L11 - tak ako ju poznáme dnes
L27 - Ťahanovce - Mier - Stanica - NO - Rastislavova - Cassosport
L34 - tak ako ju poznáme dnes, s malým rozdielom, že z KVP by nešla ďalej smerom ku Jedlíkovej, ale končila by za mostom, tak ako L18
pri hustých intervaloch by sa mohla zrušiť L36, rovnako aj L37, ktorú by hravo nahradila L27, takisto aj L35 - rátam už s posilnenou novou L18, na ktorú by sa ľahúčko dalo prestúpiť z L27 či L34 kdesi na Mieri s maximálnym čakaním 3-4 minúty v špičke.
ak by bol špičkový interval 8-10 minút a všetky tri linky rozumne preložené, netrebalo by žiadnych rýchlych spojov L53, L54, či L56.
na KVP by sa na NO s kratučkým dvojminútovým čakaním prestupovalo na trolejbus a do Šace by sa prestupovalo na Moldavskej na dnešnú L38, samozrejme ak by sa L11 s L38 vzájomne dopĺňali
táto holá fikcia už zohľadnuje prestupnú tarifu a aj kozmetické úpravy zastávok na Ťahanovciach. zrušenie Hanojskej - a posunutie Berlínskej o 200 - 300 metrov vyššie, kdesi pod zákrutu - cieľ je dosiahnuť päť maximálne šesť minútovú vyhliadkovú trasu po sídlisku a vlastne nechať zabudnúť spodnú trasu okolo kostola.
Videl smo tu niekde fotku cúvajucej T6 pri Strojári, a tak ma napadlo, že keďže je tu množstvo fotiek v galérii, prečo by tu nemohlo byť aj nejaké to 1 video ( s cúvajucou T6 ).
Nevie niekto o nejakej stránke, kde sú fotografie električkovej dopravy v olympijskej dedine? Ja som našiel na stránke athens2004.com fotky ale to sú len mini obrázky. Tá električka je pekná ale chcelo by to väčší obrázok.
Chcem poprosiť, ak by niekto išiel do Optimy nech opíše CP Optima busu a "posunie" ho webmastrovi, lebo CP tu na IMHD nesedí (posl.spoj od K.Družba ide o 21.32).
Tak som sa zamyslel, čo s tou L35 a napadlo ma zrušiť ju celú a o tie 3 vozy posilniť L53. Ale L53 to je tiež nepekná linka, s totálne neekonomickými zachádzkami cez Požiarnickú, takže aj tam by sa zišlo niečo zmeniť.
Keď tu odznel názor, že L19 je výsmechom trolejbusovej dopravy, pýtam sa, čo je potom L54... (v úseku NO-KVP). Prichádzam k záveru, že ono by to chcelo zrušiť L35, 53 aj 54 a poriešiť Ťahanovce po novom (pokiaľ ide o náhradu týchto 3 liniek), otázkou je ako...
Keby som mal zázračný prútik, šibol by som ním a vyčaroval trolejbusovú minitrať Jakabov palác - Železničná stanica a L71 a 72 by na stanicu obojsmerne zachádzali. A viac by debát okolo spojenia Furče a KVP-čka so stanicou nebolo.
5: nesuhlasim s Tvojimi navrhmi-36 je pre mna vynikajuci spoj, a najma-chodi v nej mimo spicky ovela menej ludi ako v 34ke. No ale napriklad taka 35ka je ozaj nie prilis potrebny spoj, teda keby sa tiahla trosku dalej po KVPcku, tak nic proti ?
Skôr šlo o zachovanie spojenia 2 veľkých sídlisk so ŽST, predsa len by to bolo dosť trápne, keby dediny mali so ŽST priame spoje a veľké sídliská nie. A L32 by som zatiaľ zachoval (v obmedzenom rozsahu) aj preto, lebo na Furči by posilnená L18 kapacitne nahradila v prvom rade L55, kým úplné zrušenie L32 by o dosť znížilo počet spojov na Furči.
Som prekvapený. Nevedel som, že máme na niektoré veci také podobné názory. S výrazným posilnením L18 a jej potiahnutím na blšák som taktiež veľakrát uvažoval. Dokonca som rovnako ako Ty bez pardónu navrhol zrušenie zachádzok na Lingov. Takáto linka skutočne má väčší potenciál ako sa na prvý pohľad zdá.
Linka je síce pekne skrútená, ale ak by sa obdobne zriedili aj ďalšie linky, nemusel by byť problém s koordináciou až taký. Ani dĺžka - 46 min. nie je taká "neprekusnuteľná".
Tie dôsledky zmeny, zrušené a obmedzené linky, treba ešte premyslieť. Napríklad ja by som vôbec neuvažoval o nejakej náhrade spojenia Furče s TU. Načo? Veď L18 prejde celou Fučou a TU je fantasticky obslúžená zo zastávok Štadión TU, Obchodná akadémia a Amfiteáter. Počas mojich štúdií na TU som mal viacero spolužiakov z Furče, ktorí sa do školy a zo školy úplne bežne prepravovali s L18 a o L32 ani neuvažovali (dookola).
Nadviazal by som ešte na diskusiu z dispečerského fóra, ktorá asi patrila skôr sem, navrhol som tam zrušiť L36 a 2-krát posilniť L34.
Uvažoval som, že by sa zo súčasného linkového vedenia mohlo vybrať niekoľko nosných, strategických (alebo ako to nazvať) liniek, ktoré by dostali 2-krát lepšie intervaly ako dnes (samozrejme na úkor zrušenia resp. obmedzenia iných liniek). Okrem L34 by takou tiež mohla byť L18. To by si ale žiadalo potiahnuť ju z Furče priamo na NO so zastavovaním pred Slovanom. Rátal by som teda s predĺžením L18 cez Rastislavovu k hale Cassosport, padla by teda zachádzka cez Požiarnickú, a kvôli zrýchleniu by som vylúčil aj Lingov. Ak som dobre počítal, jazdná doba by vyšla na 46 min., interval by dostala taktiež 7-8/10/15.
A teraz, čo všetko by takáto L18 umožnila:
1. Zrušiť L55.
2. Stiahnuť zo Železníkov jednu zo súčasných liniek (bol by som za L30, ostala by v trase Exnárova-Prešovská-NO, aj keď uznávam, že by to bola trochu smiešna linka).
3. Obmedziť L32 vhľadom na podobnosť trás (úplne zrušiť nie, kvôli spojeniu so ŽST resp. TU), hádam by jej stačil celodenný 30 min. interval.
4. 15 min. interval v sedle na L18 by umožnil zrušiť L15 v sedle - pokiaľ ide o Furču, neviem posúdiť či by chýbala na Popradskej a Luníku 8, ak áno, ako kompenzáciu by som posilnil L17 v sedle na 30', čím by sa čiastočne poriešila aj chýbajúca L36 na Popradskej.
5. Stiahnuť L35 z KVP (ale čo s ňou resp. kam s ňou z Ťahanoviec som zatiaľ nedomyslel).
Ako vidíte, nie je to ešte úplne domyslené, ani som neprepočítal presné počty vozov. Prepadol ma nápad, zdal sa mi zaujímavý a tak to sem dávam na diskusiu.
Solaris ma svojsky desingh. Ale je to najlepsie vozidlo nizkopodlazne vozidlo na cesty v postkomunistickych krajinach strednej Europy. A to, ze si ich kupuju Taliani, Rakusania uz zacina o ich kvalitach rozpravat
Tebe sa viac páčia MB-čky, že . ? ? ...nechápem o čom to je, či je alebo nie je to pekné, to je každého vec, ale plní to svoj účel a ani Citybusy sa nemôžu pochváliť 100% nízkou podlahou...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5
Uvažoval som, že by sa zo súčasného linkového vedenia mohlo vybrať niekoľko nosných, strategických (alebo ako to nazvať) liniek, ktoré by dostali 2-krát lepšie intervaly ako dnes (samozrejme na úkor zrušenia resp. obmedzenia iných liniek). Okrem L34 by takou tiež mohla byť L18. To by si ale žiadalo potiahnuť ju z Furče priamo na NO so zastavovaním pred Slovanom. Rátal by som teda s predĺžením L18 cez Rastislavovu k hale Cassosport, padla by teda zachádzka cez Požiarnickú, a kvôli zrýchleniu by som vylúčil aj Lingov. Ak som dobre počítal, jazdná doba by vyšla na 46 min., interval by dostala taktiež 7-8/10/15.
A teraz, čo všetko by takáto L18 umožnila:
1. Zrušiť L55.
2. Stiahnuť zo Železníkov jednu zo súčasných liniek (bol by som za L30, ostala by v trase Exnárova-Prešovská-NO, aj keď uznávam, že by to bola trochu smiešna linka).
3. Obmedziť L32 vhľadom na podobnosť trás (úplne zrušiť nie, kvôli spojeniu so ŽST resp. TU), hádam by jej stačil celodenný 30 min. interval.
4. 15 min. interval v sedle na L18 by umožnil zrušiť L15 v sedle - pokiaľ ide o Furču, neviem posúdiť či by chýbala na Popradskej a Luníku 8, ak áno, ako kompenzáciu by som posilnil L17 v sedle na 30', čím by sa čiastočne poriešila aj chýbajúca L36 na Popradskej.
5. Stiahnuť L35 z KVP (ale čo s ňou resp. kam s ňou z Ťahanoviec som zatiaľ nedomyslel).
Ako vidíte, nie je to ešte úplne domyslené, ani som neprepočítal presné počty vozov. Prepadol ma nápad, zdal sa mi zaujímavý a tak to sem dávam na diskusiu.