nejaký ďalší rozvoj trolejbusovej a električkovej siete... ?
Čítam tu skoro pravidelne - a je to pravda - že je nespokojnosť s tým aké kde busy sú nasadené, vždy bude určitá skupina cestujúcich nespokojná, niekde sa zoberú, pridaju vozy, alebo vymenia kĺbove za krátke, alebo naopak.. DP to vždy robí na základe akýchsi požiadaviek, alebo sledovania, alebo potrieb - snaží sa to ako tak vyriešiť k spokojnosti všetkých.. No fakt je ten, že je nedostatok vozov ktoré by cestujúci radi videli na tej ktorej linke, konkrétne kĺbových..
Lenže je paradox - ak beriem DP ako celok, že je nedostatok vozov (veľkých autobusov) - a na druhej strane stojí aj v špičke dosť vozov (električiek) vo vozovni.. Viem že nemožno "miešať" jedno s druhým, a nasadiť električku na Furču napríklad.. Chcem len poukázať že ak je roky dlhodobo problém v DP s množstvom busov, bolo by na mieste pouvažovať o celkovej zmene linkového vedenia (akási generálka) ED aj AD s prihliadnutím na kapacitné možnosti busov aj električiek, a využitím teda tej našej prestupnej tarify..
Na VŠA je dočasne (dlhodobo) zrušená dielňa, kvôli renovácií. Po 10tich rokoch prevádzky zrazu nejaký experti zistili že ako sa v takej hale bez odvetrávania môžu opravovať autobusy na pohon CNG, vraj sa môže niečo stať. Tak DPMK musí halu zrenovovať a vytvoriť aj odvetrávací systém. Niektoré opravy vozidiel preto možno teraz potrvajú dlhšie, nakoľko bude vozidlo potrebné odniesť na Hornádsku...
Reakcia na: slavik052 #65669:
Ako tu uz povedal Peter55, najprv by si mohol porozmyslat a az potom pisat, ne hned robit z normalnej veci megasenzaciu
Reakcia na: 110mat110 #65679:
Tie cesty vyzeraju tak preto, že naši mudri cestari použivaju vždy ako sa len da tzv "chemicky posyp" rozumej soľ ktora je pri takej intenzite sneženia a vrstve na vozovke na ho... Miesto toho aby tie cesty pluhovali.
Reakcia na: slavik052 #65673:
ano vsimni si pravidelne je nejaky citelis v garazi ci kvoli poruche, alebo teraz montovali televizory, alebo maju vozy po urcitom pocte km udrzbu a vtedy nejdu do vypravy, ale namiesto nich bud klbovy ikarus, B741, a ked uz nie je ziaden volny voz, tak musi ist kratky autobus
18 castokrat vozila 18M vzduchu, preto sa stiahli na linky kde ich trebalo viac, namiesto toho sa posilnil pocet spojov. 15m sli na 55ku

Mimochodom, Polov je neodhrnuty. cesta smer saca je tiez len ako tak, 25ka jazdi +10min Rychlodraha je ok 🙂
Mimochodom, neplanuje dakto odhrunut obratisko OC Optima?
Reakcia na: slavik052 #65676:
Pozri sa vsetko ma svoj dovod a bolo tu o tom pisane veľa, klbaky na 18ke bol zbytočny luxu, väčšinu dňa jazdili poloprazdne v sučasnej situacii keď je nedostatok klbovych vozov to bolo neprakticke aby boli na takej linke.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.