Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
K reštaurátorskému spodobneniu vozov T1,T2.
Ako kladnú vec možno hodnotiť, že zástupcovia uvedených typov v Košiciach vobec sú. Téjedničke hrozil na priestranstve pred adm budovou pomalý rozpad, tédvojka (234) to pri úporných snahách dpmk a hsmd neprežila vobec, takže aspon náhrada z Ostravy.
Sú mi známe potiaže a problémy s pracovníkmi dp pri renovácii, ale neobstojí názor, že „rozne nepresnosti si ludia aj tak neuvedomia alebo nevšimnú, lebo tí sa len chcú zviezť a odborníkov je snáď 1 percento“. Takýto názor je prejavom opovrhnutia nad laikmi („však čo, aj tak nič nepoznajú“) aj nad odborníkmi („kvoli jednému percentu nejakých šotoušov nebudeme preháňať do detailov,že?“).
Je mi tiež jasné, že nie je možné hlavne pre nedostatok fin. prostriedkov previesť naraz celú renováciu (pokial vobec taký záujem je) , ale je možné sa vyvarovať chybám, prípadne ich napraviť. Tak napríklad u T1 mi nie je jasné čo sa udialo s povodnými oknami ? Kam sa stratili? ((pozn.pre odb.: viem, že povodné boli sťahovacie a z Ostravy tomuž sa vrátilo s výklopnými z T2 ,ale stále lepšie než to čo je na lavej strane dnes!)). Že sa tomu ponechala Ostravská podoba (aj to nie úplne) to nemá ospravedlnenie. Je mi jasné, že zreštaurovanie interiéru je náročné, ale s uvedením vonkajšieho vzhladu nebolo vela práce. Najrušivejšia je tá linková čelná orientácia. Tá povodná tam však zostala, je len prekrytá plechom. Stačilo odstrániť a zaslepiť a vytmeliť otvor v streche. Šikovný remeselník to zvládne za pol dňa, zamestnanec DPMK povedzme za jeden a pol. Ale ako hovoria Češi „JE TŘEBA SI TO HLÍDAT „ a nie ako hrdý člen akéhosi hsmd to nechať napospas ľuďom, ktorí by aj dokázali , ale nemal im kto povedať ako a čo.
Tak tiež napríklad u vozu T2 je taký problém dorobiť plechový rámik do čelnej linkovej orientácie? A čo zadné svetlá? Veď ich niekto z hsmd má. Prečo sa tam nechali nepovodné?
Dalo by sa aj ďalej napr. o Ringhoferoch, nákladných, ale má to vobec cenu? Bude na to niekto reagovať?......
Reakcia na: SHORTY #57684:

Trať do Ťahanoviec a Gajdových kúpelov /Lajosforrás / Anička/:
-trať do Ťahanoviec bola postavená až v 50-tych rokoch, jednokolajná s jednou výhybňou na trati a spočiatku nedokončenou smyčkou u Ťahanovského mostu. Nebola vložená výhybka pre napojenie druhého konca smyčky. To dlho nebolo treba lebo tam jazdili len solo obojsmerne vozy. Výhybka bola doplnená až nedlho před ukončením prevádzky na trati, kde namiesto linky 5 tam bola predlžená dvojka s téčkami. Povodný úsek k Aničke bol spočiatku ponechaný a príležitostne využívaný pri roznych akciách. Linky boli označené „X“ alebo nijak. Jedna prevádzková zaujímavosť (osobne som zažil) Nakolko konečná pri Aničke NEBOLA ukončená úplnou výhybňou, ale len rozvetvením (véčko), v prípade konania akcií a a zvýšených prepr. nárokov tam jazdili trojvozové súpravy mot+vl+mot ,zadný motorák so stiahnutým zberačom ako vlečný.
Na starých mapách je dobre vidieť, že základ trate bol postavený ako vlečka do veterin.ústavu ešte pred vznikom trate k Aničke.
Z dnešného hladiska je zaujímavé, že viac artefaktov sa zachovalo zo staršej trate , smerom do Ťahanoviec nezostalo skoro nič.
Reakcia na: SHORTY #57684:
Správne.A pri bovlingu na Loky je pod plotom v blate kus koľaje /vpravo od vchodu do letnej záhrady/.
Reakcia na: S499.1023 #57681:
Dedukcia vcelku správna,akurát,že dotyčný má pobočku aj v Košiciach. ?
Reakcia na: SHORTY #57684:
Tá fotka sa nachádza v knihe Košické autobusy od A. Tatranského, s. 20. BTW je tam RTO #111.

Tu je zopár Furčanovych fotiek zachytávajúcich pozostatky z oboch tratí: http://fotokosice.eu/trate/thumbnails.php?album=7
Reakcia na: mi.v #57682:
Trať ku Gajdovým kúpeľom bola pôvodná, ukončená výhybňou v priestore dnes udržiavaného trávnika medzi Kostolianskou cestou a strážnou unimobunkou pri prameni (trať od Havlíčkovej až po tebou spomínané parkovisko existuje dodnes pod vrstvou asfaltu Kostolianskej cesty a je vydláždená "mačacími hlavami"). Na tom udržiavanom trávniku sú ešte pätky trakčných stĺpov a taktiež pôvodné drevené pražce. Trať do Ťahanoviec sa vetvila niekde pri tom parkovisku a pokračovala až k sudkom (od odbočky z Kostolianskej cesty k Sudkom je vpravo ešte štrkové teleso bývalej trate /dnes sú tam zasadené mladé stromčeky/a ukončenie bolo smyčkou kopírujúcu násyp v okolí toho vysielača ohraničená odrezkami trakčných stĺpov v poraste). Jediná fotografia, ktorú som s tou smyčkou videl, je foto RTO-čky na tejto konečnej s plechovou búďou, avšak už električkami nevuyžívanou koľajou.
Ked dobre rozumiem, v starych Kosiciach bola jedna konecna elektricky v Tahanovciach pri moste, ina v Gajdovych kupeloch. Znamena to, ze pri vstupe do aleje ku Gajdovym kupelom (kde je teraz male parkovisko na Kostolianskej) sa trat z Havlickovej vetvila alebo tieto dve trate neboli nikdy k dispozicii naraz? Slo o jednokolajky s vyhybnami? Mali konečné bez smyciek? Vie niekto / prípadne má aj mapu?
Reakcia na: Tatranka #57679:
Ja som myslel, že si teraz v Šalingrade (ak bola správna moja dedukcia Tatranka = Adam T.) a odtiaľ to zase tak ďaleko do Prahy nie je.
Taký nápor klientov, aký včera zažil Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), si nepamätajú ani historici s najlepšou pamäťou. Hlavnú budovu na Bardejovskej ulici aj pobočku na Rooseveltovej (na snímke) atakovali tisíce záujemcov o vrátenie cestovného, ktoré zaplatili, no nemuseli, počas nedávneho Dňa bez áut.
http://korzar.sme.sk/c/5584903/dpmk-vracal-cestovne-za-22-september.html
Reakcia na: S499.1023 #57678:
Teraz som to overil,riaditeľom múzea je ešte stále p.Papst,toto bola blbosť z agentúry JPP.A L.Kyselu som nevidel viac,ako 10 rokov,Praha je hold daleko...Naposledy sme od nich brali nejaké veci na staré Ringhofferky.
Reakcia na: Tatranka #57677:
Ešte detail - odkedy je Luboš Kysela riaditeľom Múzea MHD? Som ho roky nevidel, prakticky odvtedy, čo zahynul Jirka Hertl.
Reakcia na: S499.1023 #57676:
? Sorry,asi som to nepochopil presne ?
Reakcia na: Tatranka #57673:
Ale veď my sme v zhode. Ja uprednostním súčasný stav T1, v akom to v tej Ostrave aj naozaj jazdilo, s uvedením "posledný prevádzkový stav pred vyradením" pred nejakým rvaním sedačiek z T2 do T1 aby to vyzeralo "historicky".
Reakcia na: Peter55 #57672:
Aj pre Tatranku: Asi si dokonale nerozumieme. Ja nehovorím nič o nejakých elektronických transparentoch ani o označovačoch. Ja hovorím o tom, že mi je milšie vozidlo v stave, v ktorom niekedy vo svojej histórii bolo v prevádzke ako v dokonale vymyslenom stave "aby to vyzeralo historicky".
Reakcia na: Peter55 #57672:
V podstate súhlas.Vozidlá /nielen/MHD za svoj dosť dlhý život prešli radom úprav a vylepšení a striktný návrat do pôvodného stavu je často nereálny/neexistujúca dokumentácia,neexistujúce pôvodné diely atď./
Z košických historických vozidiel ani jedno nespľňa podmienku absolútnej hist.vernosti a inde na tom nie sú lepšie.Jak praví pan ředitel muzea v Střešovicích Kysela:"Historie je taková,jakou si ji uděláme." A to nemá nikdy namysli nejaký diletantský prístup k histórii.
Reakcia na: S499.1023 #57671:
Osobne neobhajujem nejaké pseudohistorické paskvily,len som sa snažil vysvetliť,ako to bolo v prípade T1.Nikde nie je napísané,že to tak musí ostať naveky,šanca uviesť 203 do pôvodného stavu vždy je,len to nie je také jednoduché ? .Na to treba desaťtisíce éčiek,odbornú prípravu a machrov,ktorí to vedia urobiť a na to tu nikto momentálne nemá a asi dlho mať nebude...

A "Kométa" je paskvil,ale tiež má šancu na dokonalú renováciu.
Reakcia na: S499.1023 #57671:
Niekedy sa do stavu po vyrobeni už voz dať neda a viem len o par takych vozoch. Ostatne su podľa teba pseudohistoricke, ale ja by som mal radšej voz ktory je pseudohistoricky že keď donho nastupia ludia tak si pripomenu stare časy aj ked ja by som vedel že to nie je original a *ralo by ma to ale vždy lepšie ako keby som tam mal dať nove sedačky EMTest a neviem čo len preto že "povodne" veci som nezohnal.
Keby sa tymto tvojim nazorom riadili všetci historici tak by dnes neboli muzea ani expozicie na hradoch a zamkoch ani rôzne napodobeniny komunistickych bytov atd atd. A o autach ani nehovorim....

Proste to že ta sedačka je o 1cm širšia a ma ine pršivanie vidi iba 1% ludi ktori nastupia do voza a kvoli 1% zarytych "pamätnikov" pripravit o zazitok inych ludi je podla mna na hlavu.
Reakcia na: Furčan #57668:
Evidentne sa nikdy nezhodneme. Mne sa pseudohistorické cirkusy typu "Kométa" hnusia.
Reakcia na: S499.1023 #57654:
Otázka historickej vernosti je stále témou vášnivých diskusií,názory sú samozrejme rôzne.Naša T1 je príklad za všetky-nedostatok peňazí,nedostatok času a tzv.ľudovoumelecká tvorivosť.Skrátka, kastla bola urobená v Olpase Moravia/zadarmo!!!/,demontáž všetkého robil DPMK systémom urvi a zahoď na jednu kopu.Po nejakej dobe si p.bývalý riaditeľ I.R.,tuším začiatkom marca zmyslel,že do 1.mája bude T1 urobená a pojazdná!Všetko sa riešilo za pochodu,na nič nebolo dosť času a ani denné kontroly z našej strany /HSMD/ nezabránili tomu aby sa nefušovalo a nevymýšľalo,veľa pôvodných vecí sa "stratilo"/mozadzné štítky z pultu vodiča,všetky madlá atď./,pokiaľ sa niečo urobilo zle,tak to ostalo tak,nebol čas a hotovo.Druhou stránkou bola nedostupnosť pôvodných materiálov,preto sú v oknách tesnenia á la KT8D5,drevené lišty nahradené hliníkom a ďalšie "prasárny".
Idea T1 v pôvodnom stave stále existuje,ale to stojí peniaze a čas na prípravu a realizáciu.Možno raz...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.