Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mišo #5234:
Ja ho mam tiez 🙂 😉
ZR sa po vypnuti reverzu zastavi lebo vobvode kotvy PM su pomocne kontakty stykaca B2 a ten pri vyp.reverzu odpadne
Reakcia na: S499.1023 #5233:
Aby bolo jasné, hovorím o výhybkách ani nie tak po technickej stránke, ako skôr organizačno-bezpečnostnej. Konkrétne mám na mysli zdržiavanie prevádzky, narušovanie CP, blokovanie dopravy, potreba vystúpiť z vozidla a nechať ho na určitú chvíľu bez dozoru a pod. Takisto princíp systémov porovnávam len nepriamo. Košický indukčný systém by som za súčasných podmienok nemenil. Ak však nie je dostatočne drahý, hádam by nebol problém ho svojpomocne rozšíriť. A to bez ohľadu na technický stav, lebo aj keby bol dobrý, prípadnú elektrizáciu by to neovplyvnilo, to treba ovplyvniť najprv myslenie manažmentu. A neverím, že tá jediná výhybka stavaná na 50 km/h je až 5-násobne drahšia. Alebo máš poruke nejaké konkrétne čísla?

Inak na plzenskom dotykovom systéme podľa mňa spočíva zastaralosť v tom, že musí dôjsť ku priamemu fyzickému kontaktu, vodič sa musí zohýnať po páčku a ešte sa trafiť do kovového pásu medzi koľajami.
našiel som úplný cestovný poriadok zo starého večerníka - stav k 10. februáru 1992. ak by niekomu pomohli informácie z neho, alebo by si ho nejako chcel okopírovať nech sa mi ozve na mejl

obsah :
L1 - L9, W, R1 - R8, L10 - L38 (bez L37), L50 - L53, L100 - L107 (bez 106)
Sarko:Len tak mimochodom,čo je na plzenskom dotykovom (ale aj trebárs na košickom indukčnom) systéme zastaralé a nemoderné?Samozrejme okrem toho,že systém nie je dostatočne drahý a tým pádom ho žiadny lobbista nepodporí,pretože mu z toho nekuká žiadna provízia?Obidva systémy sú jednoduché,spoľahlivé a bezpečné.O čo tu teda ide?V Košicoch by bolo treba v prvom rade vymeniť výhybky ako také,napríklad štýlom "miesto jednej výhybky na rýchlosť 60 km/h,na ktorej by sme aj tak obmedzili rýchlosť na 15 km/h,kúpime päť výhybiek bežných".Až budú výhybky bezpečné z pohľadu bežnej dennej premávky,sa môže uvažovať o elektrizácii ďalších.He?
Reakcia na: Sarko #5210:
Ešte k tým výhybkám. V Plzni sú v centre mesta rádiovo ovládané všetky výhybky do "nohy" a nejedna sa v bežnej prevádzke nepoužíva. Ovládané sú jednoduchým vysielačom umiestnenom pod prvým schodom predných dverí, na verejnej frekvencii 433 MHz a v troch moduláciách (priamy smer, smer vľavo, smer vpravo). Pôvodným zastaralým dotykovým systémom je ovládaná už len jediná výhybka na manipulačnej trati z vozovne.

Takže by sa mi páčilo, keby sme v KE mali elektricky ovládané výhybky nielen na križovatkách, ale aj na všetkých konečných. To by však znamenalo "elektrifikovať" ďalších až 22 výhybiek, z toho počet elektromagneticky ovládaných výhybiek v súčasnosti je "pouhých" 23...
Reakcia na: Vladimír #5227:
Na 34-ke zvyčajen jazdia B941E alebo SU15 či IK435, teda busy s diplejmi..nie je teda nič vynimočné vidiet tabulku 34A
Reakcia na: Sarko #5229:
No v Košiciach by táto zmena vyžadovala zrejme dokúpenie nejakej SW základne BUSE. Pokiaľ mi je známe, zatiaľ sa nejako inteligentne nahrávať grafikon do palubákov nedá.
Reakcia na: Vladimír #5227:
Vieš mi presnejšie napísať, čom by spočívala zmena/úprava v pripade automatizovanej prevádzky informačného systému bez zásahu vodiča? Veď ak do palubáku stačí nahrať grafikony, tak by to nemalo byť náročné.

Ad tabuľa L34A - áno, asi sa len "vloudila". Dúfam, že nabudúce to nebude stará, žlto-čierna.
Práve som 1¤ v blave,a poviem vám že informovanosť o linkách a poriadkoch je dosť biedna. Sú roztrhané cest. Poriadky . . . Nemajú ani akustické hlásenie o zastávkach ako my v košiciach. Je to tu bieda
Reakcia na: Sarko #5223:
O problémoch električiek viem. Ale aj bez nich už dávno malo byť softvérové vybavenie v DPMK aspoň také, aby sa to dalo aspoň v trolejbusoch a autobusoch. Žiaľ, opäť neostáva konštatovať iné, akože DPMK je jediný slovenský DP, kde displeje prestavujú ručne.

Re #5224 Sarko: Čiže historická tabuľka sa nám do prevádzky vlúdila...

Re #5225 BM: No to mne je jasné, že jazdiLA 🙂

Re #5226 BM: Ja som sa ale nepýtal na nejakých expertov šetričov, ale na normovanú spotrebu.
Čo sa týka jazdenia na spotrebu, neuraz sa prosím, ale o tom ozaj vážne pochybujem. Aká vôbec motivácia by k takému jazdeniu viedla. Nie je mi známe, že by v DPMK sa nejako zásadne prejavovala hmotná zaiteresovanosť vodiča na spotrebe PHM. Alebo sa spýtam rovno - ako vodič MHD, koľko k platu dostanem za ušetrený liter a koľko mi z platu strhnú za nadspotrebovaný liter?
Reakcia na: Vladimír #5216:
No spytaj sa hoc ktoreho vodica, ktory na tom jazdi. Vravim ti z vlastnej skusenosti. Nezabudni, ze u nas sa jazdi dost casto na spotrebu malo ktory vodici jazdia tak ako opisujes
Reakcia na: Vladimír #5222:
Jazdila ale kedy :)) Par rokov dozadu
Reakcia na: Vladimír #5222:
Práve preto som to sem napísal. Ja som takúto tabuľu určite videl vzadu, spredu ho fotografovali kolegovia z Plzne, ale číslo na tabuli si nevšimli a foťák je na kinofilm...
Reakcia na: Vladimír #5216:
Čo sa týka električiek, kým sa medzi vozidlá nenainštaluje zbernica, čím by sa súprava ovládala len z jedného palubného počítača a aj sa viac tento systém nerozšíri, tak zatiaľ o takomto môžeme len snívať.
Reakcia na: Sarko #5220:
Čo je L34A??? Neviem o tom, že by takáto linka v Košiciach jazdila.
Reakcia na: milan-cestujúci #5219:
Ja ju síce nepužívam, ale tuším sa jedná o Virtuálny Podnik Mesta Košice. Ak sa mýlim, opravte ma niekto.
Reakcia na: eMareq #5215:
Však si sa mohol pridať 😉 Potom sme stretli ešte aj Ikarusa a ďalších dvoch dopravákov.

Inak na L34A premáva #3002, fotilo sa ostošesť. Rovnako aj GO Ikarus #4082 na L53 a 4126 na RA. Na stanici sme objavili 5208 s novou veľkoplošnou reklamou na Minoltu Dimage G400 a Z1. Vyzerá to ako návnada alebo napovedanie, s akými foťákmi máme vozidlá DP fotografovať 🙂
Prečítal som si zopár príspevkov na týchto fórach. Niekde pisateľ uvádza VPMK namiesto DPMK. Čo znamená skratka VPMK?
Reakcia na: Sarko #5205:
S najvacsou pravdepodobnostou ano.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.