Reakcia na: SHORTY #57700:
Tak to bolo a tak to bohužiaľ,ako čítam pokračuje.Časy prvotného nadšenia,keď som do opravy nákladnej 1 občas vrazil aj vlastné prachy sú preč a je to logické.Stačilo,že prišli ľudia z Heinekenu,ukázali na vtedy už zvonku opravenú 10,že toto chceme na krčmu a bol cirkus.DP sa postavil,tak,že to je ich a oni si s tým urobia,čo chcú/vidina prachov za prenájom.../.Našťastie sa podarilo presvedčiť vedenie,že nie!Tak potom "obetovali" Cassoviu,což je pre nich vzácne HISTORICKÉ vozidlo.Jediné na čo to bolo dobré,že sa okamžite robil zápis na Pamiatkovom úrade.A na Hlavnej máme "šumnu eletričku",ne Pali?Na železnici už dávnejšie manažmenty pochopili,že reprezentácia firmy je aj história a nostalgia,zásadný zlom nastal v 97 pred 150.tkou,ale Kubáčkovcom tiež trvalo cca 20 rokov,kým to prelomili.Takže ešte máte desať... ?
KVKV
Trať do Ťahanoviec a Gajdových kúpelov /Lajosforrás / Anička/:
-trať do Ťahanoviec bola postavená až v 50-tych rokoch, jednokolajná s jednou výhybňou na trati a spočiatku nedokončenou smyčkou u Ťahanovského mostu. Nebola vložená výhybka pre napojenie druhého konca smyčky. To dlho nebolo treba lebo tam jazdili len solo obojsmerne vozy. Výhybka bola doplnená až nedlho před ukončením prevádzky na trati, kde namiesto linky 5 tam bola predlžená dvojka s téčkami. Povodný úsek k Aničke bol spočiatku ponechaný a príležitostne využívaný pri roznych akciách. Linky boli označené „X“ alebo nijak. Jedna prevádzková zaujímavosť (osobne som zažil) Nakolko konečná pri Aničke NEBOLA ukončená úplnou výhybňou, ale len rozvetvením (véčko), v prípade konania akcií a a zvýšených prepr. nárokov tam jazdili trojvozové súpravy mot+vl+mot ,zadný motorák so stiahnutým zberačom ako vlečný.
Na starých mapách je dobre vidieť, že základ trate bol postavený ako vlečka do veterin.ústavu ešte pred vznikom trate k Aničke.
Z dnešného hladiska je zaujímavé, že viac artefaktov sa zachovalo zo staršej trate , smerom do Ťahanoviec nezostalo skoro nič.