Ad. Palackého - skôr by som povedal, že toto sa vyrieši až zbúraním mostov a vybudovaním novej trate, ktorá sa výhľadovo plánuje. Železnica sa má presunúť viac na východ, bližšie k Južnému nábrežiu (hlavný koridor už nemá byť vedený popri Jantárovej) a teda aj osud nákladnej stanice a terminálu kombinovanej dopravy je neistý. Už dávnejšie som začul z úst niektorých ľudí, že toto miesto by bolo vhodnejšie riešiť inak a nákladná stanica by mala byť na vhodnejšom mieste. Čo si myslím, že je mimochodom veľmi logické a správne.
No myslím, že sa ráta s oboma prípadmi - teda nie, že búd jeden alebo buď druhý. To vedenie trate po Kostolianskej je "len" územná rezerva, teda ak sa bude napr. rozširovať Kostolianska, musí sa tam rátať s priestorom pre príp. trať. Ale toto nejako reálne nevidím.
Inak, pred pár dňami pribudli na Enviroportál podklady pre budovanie IDS (trate MMM-Sever, Sever-ŤHC). Je tam dokonca variantné riešenie vedenia trate Sever-MMM. 1. variant ráta s vedením po Alvinczyho, druhý s vedením po železničných koľajach a vyústením na Masarykovu až pri Stromovej ulici.
Re #64373 TA: Priemyselná - súhlas. Neviem prečo to tak vymysleli. Nepáči sa mi to.
MMM-ŽST: Myslím, že trať po Svätoplukovej by obslúžila viac ľudí.
Palackého, ŽST: Neviem, ako to je. Podľa starších nákresov je trať smerom na Východné mesto vedená akoby po najsevernejšom pruhu Palackého ulice (ten pruh, čo tam pred troma rokmi razili do podjazdu). Ako to teraz plánujú a či vôbec, neviem...
No celé mohlo to dopadnúť aj horšie, v 70. rokoch plánovali zbúrať celú Palackého ulicu a trať viesť na mieste zástavby na severnej strane ?
Myslím si, že v súčasnosti by bolo budovanie električkovej trate z Luníka VIII na Triedu KVP dosť zbytočné. Toto prepojenie nekopíruje najideálnejšie spojenie Sídliska KVP s centrom a už vôbec sa nejedná o tak významný dopravný prúd, žeby bolo potrebné rozširovať koľajovú dopravu na periférii práve týmto smerom. Úplne postačí dobudovať trať na Bardejovskej a Petzvalovej, čím odpadne značné množstvo naftových vozokilometrov. Medzi KVP/Myslavou a Luníkom VIII by postačovalo autobusové spojenie v rozumnom intervale.
Autorovi tých farebných čiar by som odporúčal zobrať si ako podklad nejakú aktuálnejšiu mapu/plán... Veď tam chýbajú také maličkosti ako prístavba Optimy, asi 6 bytových domov na Klimkovičovej, pár novovzniknutých ulíc, v Malej Ide, v Myslave, v Lorinčíku chýbajú dokonca celé novovybudované "štvrte",... teda chýba všetko čo sa tu za posledných 10 rokov vybudovalo... Táto mapa je podľa môjho odhadu tak asi z roku 2001 plus mínus... Aktuálnejšia mapa by určite pozdvihla úroveň tohto výtvoru, lebo teraz je to pre mňa len zdrap pedeefka...
Ťahanovská električka:
Ráta sa zjavne s dvomi verziami. Konečná bude blízko súčasného autobusového obratiska Madridská, odkiaľ trať pokračuje po Americkej triede až po križovatku s Európskou tr. a odtiaľ:
1. verzia (KORID): Od danej križovatky pokračuje ďalej po Americkej triede až po cca križovatku pri vjazde do OC Metro, kde sa zo stredového pásu presúva mimo komunikáciu a prechádza severne od križovatky Hlinkova - Magnezitárska - Dopravná - Severné nábr. Odtiaľ pokračuje popri železničnej trati cez "Terminál Sever" až po križovanie železnice a Rampovej ul. odkiaľ pokračuje po Alvinczyho a Masarykovej ulici.
2. verzia: Od danej križovatky pokračuje ďalej po akomsi predĺžení Európskej triedy smerom do obce Ťahanovce, ponad železničnú trať a Hornád. Ďalej pokračuje popri Kostolianskej ceste až k súčasnému električkovému obratisku Havlíčkova.
Zišlo by sa keby sa elekričková trať od DPMK potiahla na triedu KVP a aj od optimy na triedu KVP potom by išla kusok po Popradskej a napojila by sa na elek. trať pod novou nemocnicou.
Re #64364 veteran: aj keď tam vznikne obytná štvrť, nevidím dôvod, prečo by sa tým mala rušiť cesta plánovaná popri Hornáde. Snáď nechce autor tohto nezmyslu povedať, že je efektívnejšie stavať cestu krížom-krážom namiesto priameho ťahu popri koryte Hornádu.
"Veľmi čudná je aj rezerva pre trať MMM-ŽST. Doteraz som mal pocit, že sa počíta s vedením trate po Svätoplukovej. Tento plán ráta s traťou po Bencúrovej."
--->>> pri prekresľovaní sa asi niekto nechal inšpirovať históriou. Možno polemizovať, či je to lepšie riešenie ako po Svätoplukovej.
"Chýba mi tiež územná rezerva pre električkovú dopravu do Východného mesta."
--->>> pri podjazdoch na Palackého je zakreslená mimoúrovňová križovatka, aspoň si teda myslím, že to je ona, avšak trasovanie prímestských autobusov po nej vedené nie je, takže táto oblasť je celkovo nejako nepodarená. Inak, nemenil sa v súvislosti s výstavbou pravého jazdného pruhu na Palackého v smere do mesta pod najzápadnejším železničným podjazdom regulačný plán? V tých miestach mala ísť trať, nie? Navyše, kdesi som už, asi na kosice.sk alebo možno inde, videl aj regulačný plán, z ktorého už mimoúrovňová križovatka na Palackého bola vyňatá.
"Veľkým pozitívom je prepojovacia cesta Barca-Jazero, Krásna-Šebastovce a nová cesta do Valalikov."
--->>> mne tá nová cesta k Valalikom pripadá urobená akosi nasilu - jednak prechádza popod trať v mieste súčasného podjazdu (je vôbec dostatočne široký?) a taktiež zatáča až zbytočne na východ a napája sa na komunikáciu Valaliky - spaľovňa značne mimo súčasnej hlavnej cesty vedúcej cez Valaliky. Letmým pohľadom na mapu si dovolím tvrdiť, že je to ešte dlhšia cesta ako súčasná - pre toho, kto ide ďalej cez Valaliky. A po tretie ak by už niekto chcel uľahčiť cestu pre mechanizmy smerujúce do spaľovne, tak ju od plánovaného kruhového objazdu mohli viesť priamo k nej. Takto vzniklo len nejaké čudo končiace na súčasnej ceste kdesi uprostred poľa.
Dnes som mal tú "česť",ísť el. 384. Tá 384 hučí jak hovado a trasie jak besná. Ľudia urobte s ňou niečo,prosím vás. Ešte 2-3 jazdy a povraciam sa v nej ? .
Ten, čo to robil, to len obkreslil od svojich predchodcov a doplnil dve-tri nové veci. ? Čo sa týka električkových tratí, tak rezervy pre ne sa v zásade nezmenili dobrých 20 rokov. A to nehovorím, že prvopočiatky plánov niektorých tratí sú staré 40 rokov. ?
Pekný plánik, škoda, že nič z toho sa nezrealizuje. Hlavne, čo sa týka električkovej dopravy. ?
Už vidím električky na Ťahanovciach, trať z NMM na ŽST tiež už jak keby postavená bola, trať na Popradskej a okolo OC Cassovie. Hm, ten čo to robil, sa asi nudil.
Aspoň na papieri tam máme električky už 20 rokov.
Ja som rozmýšľal nad úplne sci-fi nápadom k letisku. Proste električková trať by odbočovala na Pereši a niekedy v strede úseku medzi Perešom a Letiskom by trať bola zapustená do zeme. Konečná električiek by bola niekde pod zemou pred letiskom a rovno by sa stamať šlo do letiskovej haly. Konečná by bola riešená úvraťou, takže by postačili KTčka, resp. nové vozy. Ale to len tak sci-fi troška. ?
ja tu neporovnávam košické letisko s viedenským ? len som hovoril,že by bolo výhodné potiahnúť železničnú trať, keď už je tak blízko letiska..nikto nevie ako môže byť v budúcnosti vyťažené, svetové letisko z neho nebude, ale potenciál môže mať...busy tam chodia prázdne,lebo ide raz za hodinu, ak niekomu po prílete odíde pred nosom bus,tak nebude čakať hodinu..to isté ak ide bus nevyhovujúco pred príletom..ľudia používaju tým smerom taxíky,ale že ich je dosť,vidím vždy pred príletom lietadla..ak by všetci tí ľudia šli mhd,tak nestačí ani klbový bus..ale všetko je to o spojení...Tram-train je ok,ale napríklad takí čo prídu z južného smeru, tak pekne si prejdu okolo letiska tak cez centrum a až potom sa k letisku vrátia ak to dobre chápem
NEZABUDOL ale bavime sa o letisku nie o priemyselnom parku, valeo ma specialne spoje v urcitych casoch nechcem to miesat do letiska, ktore tu niekto zacal porovnavat s videdenskym ?
Nie som si istý, ale pravdepodobne išlo o kolóniu domov na Májovej. Mier sa vtedy ešte len začínal stavať.
Re #64350 Dispecer: Pekná omaľovánka. Chýba mi tam územná rezerva pre električky na Euróskej a Austrálskej triede, s ktorou sa pôvodne počítalo. A ten most ponad Aničku ? (podotýkam, že štvorprúdový so stredovým ostrovčekom pre električku = rozumej: šírka ako diaľnica).
Absencia prepojenia Ľavobrežnej a Severného nábrežia: Tak toto chýba už tretí rok. Niekto šikovný totiž v roku 2009 vymyslel, že v okolí Priemyselnej vznikne obytná štvrť s výškovými dominantami. A pomenila sa uličná sieť. Takže "hlavná cesta" povedie cez túto štvrť systémom cik-cak. ?
Veľmi čudná je aj rezerva pre trať MMM-ŽST. Doteraz som mal pocit, že sa počíta s vedením trate po Svätoplukovej. Tento plán ráta s traťou po Bencúrovej.
Chýba mi tiež územná rezerva pre električkovú dopravu do Východného mesta. Električka by mala ísť okolo McDonaldu po novovytvorenej ulici "Za plavárňou", ktorá sa napojí na Bajzovu/Palackého. Ulica tam zakreslená je, rezerva pre trať nie. A pritom regulatívy ÚPN HSA jasne počítajú vo Východnom meste s električkami. Nerozumiem...
Veľkým pozitívom je prepojovacia cesta Barca-Jazero, Krásna-Šebastovce a nová cesta do Valalikov. Zaujímavý je aj obchvat Šebastoviec s MÚK.
podľa mňa by sa tam hodil Maglev, aj v takom Šanghaji jazdí na letisko ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
Re #64364 veteran: aj keď tam vznikne obytná štvrť, nevidím dôvod, prečo by sa tým mala rušiť cesta plánovaná popri Hornáde. Snáď nechce autor tohto nezmyslu povedať, že je efektívnejšie stavať cestu krížom-krážom namiesto priameho ťahu popri koryte Hornádu.
"Veľmi čudná je aj rezerva pre trať MMM-ŽST. Doteraz som mal pocit, že sa počíta s vedením trate po Svätoplukovej. Tento plán ráta s traťou po Bencúrovej."
--->>> pri prekresľovaní sa asi niekto nechal inšpirovať históriou. Možno polemizovať, či je to lepšie riešenie ako po Svätoplukovej.
"Chýba mi tiež územná rezerva pre električkovú dopravu do Východného mesta."
--->>> pri podjazdoch na Palackého je zakreslená mimoúrovňová križovatka, aspoň si teda myslím, že to je ona, avšak trasovanie prímestských autobusov po nej vedené nie je, takže táto oblasť je celkovo nejako nepodarená. Inak, nemenil sa v súvislosti s výstavbou pravého jazdného pruhu na Palackého v smere do mesta pod najzápadnejším železničným podjazdom regulačný plán? V tých miestach mala ísť trať, nie? Navyše, kdesi som už, asi na kosice.sk alebo možno inde, videl aj regulačný plán, z ktorého už mimoúrovňová križovatka na Palackého bola vyňatá.
"Veľkým pozitívom je prepojovacia cesta Barca-Jazero, Krásna-Šebastovce a nová cesta do Valalikov."
--->>> mne tá nová cesta k Valalikom pripadá urobená akosi nasilu - jednak prechádza popod trať v mieste súčasného podjazdu (je vôbec dostatočne široký?) a taktiež zatáča až zbytočne na východ a napája sa na komunikáciu Valaliky - spaľovňa značne mimo súčasnej hlavnej cesty vedúcej cez Valaliky. Letmým pohľadom na mapu si dovolím tvrdiť, že je to ešte dlhšia cesta ako súčasná - pre toho, kto ide ďalej cez Valaliky. A po tretie ak by už niekto chcel uľahčiť cestu pre mechanizmy smerujúce do spaľovne, tak ju od plánovaného kruhového objazdu mohli viesť priamo k nej. Takto vzniklo len nejaké čudo končiace na súčasnej ceste kdesi uprostred poľa.