Reakcia na: BM #5209:
Sorry, ale toto len ťažko prehltnem. Pri košických cestách, pri košických zápchach, pri košických rýchlostich, pri košickom štýle jazdy brzda/plyn máte VY NIŽŠIU spotrebu na 15m voze ako my na 12m voze?Re #5211 Sarko: Nejde len o výhybky a pod. V dnešnej dobe je už nepochopiteľné, že sa ešte niekde prehadzujú kódy na displejoch ručne. Tam vodič nemá čo do toho rýpať. Po príchode na konečnú by sa mali displeje prepísať automaticky. Pri uvedomení si niektorých skutočností má niekedy človek chuť nad stavom košickej MHD úprimne plakať.
Re #5212 Jeff: To sú príliš pichľavé veci, aby som sa ich odvážil riešiť cez fórum. Otázky "Solaris-biznisu" radšej nechajme tak.
Sarko
- Mali sme šťastie na časté ručné prehadzovanie výmen, kvôli výlukovej L4 (Hotel Strojár), L5 (Žel. stanica), výlukovej L7 (Kuzmányho-Štúrova, Moldavská-Alejová), na rýchlodráhe (nové železničné výhybky v obratisku VA USS), ale napr. aj pri jazde 501 na trhanej L4, ktorá išla zo Strojára do Barce a odtiaľ do vozovne (výhybka smer Barca-Alejová nie je elmag. ovládaná). Nad týmto kolegovia len krútili hlavami, že u nich niečo také nie je možné... Niet sa čo čudovať, zvlášť, keď plzenské výhybky sú dnes ovládané rádiovým signálom a v spolupráci s BUSE sa o akékoľvek prehadzovanie vodič absolútne nemusí starať... Nedokázal som kolegom vysvetliť, prečo je problém navýšiť elektrické ovládanie o 5 výhybiek.
- O 10:00 sme z Amfiteátra vyrazili so 423 na L6, pričom nás o 10:02 míňala nízkopodlažná 517 na L9 v opačnom smere na Važec. Tak sme sa nepredvídavo rozhodli použiť L7 zo Zimnej a o 10:10 sme vyrazili cez Kuzmányho, Moldavskú a Alejovú na Važec. O 10:52 sme už boli pri Autocampingu a na naše obrovské prekvapenie sme nízkopodlažku opäť minuli. Až vtedy mi došlo, že 517 je vypravená na inom a negarantovanom poradí linky, pričom na garantovanom NP poradí o 11:02 z OC Važec šla provokačne vysokopodlažná 618+619. Vysvetliť, ako je niečo také možné, som im opäť nedokázal...
- Kolegovia z Plzne mali "požiadavku" previezť sa rýchlodráhou s každým typom vozidla - sólo T3, sólo T6, súprava T3, súprava T6 a KT8. V priebehu dvoch dní sme spravili 6 jázd. Najväčším prekvapením bola sólo T3 idúca o rovných 6 minút skôr voči CP, na rýchlodráhe s rýchlosťou 50 km/h a takmer celú cestu s vypnutým reverzom. Príjemným prekvapením bola 70 km/h rýchlosť KT8 a 75 km/h so súpravou T3, tu samozrejme opäť s prepínaním reverzu. Na zvedavé otázky, prečo sa to používa a ako to, že to nestrelí, nepečie a netrhá, som len pomykal plecami...