Reakcia na: Vladimír #59019:
akceptujem argumenty, aj keď ma napadajú určité protiargumenty - napríklad:1. vodič pri prejazde okolo zastávky by mal ísť určite pomalšie, než je maximálna povolená rýchlosť, aby bol pripravený zastaviť v prípade znamenia od cestujúceho; ak ide najviac, ako sa dá, tak to je potom jeho chyba, že nedokáže bezpečne zastaviť voz, keď dostane znamenie (v dostatočnom predstihu).
Aj tento bod by sa dal nejako vyriešiť - napríklad nariadením jazdiť max. rýchlosťou 20 km/h od niekoľkých m pred zastávkou až k nej. Netvrdím, že toto je najlepšie riešenie, zaiste by sa dalo aj niečo iné vymyslieť.
2. tak ale kto je vine v takejto situácii? Ozaj nikoho z tých x ľudí nenapadlo dvihnúť ruku? Keď raz na označníku je nalepená nálepka, že ide o zastávku na znamenie a je tam piktogram človeka držiaceho hore ruku, tak nad čím všetci premýšľali? Snáď neskúšali vodiča, či pozná predpisy. Beriem, je to neľudské nechať tak ľudí na zastávke, ale ozaj nevidím problém v tom, aby aspoň jediný človek dvihol ruku.
Nikde som nepovedal, že súčasná úprava je horšia ako žiadna. Jasne, že aspoň niečo je lepšie ako nič. To tvrdím stále a nielen v tomto smere. Lenže pre DPMK je už chronické niečo začať - vymyslieť a nedotiahnuť to až do bodu, kde to pôvodne malo skončiť. S tým súvisí napríklad aj niekdajšie zavedenie a rýchlo na to aj zrušenie zastávok na znamenie v roku 2008. Snahu a dobré nápady oceňujem, aj keď to priamo nedávam najavo (tento odstavec je aj reakcia na #59020).
TA
Človek sa najlepšie naučí na vlastných chybách. Ak raz vodič nezastane cestujúcemu, tak daný cestujúci sa poučí a nabudúce dá znamenie. Dvihnúť ruku sa ľudia hanbia, ale označiť si CL, stlačiť tlačidlo "dvere" alebo otvoriť okno vo voze sa už nehanbia? Domnievam sa (a možno sa mýlim), ale najviac proti dvíhaniu rúk boli, predpokladám, dôchodcovia, ktorým sa takto zase ustúpilo.
Re #59013 Peter55: asi sa niekto zariadil podľa hesla "múdrejší ustúpi"