Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #63144:
Prepáč, ale prečo stále vychádzaš z premisy, že si každý má povinne zakúpiť orčenku a na peňaženku nahrať? kredit a keď to tak nespraví, tak si sám môže za to, že Emtrest nebol schopný dodať prevádzkyschopné automat, udržať ich v chode, mesto ich nebolo ocxhotné nakúpiť v civilizovanom množstve, zlí imperialistickí trafikanti nechcú predávať lístky bez marže atď. atď.???
Reakcia na: VLK #63144:
je tu toľko možností platby,len keby neboli predražené- ak niekto potrebuje cestovať v lete,nebude si vybavovať novú kartu,to sa neoplatí- napríklad študenti vš medzi I. stupňom a II. stupňom štúdia budú mať kartu až v septembri- hlavne tí, ktorí menia aj školu čiže neoplatí sa na leto robiť si kartu a starú majú blokovanú. Takže ostáva im cestovať na lístky,a tu problém, automatov málo, väčšina nefunguje- viem o automate ktorý nefungoval mesiac ? a teda bolo treba zháňať po stánkoch, ak potrebuje niekto ísť cez víkend alepo počas týždňa večer tak mu ostávajú drahé sms lístky či u vodiča..hej viem,dá sa predzásobiť lístkami, ale chcel by som vidieť v ktorých mestách v civilizovanom svete sa musia cestujúci predzásobovať lístkami aby mohli cestovať...čiže zas také prijateľné možnosti hlavne pre občasných cestujúcich tu nie sú
Reakcia na: TA #63151:
SPOLUCESTUJÚCI - už názov hovorí, že cestujúci nastupuje a cestuje spolu s tebou (Nastupuje s tebou, vystúpiť však môže skôr - nie neskôr, lebo nemá lístok pri sebe)... To v praxi znamená, že tlačidlo "zakúpiť pre spolucestujúcich" sa zobrazí iba pri označení nástupu, t.j. do prepnutia nasledujúcej zastávky (t.j. celý medzizastávkový úsek medzi dvomi zastávkami), zobrazí sa do prepnutia zastávky pri ktoromkoľvek priložení (čiže prikladať kartu môžeš x-krát).
Mne to funguje vždy, aj keď v minule som narazil na nefunkčný touch, ktorý som následne nahlásil a dal vymeniť, vtedy som medzi zastávkami musel prejsť k inému zariadeniu...

tlačítko "Zakúpiť CL" (staršia verzia zakúpiť PCL) je VÝHRADNE pre majiteľa/držiteľa karty a slúži ako výber iných CL na zakúpenie (ak nechce defaultne nastavenú tarifu na obrazovke). NIE JE to zakúpenie pre spolucestujúceho ❗ ❗ ❗ Takýto lístok by NEBOL uznaný pre spolucestujúceho.
Reakcia na: VLK #63150:
ak nestihnem zatlačiť tlačidlo na obrazovke po zakúpení CL, tak to musím urobiť výberom daného CL. Alebo je ešte aj iný spôsob?
Neraz sa mi stalo, že som si kupoval CL a kým sa mi ho podarilo zakúpiť, tak ďalší nedočkavý cestujúci priložil svoju BČK k označovaču alebo jednoducho som stláčal tlačidlo a ostalo to bez reakcie. Teda po opätovnom priložení mojej BČK som musel ísť popísaným postupom, lebo na obrazovke, ktorá ukazuje informácie o aktuálne zakúpenom CL, sa tlačidlo nenachádzalo.
Reakcia na: TA #63148:
si prečítaj návod, ako sa kupuje lístok pre spolucestujúceho ❗ Pretože podľa toho ako si to napísal to vôbec nevieš...
Reakcia na: Abcdefgh #63145:
keďže sa platí za spätnú správu, tak začiatok platnosti by mal byť až od jej odoslania systémom - teda doručenia cestujúcemu
Reakcia na: jt #63141:

"Za zaslanie SMS však cestujúca zaplatila. Kto jej teraz uhradí škodu za nedodanú službu?"
--->>> mne z toho vyplýva, akoby išlo o úhradu ceny zaslanej SMS - teda podľa cenníka operátora, nie úhradu ceny SMS lístka

Re #63144 VLK: je to síce najlepšie riešenie a nechcem vyvolávať antiemtrestové nálady, ale je mnoho označovačov, ktoré Ti po zatlačení tlačidla na zobrazenie ostatných CL (teda aj CL pre spolucestujúceho) zobrazia len prázdnu tabuľku, a teda žiadny CL pre spolucestujúceho tak kúpiť nemôžeš. Túto chybu si všímam už zavedenia Emtrestu v KE. Obvykle sa to deje u tých používateľov, ktorí majú zakúpené časové alebo jednorazové CL.
Reakcia na: VLK #63144:
Máš pravdu, cestujúci niekedy ani nevedia na aké číslo poslali sms - potom sa čudujú že im neprichádza sms-lístok
Reakcia na: Abcdefgh #63145:
*dorazi
nerozumiem preco ked pride spatna sms tak je tam napisane ze platnost listka je uz od kedy sa sms odoslala, cize listok plati uz nejake 2 minuty, kym dorazy spatna sms ???? pritom nemozem do vozidla nastupit kym nemam potvrdzujucu sms v mobile. co je to za hlupost? takto ma dpmk okrada o 2minuty cestovania
Reakcia na: jt #63141:
ste všetci ako malí....

1. automat má v ponuke 4-zastávkový lístok, skôr tu vidím problém v tom, že daná cestujúca ho nevedela nájsť, nakoľko všetky automaty ho majú štandardne v ponuke

2. prečítajte si láskavo podmienky SMS lístkov na stránke DPMK - uvádza sa tam "Cestujúci platí len za doručený lístok prípadne službu." - takže aké zaplatila? za čo? Nezaplatila, systém je nastavený tak, že sa odrátava až po odoslaní spätnej SMS (ako je to u iných podobných služieb písané - cena spätnej SMS je...).
Systém môže byť nefunkčný, jednoducho ťa to neoprávňuje cestovať bez platného lístka. A nakoniec stále ma tu v KE prekvapuje, že je toľko možností platby za cestovné, ale stále s tým majú cestujúci problémy.... mne príde návšteva, ja mám ročenku a z EP platím ostatným lístky, lebo je to lacnejšie... a raz za čas tam vložím 5 ečka a nemám absolútne žiaden problém
Reakcia na: jt #63141:
Podľa mňa sa jedná o presnú paraleleu s nefunkčnosťou automatu - peniaze zožerie, lístok nevydá, cestovať ma to neoprávňuje. Ak by platil tvoj právny názor, muselo by sa legalizovať oboje. Aj keď v prípade SMS lístka je to trošku viac v prospech cestujúceho, lebo odoslanie SMS sa dá doložiť okamžite, peniaze v automate až po inventúre.

A pod čiarou - sťažovateľka sa mi zdá byť typickou kverulantkou. Ktovie, či by vedela doložiť odoslanú SMS.
Reakcia na: PTI #63137:
Vďaka za info. Existuje aj fotka Ulica PfB, kde sa na východnej strane ešte nachádzajú niektoré staré domy, súčasná električková trať už existuje (sprevádzkovaná 18.01.1972), no podjazd pri Jakabovom paláci ešte nie je.

Predpokladám, že ten tlačidlový priechod pri plavárni na "starej Gottwaldovej" nefungoval dlho.
Reakcia na: Isidor #63138:
Tak toto mi nedá nereagovať...

>... Zdôraznila, že cestujúci sú povinní nastupovať do prostriedkov MHD s potvrdenou SMS. Za zaslanie SMS však cestujúca zaplatila. Kto jej teraz uhradí škodu za nedodanú službu? „Môže to reklamovať v DPMK,“ dodala Karaffová.<

Tak moment. Cestujúci je povinný nastúpiť do vozidla s potvrdenou platbou, môže sa ale stať (čo DPMK pripúšťa), že to potvrdenie nepríde. De facto tak hovorkyňa priznala, že si cestujúci zaplatí za službu, ktorá mu ale nebude poskytnutá. Toto nepovažujem za korektné správanie sa k platiacemu cestujúcemu, pretože tak, ako nevie ovplyvniť zlyhanie operátora podnik, nevie to ovplyvniť ani cestujúci. Troška iné by to bolo, ak by k reálnemu spoplatneniu prichádzalo až s príchodom spätnej správy, no aj tak by to stále nebolo celkom v poriadku. Platba SMS je jednou z možností zaplatenia a cestujúci, riadiaci sa Tarifou a PP, ktorý pošle správu s odporúčaným predstihom, mal záujem zaplatiť a tak sa naň nemôže prihliadať ako na čierneho pasažiera. Mám za to, že ak si ktokoľvek pošle správu s odporúčaným predstihom a nebude mu doručené potvrdenie, môže s pokojným svedomím nastúpiť tak, akoby za službu zaplatil (čo de facto aj urobil), pretože správu posielal s úmyslom zaplatiť a nech by nastal akýkoľvek prípadný spor, právo by bolo na jeho strane.
Reakcia na: PTI #63135:
Komenského - Chalupkova - Švermova a Komenského - Krupskej: predpokladám, že to boli 2 samostatné CSS. Alebo sa prechádzalo týmito 2 križovatkami len jedinou CSS? Z týchto miest som ešte nevidel fotku z obdobia, keď tam stála CSS.
Trieda sovietskej armády - Maárova: nezapínala sa táto CSS ešte niekedy v 90. rokoch minulého storočia - niekedy pred jej fyzickou demontážou? Spomínam si na ňu ešte z detstva a mám dojem, že si ju pamätám ešte aj rozsvietenú sem-tam.
Keď už hovoríte o ťahu sever - juh, patrí k nemu i CSS v križovatke Južná trieda - Jantárova - kedy bola vybudovaná?
Reakcia na: Furčan #63133:
existujú laky, ktoré majú odolnejší povrch, prípadne možno použiť na farebný náter priesvitný lak s vlastnosťami vhodnými na takéto použitie. Samozrejme, lakovanie 1 vozu by stálo viac, ale celkovo by sa možno ušetrilo, keďže by sa neničili nátery tak rýchlo reklamami. To však zaiste kompetentní v DPMK vedia. V prípade, že zíde dole náter z nového vozu, tak, ak sa to ešte dá a neboli porušené dohodnuté podmienky užívania vozov - teda je dovolené lepiť reklamy, reklamovať.
Reakcia na: veteran #63136:
Hydrogiologický prieskum pred začatím stavby sa robil v roku 1967 /dá sa nájsť na nete/, stavba bola realizovaná určite neskôr. Z Gottwaldovej si však pamätám tlačítkový priechod pre peších pri plavárni, keď sa samozrejme jazdilo ešte po starej hornej komunikácii, a ten bol uvedený do prevádzky v r. 1974 - ako druhý v poradí v meste, prvým bol priechod na Solovjevovej pri SEŠ v roku 1973.
Reakcia na: PTI #63135:
Na tejto fotke tú CSS na Loky vidieť: http://img542.imageshack.us/img542/8141/lokomotivakrizovatka.jpg

K prestavbe býv. Gottwaldovej - nemáte náhodou informáciu, kedy bol tento projekt uskutočnený? Náhon vypustili v júni 1968, no podľa toho, čo som dosiaľ z dobovej tlače pozisťoval, sa v tom čase (VI/1968) počítalo s výstavbou cesty až niekedy v roku 1970. Obyvatelia proti vypusteniu protestovali a dožadovali sa toho, aby náhon tiekol až dokým sa výstavba nezačne.
Reakcia na: TA #63132:
K električke do starej nemocnice nie je nič, je to moja myšlienka z jari tohto roku, myslím že realizáciou tohto doplnku ED v Košiciach by sa výrazne prispelo k napĺňaniu pojmu nosného systému MHD v meste.
K semafórom na Komenského pri Športe - v rámci rozvoja dopravného systému mesta Košice v období sedemdesiatych rokov a zriadenia pešej zóny na Leninovej došlo k realizácii úprav komunikácií v ose sever - juh: Čermelská - Komenského - Hviezdoslavova - Moyzesova - Štúrova - Trieda SA - Barca. Vtedy ešte nebola prestavaná Gottwaldova, táto stavba sa iba pripravovala. V rámci vyššie uvedenej komunikačnej osi sever - juh sa postupne zrealizovali svetelne riadené križovatky Čermelská - Havlíčková, Komenského - Duklianskych hrdinov, Komenského - Švermova - Krupská, Maratón mieru, Športová hala, Moyzesova - Poštová, zrekonštruovali sa Štúrova - Moyzesova a Nám. osloboditeľov, postavili tr. SA - Požiarnická, tr. SA - Máarova, tr.SA - Cintorínska a VSS. Po pár týždňoch prevádzky sa vypli križovatky Čermeľská - Havlíčková a Komenského - Švermova - Krupská /niekedy v roku 1982-83, asi o rok neskôr aj tr.SA - Cintorínska. Tieto sa úplne zdemontovali, cca v r. 1986 sa vypla a následne zdemontovala aj CSS v križovatke tr.SA - Máarova. Tie semafóry na Havlíčkovej ozaj fungovali asi tri mesiace a pri Športe asi mesiac. Fyzicky demontované boli asi po dvoch rokoch od vypnutia - niekedy v roku 1985-86.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.