Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 5 #59032:
k bodu 2:
toho 1 vodiča asi v prvom rade napadlo, že na zastávke čakajú gramotní ľudia, ktorí vedia čítať a zistiť, čo majú robiť, keď stoja na zastávke na znamenie (pritom neobhajujem vodiča).
Reakcia na: 5 #59032:
ten 2. bod ma pobavil ? ? ? ?
Reakcia na: TA #59023:

K bodu 2: Tých x ľudí asi v prvom rade napadlo, že za volantom onoho autobusu nebude sedieť idiot.

K bodu 1: Keďže dvíhať ruku je hanba a len tak stáť a zbytočne zastavovať tiež nie je ono, navrhujem doplniť do PP nový košický bod. "Cestujúci, ktorý stojí v zastávke na znamenie a nechce nastúpiť do vozidla, je povinný včas sa otočiť k vozidlu chrbtom." ?
Reakcia na: matway #59030:
Čo nie, čo nie je? V príspevku, na ktorý odkazuješ píšem, že v Nórsku je bežné mať tlačidlo STOP na dosah ruky z každej sedačky. Vari to spochybňuješ?

(Zrejme si si pomýlil príspevok.) ?
Reakcia na: Vladimír #59027:
nie, nie je, ale ako som povedal, v podstate máš pravdu...
Reakcia na: Vladimír #59027:
Ono je to v civilizovaných krajinách viacmenej štandardom. Je to jedna z vecí, ktorá sa mi neskutočne páči na nitrianskych kĺbových Van Hooloch dovlečených z Holandska - z každého sedadla mám na dosah ruky tlačidlo STOP.
Reakcia na: Vladimír #59027:
Nuž, nielen iný mrav... ?
Reakcia na: 5 #59026:
Áno, je.
Reakcia na: Vladimír #59022:
Ako dávajú v Nórsku znamenie na výstup bez toho, aby vstali? Vari je pri každom sedadle tlačidlo? ☺
Reakcia na: redburger #59012:
Že je presne takéto riešenie bežné aj v iných mestách sa evidentne do tvojej filipiky "nedomyslené, polovičaté, len v Košiciach" nehodilo ? ?
Reakcia na: matway #59021:
Okrem toho, myslím, že tu naozaj nejde o jednu sťažujúcu sa babku. Sám som zažil, že som stál večer po tme na zastávke, a viditeľnosť bola taká, že som mával na každý autobus až kým neprišiel ten môj.

Ja som sa dokonca stretol aj s takým názorom jedného prešovského vodiča, že po spomínanej zmene sa mu jazdí lepšie. Ako povedal, kým sa mal orientovať podľa mávania, vždy musel kŕčovito sledovať človeka či zamáva alebo nezamáva, či nezamáva v poslednej chvíli a pod., a samozrejme vždy v strese či nebude problém. Pochvaľoval si, že po novom, keď už z diaľky vidí na zastávke človeka, jednoducho hodí blinker, brzdí a zastavuje - ak človeka nevidí, tak jednoducho nezastavuje.

A v tom kus pravdy je. Cestujúci, ktorý dáva znamenie zvnútra, má na podanie znamenia celý medzizastávkový úsek (priemerne 500 metrov alebo 1 minútu). Ale cestujúci, ktorý dáva znamenie zvonka, má na reakciu len čas medzi okamihom, kedy autobus zbadá a okamihom, kedy ešte autobus k zastávke nedorazil. Väčšinou ide rádovo o sekundy. A to na zastávkach, odkiaľ premávajú linky rôznym smerom, sa musí za tento čas ešte stihnúť rozhodnúť, či práve tento autobus chce alebo nechce stopnúť. Rovnako aj vodič, pokiaľ práve nehovoríme o prípade, kedy cestujúci zvoní na poslednú chvíľu, vie o úmysle vystupujúceho cestujúceho zvyčajne skôr a môže tomu prispôsobiť jazdu. Na pochopenie úmyslov nastupujúceho cestujúceho je potrebná väčšia sústredenosť a potreba predvídania a pohotovej reakcie.

A práve s týmto majú cestujúci problémy! A podľa mňa sú objektívne, nejde tu o pohodlnosť.

Môj názor 🙂
Reakcia na: Vladimír #59019:
akceptujem argumenty, aj keď ma napadajú určité protiargumenty - napríklad:
1. vodič pri prejazde okolo zastávky by mal ísť určite pomalšie, než je maximálna povolená rýchlosť, aby bol pripravený zastaviť v prípade znamenia od cestujúceho; ak ide najviac, ako sa dá, tak to je potom jeho chyba, že nedokáže bezpečne zastaviť voz, keď dostane znamenie (v dostatočnom predstihu).
Aj tento bod by sa dal nejako vyriešiť - napríklad nariadením jazdiť max. rýchlosťou 20 km/h od niekoľkých m pred zastávkou až k nej. Netvrdím, že toto je najlepšie riešenie, zaiste by sa dalo aj niečo iné vymyslieť.
2. tak ale kto je vine v takejto situácii? Ozaj nikoho z tých x ľudí nenapadlo dvihnúť ruku? Keď raz na označníku je nalepená nálepka, že ide o zastávku na znamenie a je tam piktogram človeka držiaceho hore ruku, tak nad čím všetci premýšľali? Snáď neskúšali vodiča, či pozná predpisy. Beriem, je to neľudské nechať tak ľudí na zastávke, ale ozaj nevidím problém v tom, aby aspoň jediný človek dvihol ruku.

Nikde som nepovedal, že súčasná úprava je horšia ako žiadna. Jasne, že aspoň niečo je lepšie ako nič. To tvrdím stále a nielen v tomto smere. Lenže pre DPMK je už chronické niečo začať - vymyslieť a nedotiahnuť to až do bodu, kde to pôvodne malo skončiť. S tým súvisí napríklad aj niekdajšie zavedenie a rýchlo na to aj zrušenie zastávok na znamenie v roku 2008. Snahu a dobré nápady oceňujem, aj keď to priamo nedávam najavo (tento odstavec je aj reakcia na #59020).
Reakcia na: matway #59021:
Predpokladám, že mesto XY nie je na Slovensku. Veľa vecí je aj otázkou miestnej kultúry a zvyku. Keď som bol napr. v Nórsku, cestujúci dávali znamenie odušu, ale ani za svet nevstali zo sedadla, kým vozidlo nezastavilo. Na zastávke autobus najprv zastavil, otvoril dvere a až potom zo sedačiek začali ľudia zliezať a presúvať sa k dverám. Vraj, kvôli bezpečnosti. Ó, aký to kontrast v porovnaní s našimi cestujúcimi, ktorí už zastávku vopred pridržiavajúc sa madla balansujú pri dverách, aby stihli vystúpiť.

Čo som tým chcel povedať? Iný kraj, iný mrav 🙂
Reakcia na: Vladimír #59019:
v podstate máš aj ty pravdu, ale je tu zas to ale! jeden bývalý zamestnanec prišiel z mesta XY domov a dvíha ruku aj keď to nie je zástavka na znamenie, že vraj pre istotu, aby mu dotyčný spoj zastavil, a moja sestra je tiež v meste XY a ak nedá znamenie, tak sa do práce nedostane, aj keby sa sťažovala kde komu. prečo práve KE musia mať priblblé výnimky??? či inde nie sú ľudia slabšie vidiaci? či tam nie je šero, ako u nás? alebo tma, alebo, alebo, alebo? najprv sa niečo blbé napíše od stola a zároveň sa to anuluje, lebo sa jedna babka sťažovala? nad týmto by sa tiež trebalo zamyslieť!
Reakcia na: Vladimír #59019:
Darmo vysvetluješ. Urobi sa niečo, je to zle, urobi sa to tak ako to požaduju vodiči, je to zle, urobi sa to tka ako to požaduju ľudia je to zle, neurobi s anič je to zle ?
Reakcia na: TA #59015:
Osobne som toho názoru, že aj súčasná úprava, kedy znamenie dáva len vystupujúci cestujúci, šetrí množstvo zbytočných zastavení na zastávke. Oproti tomu je počet situácií, keď vozidlo zastaví na zastávke na znamenie kvôli tam stojacemu cestujúcemu a on čaká na iný spoj, pomerne nízky.

Filozofovanie o tom, či takéto riešenie je alebo nie je klasickou zastávkou na znamenie je podľa mňa zbytočné - tento model som videl v toľkých mestách, že ho považujem takpovediac za štandardný.

Pre zaujímavosť Ti môžem uviesť dva hlavné dôvody, ktorými obhajovali zmenu interného predpisu v Prešove, keď pred pár rokmi prikázali vodičom zastaviť, aj keď cestujúci nemáva:
1. Ohľaduplnosť k starším ľuďom a iným, ktorí majú problémy so zrakom - množstvo cestujúcich jednoducho dokáže rozoznať číslo linky približujúceho sa autobusu až kým nie je blízko tak, že na zamávanie nie je čas, resp. zastavenie autobusu už nie je bezpečné. Nehovoriac o zhoršenej viditeľnosti v šere a tme.
2. Vnútropodniková obrana voči vlastným vodičom, kde niektorí povyšovali predpis aj nad zdravý ľudský úsudok. Ako príklad bola uvedená situácia, keď zastávka na znamenie stojí v mŕtvej zóne, kde okrem jednej fabriky nič iné nie je a za celý deň tam skoro nikto nenastupuje, okrem jediného spoja, keď v tej firme končí pracovná zmena (napr. niečo ako vaše Valeo). Našli sa aj takí "tiežvodiči", ktorí nezastavili niekoľkým desiatkam cestujúcich na zastávke, lebo ani jeden z davu nezdvihol ruku. Pri sťažnosti sa samozrejme oháňali predpisom.

Ja osobne som za to, že kto vystupuje má zvoniť, kto nastupuje má viditeľne stáť na zastávke. Čiže tak ako v mestách, ktoré som minule menoval a ďalších mnohých, ktoré som nemenoval. Čiže tak ako je to aj v Košiciach.
Reakcia na: TA #59015:
konečne tu niekto píše, ktorý je mojej mysliacej krvnej skupiny. napísal si všetko tak, ako by som to chcel napísať aj ja a aby tomu rozumeli aj iní. a myslím si, že sa hanbiť dvihnúť ruku na zastavenie, znamená necestovať! touto hanbou som chcel poukázať aj zastavenie taxíka, ktorému pár jednotlivcov nepochopilo, dík...
Reakcia na: Peter55 #59011:
veď práve o tom som začal diskutovať!!! predpisy a nariadenia, ktoré sa vymykajú zdravému rozumu!
Reakcia na: TA #59015:
Ako to tak už nejaký ten rôčik sledujem, inak ako pomocou "Múdrejší ustúpi." sa v Košiciach riadiť snáď ani nedá. ?
Reakcia na: Vladimír #59014:
ale tak uznaj, načo je zastávka na znamenie, keď žiadne znamenie netreba dávať ❓ Jasne, môžete tu začať operovať prípadmi, že čo ak nik nestojí na zastávke alebo nikto nie je vo voze a podobne. Ale keď sa raz niečo volá zastávka na znamenie, tak nech sa tam ozaj stojí len vtedy, keď sa dáva znamenie. Potom nemá ani zmysel označovať takto zastávky.
Človek sa najlepšie naučí na vlastných chybách. Ak raz vodič nezastane cestujúcemu, tak daný cestujúci sa poučí a nabudúce dá znamenie. Dvihnúť ruku sa ľudia hanbia, ale označiť si CL, stlačiť tlačidlo "dvere" alebo otvoriť okno vo voze sa už nehanbia? Domnievam sa (a možno sa mýlim), ale najviac proti dvíhaniu rúk boli, predpokladám, dôchodcovia, ktorým sa takto zase ustúpilo.

Re #59013 Peter55: asi sa niekto zariadil podľa hesla "múdrejší ustúpi"

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.