5: nesuhlasim s Tvojimi navrhmi-36 je pre mna vynikajuci spoj, a najma-chodi v nej mimo spicky ovela menej ludi ako v 34ke. No ale napriklad taka 35ka je ozaj nie prilis potrebny spoj, teda keby sa tiahla trosku dalej po KVPcku, tak nic proti ?
Skôr šlo o zachovanie spojenia 2 veľkých sídlisk so ŽST, predsa len by to bolo dosť trápne, keby dediny mali so ŽST priame spoje a veľké sídliská nie. A L32 by som zatiaľ zachoval (v obmedzenom rozsahu) aj preto, lebo na Furči by posilnená L18 kapacitne nahradila v prvom rade L55, kým úplné zrušenie L32 by o dosť znížilo počet spojov na Furči.
Som prekvapený. Nevedel som, že máme na niektoré veci také podobné názory. S výrazným posilnením L18 a jej potiahnutím na blšák som taktiež veľakrát uvažoval. Dokonca som rovnako ako Ty bez pardónu navrhol zrušenie zachádzok na Lingov. Takáto linka skutočne má väčší potenciál ako sa na prvý pohľad zdá.
Linka je síce pekne skrútená, ale ak by sa obdobne zriedili aj ďalšie linky, nemusel by byť problém s koordináciou až taký. Ani dĺžka - 46 min. nie je taká "neprekusnuteľná".
Tie dôsledky zmeny, zrušené a obmedzené linky, treba ešte premyslieť. Napríklad ja by som vôbec neuvažoval o nejakej náhrade spojenia Furče s TU. Načo? Veď L18 prejde celou Fučou a TU je fantasticky obslúžená zo zastávok Štadión TU, Obchodná akadémia a Amfiteáter. Počas mojich štúdií na TU som mal viacero spolužiakov z Furče, ktorí sa do školy a zo školy úplne bežne prepravovali s L18 a o L32 ani neuvažovali (dookola).
Nadviazal by som ešte na diskusiu z dispečerského fóra, ktorá asi patrila skôr sem, navrhol som tam zrušiť L36 a 2-krát posilniť L34.
Uvažoval som, že by sa zo súčasného linkového vedenia mohlo vybrať niekoľko nosných, strategických (alebo ako to nazvať) liniek, ktoré by dostali 2-krát lepšie intervaly ako dnes (samozrejme na úkor zrušenia resp. obmedzenia iných liniek). Okrem L34 by takou tiež mohla byť L18. To by si ale žiadalo potiahnuť ju z Furče priamo na NO so zastavovaním pred Slovanom. Rátal by som teda s predĺžením L18 cez Rastislavovu k hale Cassosport, padla by teda zachádzka cez Požiarnickú, a kvôli zrýchleniu by som vylúčil aj Lingov. Ak som dobre počítal, jazdná doba by vyšla na 46 min., interval by dostala taktiež 7-8/10/15.
A teraz, čo všetko by takáto L18 umožnila:
1. Zrušiť L55.
2. Stiahnuť zo Železníkov jednu zo súčasných liniek (bol by som za L30, ostala by v trase Exnárova-Prešovská-NO, aj keď uznávam, že by to bola trochu smiešna linka).
3. Obmedziť L32 vhľadom na podobnosť trás (úplne zrušiť nie, kvôli spojeniu so ŽST resp. TU), hádam by jej stačil celodenný 30 min. interval.
4. 15 min. interval v sedle na L18 by umožnil zrušiť L15 v sedle - pokiaľ ide o Furču, neviem posúdiť či by chýbala na Popradskej a Luníku 8, ak áno, ako kompenzáciu by som posilnil L17 v sedle na 30', čím by sa čiastočne poriešila aj chýbajúca L36 na Popradskej.
5. Stiahnuť L35 z KVP (ale čo s ňou resp. kam s ňou z Ťahanoviec som zatiaľ nedomyslel).
Ako vidíte, nie je to ešte úplne domyslené, ani som neprepočítal presné počty vozov. Prepadol ma nápad, zdal sa mi zaujímavý a tak to sem dávam na diskusiu.
Solaris ma svojsky desingh. Ale je to najlepsie vozidlo nizkopodlazne vozidlo na cesty v postkomunistickych krajinach strednej Europy. A to, ze si ich kupuju Taliani, Rakusania uz zacina o ich kvalitach rozpravat
Tebe sa viac páčia MB-čky, že . ? ? ...nechápem o čom to je, či je alebo nie je to pekné, to je každého vec, ale plní to svoj účel a ani Citybusy sa nemôžu pochváliť 100% nízkou podlahou...
A my s Diggim sme prečo aní lístok, ani karty, ani perá nedostali? ?
Re #5280 rl: V príspevku #5242 sa píše: "Pravda je, že majú nízku kapacitu. V máji a júni boli na linke 27 o trošku viac ako obvykle a presne na spoji, ktorým som chodil a bola to riadna tlačenica. Ale pravda je aj to, že boli poruchové"
Oukej, nerozpitvávajme to. Asi si porovnával Solaris Urbino 15 s Karosou B 961E...
Ale fakt, ani mne sa na tom nechce naťahovať.
Práve cestujem z hraničného prechodu Milhosť do Miškolca. Posledný krát som tadiaľ prechádzal pred rokom a za ten čas stihli postaviť množstvo cestných obchvatov a mnoho kilometrov nových ciest, o ktorých som ani nechyroval. Teraz po ceste na mnohých miestach panuje čulý ruch a vyzerá to na diaľnicu Miškolc-Milhosť. Tí Maďari sú ale šikovní a rýchli, vôbec to tu nespoznávam! Na slovenskej strane, aj keď stačí postaviť len pár kilometrov po diaľničný obchvat cez Košice a na diaľnicu D1 do Prešova, sa nepohlo ani len steblo trávy...
Dávam do pozornosti link na architektonickú agentúru, ktorá vypracovala aj projekt vežového obytného domu "Koppie" na Moldavskej ceste (preluka medzi Moldavskou 1 a Idanskou 36, pre staršie ročníky- na mieste bývalej preslávenej krčmy Holub). S MHD to súvisí síce len okrajovo, ale ak sa niečo také naozaj podarí postaviť, fotografie vozidiel MHD s takouto dominantou by určite stáli za to: http://www.kopa.sk/projekty/F/03/frame.htm
T2 je samozrejme tiež 212/II a ex ostravská 619. Práve mi napadlo, že má asi tiež výzbroj TR37, musím si to preveriť...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BMko