Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #5227:
Vieš mi presnejšie napísať, čom by spočívala zmena/úprava v pripade automatizovanej prevádzky informačného systému bez zásahu vodiča? Veď ak do palubáku stačí nahrať grafikony, tak by to nemalo byť náročné.

Ad tabuľa L34A - áno, asi sa len "vloudila". Dúfam, že nabudúce to nebude stará, žlto-čierna.
Práve som 1¤ v blave,a poviem vám že informovanosť o linkách a poriadkoch je dosť biedna. Sú roztrhané cest. Poriadky . . . Nemajú ani akustické hlásenie o zastávkach ako my v košiciach. Je to tu bieda
Reakcia na: Sarko #5223:
O problémoch električiek viem. Ale aj bez nich už dávno malo byť softvérové vybavenie v DPMK aspoň také, aby sa to dalo aspoň v trolejbusoch a autobusoch. Žiaľ, opäť neostáva konštatovať iné, akože DPMK je jediný slovenský DP, kde displeje prestavujú ručne.

Re #5224 Sarko: Čiže historická tabuľka sa nám do prevádzky vlúdila...

Re #5225 BM: No to mne je jasné, že jazdiLA 🙂

Re #5226 BM: Ja som sa ale nepýtal na nejakých expertov šetričov, ale na normovanú spotrebu.
Čo sa týka jazdenia na spotrebu, neuraz sa prosím, ale o tom ozaj vážne pochybujem. Aká vôbec motivácia by k takému jazdeniu viedla. Nie je mi známe, že by v DPMK sa nejako zásadne prejavovala hmotná zaiteresovanosť vodiča na spotrebe PHM. Alebo sa spýtam rovno - ako vodič MHD, koľko k platu dostanem za ušetrený liter a koľko mi z platu strhnú za nadspotrebovaný liter?
Reakcia na: Vladimír #5216:
No spytaj sa hoc ktoreho vodica, ktory na tom jazdi. Vravim ti z vlastnej skusenosti. Nezabudni, ze u nas sa jazdi dost casto na spotrebu malo ktory vodici jazdia tak ako opisujes
Reakcia na: Vladimír #5222:
Jazdila ale kedy :)) Par rokov dozadu
Reakcia na: Vladimír #5222:
Práve preto som to sem napísal. Ja som takúto tabuľu určite videl vzadu, spredu ho fotografovali kolegovia z Plzne, ale číslo na tabuli si nevšimli a foťák je na kinofilm...
Reakcia na: Vladimír #5216:
Čo sa týka električiek, kým sa medzi vozidlá nenainštaluje zbernica, čím by sa súprava ovládala len z jedného palubného počítača a aj sa viac tento systém nerozšíri, tak zatiaľ o takomto môžeme len snívať.
Reakcia na: Sarko #5220:
Čo je L34A??? Neviem o tom, že by takáto linka v Košiciach jazdila.
Reakcia na: milan-cestujúci #5219:
Ja ju síce nepužívam, ale tuším sa jedná o Virtuálny Podnik Mesta Košice. Ak sa mýlim, opravte ma niekto.
Reakcia na: eMareq #5215:
Však si sa mohol pridať 😉 Potom sme stretli ešte aj Ikarusa a ďalších dvoch dopravákov.

Inak na L34A premáva #3002, fotilo sa ostošesť. Rovnako aj GO Ikarus #4082 na L53 a 4126 na RA. Na stanici sme objavili 5208 s novou veľkoplošnou reklamou na Minoltu Dimage G400 a Z1. Vyzerá to ako návnada alebo napovedanie, s akými foťákmi máme vozidlá DP fotografovať 🙂
Prečítal som si zopár príspevkov na týchto fórach. Niekde pisateľ uvádza VPMK namiesto DPMK. Čo znamená skratka VPMK?
Reakcia na: Sarko #5205:
S najvacsou pravdepodobnostou ano.
Reakcia na: S499.1023 #5213:
Zatiaľ nie, pretože si to netrúfam na vozidle a s vodičom v riadnej prevádzke. Nechcem ani len pomyslieť na to, že by sa niečo mohlo stať. Oficiálna skúšobná jazda so sledovaním správania sa zrýchľovača bude jednoznačnejšia. Akurát mi len dvaja elektrikári nezávisle od seba potvrdili, že zrýchľovač sa po vypnutí reverzu do základnej polohy nevracia a po zapnutí sa plynule posunie do polohy podľa aktuálnej rýchlosti. Zapojenie výzbroje je údajne bez zmeny a zásahov.
Reakcia na: BM #5209:
Sorry, ale toto len ťažko prehltnem. Pri košických cestách, pri košických zápchach, pri košických rýchlostich, pri košickom štýle jazdy brzda/plyn máte VY NIŽŠIU spotrebu na 15m voze ako my na 12m voze?

Re #5211 Sarko: Nejde len o výhybky a pod. V dnešnej dobe je už nepochopiteľné, že sa ešte niekde prehadzujú kódy na displejoch ručne. Tam vodič nemá čo do toho rýpať. Po príchode na konečnú by sa mali displeje prepísať automaticky. Pri uvedomení si niektorých skutočností má niekedy človek chuť nad stavom košickej MHD úprimne plakať.

Re #5212 Jeff: To sú príliš pichľavé veci, aby som sa ich odvážil riešiť cez fórum. Otázky "Solaris-biznisu" radšej nechajme tak.
Reakcia na: Sarko #5210:
Sa Vam vozilo co? A ja v robote, no je toto nejaka spravodlivost? 🙂

Vcera vecer, si robil vodic na R3 s odchodom 22.25Z formulu od Ferrocentra po Stadion Lokomotivy + spat do vozovne. Za 5 minut pocitane od feraku sme boli na amfiteatri. A za dalsich tiez 5 uz bol na konecnej, nemusim pisat, ze si nadbehol dobrych 7-8 minut.
Pred chvilou pri kruhovom nbjazde na prepise 5102, 5103 a 6294 ;o)
Sarko:Takže o technických úpravách košických T3 nevieme stále nič?Skúšobná jazda podľa Jenkiho inštrukcií nebola?
No, pocital som wsetko. Ano mal som na mysli wapowe wyhladawanie. Nuz a co sa tyka solarisow tak pocul som zaujimawe twrdenia. Ale najprw otazka. Kto je wyhradny zastupca dowozu solarisow? Menowite. Ako to ze dpmk place nema peniaze a pritom nakupuje nowe wozy? Historicke wozy niesu? A co tak ikarusi na linke 53? A wraky karosa na 55? A wozowy parka šace? Wed je to bieda. alebo sa mylim?
Reakcia na: Sarko #5210:
Ešte k tej 517. Dnes vykonávala posledný spoj na LR1z o 22:13 a až o 22:39 vystúpili poslední cestujúci. Vodič potom rovných 5 minút chodil po vozidle a okrem zatvárania okien asi kontroloval, či sú všetky nášivky s logom Dómu sv. Alžbety na sedadlách namieste. ? Potom na BUSE navolil zlý kód, pretože mu na displejoch vyhodilo: "VYHRADENÉ PRE DPMK". Ďalších 5 minút na tom "maturoval" a nakoniec to vzdal ponechaním loga DPMK a textu "DOPRAVNÝ PODNIK MESTA KOŠICE". O 22:49 sa po dvoch posunutiach na dvojkovej koľaji konečne odlepil a za pozornosti čakajúcich cestujúcich na riadne spoje sa pobral režijne do vozovne...
Včera a dnes som sa venoval dvom kolegom z Plzne, tak vyťahujem také postrehnuté 3 zaujímavosti:

- Mali sme šťastie na časté ručné prehadzovanie výmen, kvôli výlukovej L4 (Hotel Strojár), L5 (Žel. stanica), výlukovej L7 (Kuzmányho-Štúrova, Moldavská-Alejová), na rýchlodráhe (nové železničné výhybky v obratisku VA USS), ale napr. aj pri jazde 501 na trhanej L4, ktorá išla zo Strojára do Barce a odtiaľ do vozovne (výhybka smer Barca-Alejová nie je elmag. ovládaná). Nad týmto kolegovia len krútili hlavami, že u nich niečo také nie je možné... Niet sa čo čudovať, zvlášť, keď plzenské výhybky sú dnes ovládané rádiovým signálom a v spolupráci s BUSE sa o akékoľvek prehadzovanie vodič absolútne nemusí starať... Nedokázal som kolegom vysvetliť, prečo je problém navýšiť elektrické ovládanie o 5 výhybiek.

- O 10:00 sme z Amfiteátra vyrazili so 423 na L6, pričom nás o 10:02 míňala nízkopodlažná 517 na L9 v opačnom smere na Važec. Tak sme sa nepredvídavo rozhodli použiť L7 zo Zimnej a o 10:10 sme vyrazili cez Kuzmányho, Moldavskú a Alejovú na Važec. O 10:52 sme už boli pri Autocampingu a na naše obrovské prekvapenie sme nízkopodlažku opäť minuli. Až vtedy mi došlo, že 517 je vypravená na inom a negarantovanom poradí linky, pričom na garantovanom NP poradí o 11:02 z OC Važec šla provokačne vysokopodlažná 618+619. Vysvetliť, ako je niečo také možné, som im opäť nedokázal...

- Kolegovia z Plzne mali "požiadavku" previezť sa rýchlodráhou s každým typom vozidla - sólo T3, sólo T6, súprava T3, súprava T6 a KT8. V priebehu dvoch dní sme spravili 6 jázd. Najväčším prekvapením bola sólo T3 idúca o rovných 6 minút skôr voči CP, na rýchlodráhe s rýchlosťou 50 km/h a takmer celú cestu s vypnutým reverzom. Príjemným prekvapením bola 70 km/h rýchlosť KT8 a 75 km/h so súpravou T3, tu samozrejme opäť s prepínaním reverzu. Na zvedavé otázky, prečo sa to používa a ako to, že to nestrelí, nepečie a netrhá, som len pomykal plecami...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.