Prestup na VA USS je viac menej odveci, aj ked lepsie ako nic.
Ohladne prestupu na Peresi a Polove, dalo by sa to vyriesit dobudovanim cesty az dole na zastavku ED na peresi by sa mohla napajat pod mostom smerom na Lorincik/Malu Idu, s Polovom by to bolo trochu tahsie. A keby sa este vybudoval system elektricka caka na bus tak by to podla mna fungovat mohlo. Lenze vidim "pracu" MC ktore nie su schopne vybudovat normalne zastavky. Vid Polov-Razcestie smerom do KE.
Ja nestrkam hlavu do piesku. Rad prilozim ruku k dielu napadmi. Problem je v tom, ze viac ako par napadov poskytnut neviem a vsetko je to v rukach starostov a inych "dolezitych" ludi ktori ako keby nechapali kde treba investovat
Prestup autobusov zo Šace by sa dal riešiť na Valcovniach, voziť všetko na VA je zbytočnosť a strata času, na Valcovniach je už dávno vybudovaný ukážkový prestupný uzol z autobusu na električku, no horšie je to s Perešom atď. , do tých častí v súčasnom stave musí jazdiť autobus.
problém súbehu rýchlodráhy je známy - ale zatiaľ neriešiteľný... neexistujú vhodné prestupné body pre Pereš, Lorinčík a Poľov - vykladať ľudí pred obcou a nechať ich prechádzať cez cestu pre motorové vozidlá... ?
rovnako si viem predstaviť ako by sa postavila Šaca k tomu, aby sa na VA USS prestupovalo do električiek... iné by bolo potiahnutie koľají do Šace...
13, 52 a 52L, rovnako ako 20 a 20L mala byť vyriešená k 1.11.2011, avšak tu sa záhadne obrátil názor starostu Krásnej a tak zo zmeny nič nebolo...
k tomu, ako sa samospráva stavia k MHD si stačí pozrieť nedávne postoje THC a Furče...
,,hm, tak neviem či lepšie či horšie - ale napríklad ako to už bolo spomenuté tu - tá rýchlodráha - boli časy keď sa využívala viac - jazdilo na nej viac spojov aj v sedle, a to ani OPTIMA ani BAUMAX a HORNBACH a KAUFLAND ešte nestáli.. Je tam tiež súbeh a dosť značný, a vieme že dnes pre USS je kapacita omnoho menšia ako kedysi, tak práve preto by sa dala kapacita "využiť" aj na odburanie súbehu.. to je len jeden taký príklad ako ušetrit trocha busov.. No je to na veľku debatu , takže nebudeme sa tu natahovat zas, o.k?
?
Ja si to nemyslím. Možno aj ja tuším správne, kde je problém ale ti musím povedať že takto sa nikde nedostaneš. Keby ľudia neboli schopní meniť veci, možno ešte stále by sme boli pred 89! Lebo keď zatlačíš na pílu, čo nebudú čakať, tak cuknú späť a možno sa budeš diviť, čo všetko sa bude hneď dať urobiť. Iba tou jedinou veľkou podmienkou je chcieť. A chcieť nie tu od počítača 5 minút ale chcieť aj pár mesiacov, spojiť sa a ísť si za tým... Viem o čom hovorím ?
Ja mám iba jednu skúsenosť s EUfondami a to bolo keď sme vybavili opravu športoviska a išlo to celkom rýchlo tak preto hovorím Celkovo máš asi pravdu, písal som že sa do toho nevyznám, hovorím iba môj laický názor. S tými návrhmi.... nevadí
Čo sa týka reorganizácie liniek - ZAKÁZAL by som súbeh autobusov s rýchlodráhou s tým, že by boli vytvorené prestupné uzly (ale nechce sa mi to všetko sem vypisovať ako si to predstavujem Jednoducho DPMK má obrovské rezervy v tom, že ZBYTOČNE plytvá a nebol by problém to zmeniť
Samozrejme treba ZRUŠIŤ súbehy liniek. Totálna volovina linka 52, 52L, 13 a električková dráha na Jazere - PLYTVANIE!!! a to nie len také že pol kilometra....
plus neviem čo vy Košičania máte stále s tou reorganizáciou liniek to vás to toľko baví na jednej strane stále chcete reorganizovať, lebo to nie je dobré, na druhej strane nechcete meniť linky, lebo to nie je až také zlé... hovorím z vlastnej bohatej skúsenosti...
nechápem to posielanie návrhov... dopravní odborníci sú tu na to, aby to vedeli naprojektovať... a zámery sú jasné, problémy dopravy v Košiciach sú stále tie isté a omieľajú sa dookola...
zapojenie mestských častí? výsmech.... vieme, ako sa stavajú k DPMK - ako k dojnej krave... ani len o prístrešky a zastávky sa postarať nevedia...
a naviac, táto problematika je veľmi rozsiahla, o čom nemáš ani tušenia... nie je to také jednoduché, ako si myslíš... skús si pozrieť nejaké realizované projekty, či už u nás alebo v zahraničí... kedy sa začalo s prípravnou fázou, kedy sa urobil projekt a kedy bola prevedená realizácia... aby sa ti trocha rozšírili obzory...
plus, ak sa DPMK vyrovná s OutClaimom, tiež to bude rtvať, kým sa to dá všetko doporiadku aj papierovo...
k tomu druhému odseku, ber v úvahu aj to, že cca 9km úsek tej siete je trať do US Steel , kde sa v sedle premáva jedna - dve električky za hodinu, čiže síce je trať, ale popri nej jazdí viac autobusov ako električiek
Dodrbaný spor!!! Jednoznačne by sa DPMK mal postaviť na vlastné nohy, rýchlo zaplatiť tých 2,5 milióna, súdiť sa s bývalým vedením či kto je za to zodpovedný, ničím sa nezastrešovať, lebo to je len taká omáčka okolo všetkého, zdržiava to čas, surovo urobiť výborný projekt a uchádzať sa o EUfondy. A malo by to urobiť tak, že nie pol kilometra novej trate na milión €, ale tak, aby sa výkon autobusovej dopravy znížil na 10 - 20 % terajších vozkm a linky nech sa nahradia trolejbusmi.
Košice majú z môjho pohľadu veľmi dobre našľapnutú verejnú dopravu, lebo zatiaľ čo taká BA má okolo 40 km električkových tratí pri 500 000 obyvateľoch, KE majú 35 km pri 233 000 obyvateľoch, čiže môžeme z toho usúdiť, že KE sú jednoznačne na tom lepšie aj čo sa týka ekológie.
Preto vyhláste súťaž, aby vám hocakí ľudia z mesta vám poslali podrobnú mapku s navrhovanou dopravnou sieťou trolejbusových a autobusových tratí. A keď vám to všetko poposielajú, potom nech sa ľudia znalí veci na tie mapky pozrú a analyzujte, čo je v nich dobré, čo je dobrý nápad, čo sa nedá a podobne. Tým by vznikla jedna hotová mapa nových tratí, s ktorými by bola väčšina spokojná a nech to stojí aj 20 000 000 € a čo? Môžu mať ostatní, môžeme mať aj my. A toto by nebolo na dva roky príprav projekt, ale toto by sa dalo pri troche nadšenia stihnúť aj za 2-3 mesiace a potom už len čakať na schválenie, s tým, že by DPMK dalo 5 %, KE 5 %, štát 5 % a EU 85 % a argumentovať by bolo dobré tým, že sa to v minulosti takto nezvyklo v takomto veľkom merítku robiť v rozvojových krajinách strednej EU a my ako mesto by sme mohli byť takým skúšobným mestom, kde by sa takýto model odskúšal.
Jednoznačne by som do tohto projektu zapojil aj mestské časti ako KVP, Sever, Ťahanovce, Furča, Podhradovú...
Najprv by som to urobil tak, aby ste to vyhlásili ako takú neoficiálnu súťaž vy ako admini tohto fóra, nech sa aspoň zistí, či o to vôbec niekto prejaví záujem. Potom by som to vo vlastnej rézii spracoval (lebo viem, že ani tu ľudia nie ste tupí, aby ste nevedeli približne posúdiť, či sa niečo dá alebo nie). Potom by som s takým hotovým prepripraveným projektom išiel za DPMK a tam by som im s tým projektom mával pred očami nech sa už konečne niečo urobí poriadne. Keď to DPMK vezme, nech ide za mestom a tam by sa zopakovalo to isté. No a potom by to už malo ísť
Len keby ste to stihli ešte predtým, ako sa možno rozpradne EU, lebo potom vám už naozaj nikto nedá toľké peniaze! ?
A týmto by sa urobila obrovská reorganizácia liniek v KE a keď už ani tým by sa nezvýšil komfort cestujúcich, nebolo by viac cestujúcich a DPMK by sa nedostal do zisku, tak to už by musel byť mega tunel aby na tom nezarobili všetci. A sorry, ale 20 melka v dnešnej dobe nie je AŽ taký problém ? Berte ma s rezervou, neviem všetky podrobnosti a nijak som sa nepripravoval na tento preslov. ?
DPMK nemôže čerpať EU fondy... dôvodom je OutClaim... preto aj EU projekt ATTAC zastrešuje mesto a DPMK je partnerom v tomto projekte... http://www.kosice.sk/article.asp?id=10267
Neviem konkrétne čísla, ako je na tom DPMK so stratou a dlžobami, ale nikdy sa neuvažovalo a nejakej takej pôžičke, ktorá by sa skombinovaním s EUfondami (mam namysli predĺženie trolejbusovej trate) sa vlastne splácala sama. (DPMK by novými trolejbusmi s nízkym odberom prúdu a zrušením veľa vozkm autobusovej dopravy financie tak vykryl, že by sa tá pôžička vlastne splácala sama, len s tým, že by tu bola nová trať a aj vozy)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Adamcool
Čo sa týka reorganizácie liniek - ZAKÁZAL by som súbeh autobusov s rýchlodráhou s tým, že by boli vytvorené prestupné uzly (ale nechce sa mi to všetko sem vypisovať ako si to predstavujem
Samozrejme treba ZRUŠIŤ súbehy liniek. Totálna volovina linka 52, 52L, 13 a električková dráha na Jazere - PLYTVANIE!!! a to nie len také že pol kilometra....