Tá zázračná krabička vraj počíta mýto aj keď prejde po nadjazde nad spoplatneným úsekom (za celý úsek), pri každom opustení cesty tiež napočíta celý úsek nanovo.
Leda ze by si pozbieral podpisy jedneho miliona obcanov EU. (Celkom ich je 455 milionov.) V tom pripade by sa tym MUSEL zavazne zaoberat Europsky parlament.
dávaš mi priveľa technických otázok, na ktoré vie odpovedať operátor mýta. Zariadenie som zatiaľ videl iba namontované v autobuse, ostatné znalosti vychádzajú z mocjich skúseností s podobnými systémami. Presnú špecifikáciu GoBoxov nepoznám. ?
Neviem presne ako s GSMkom platí, ale celkovo z výpovedí analytikov je GSM voľnejšie, resp. jeho využívanie je mnej náročné na náklad(ak náhodou opakujem čo už bolo, ospravedlňujem sa).
Lenže je tu aj háčik, GSM je možné rýchlejšie rozkódovať, samozrejme obyčajný lajik to nespraví. Zhruba pred Vianocami som čítal na internete, že jednému nemeckému študentovi sa podarilo rozkódovať hovory v sieti GSM a upravovať jednotlivé data, informácie.
Zaujímavé, nie že sa nám niekto nabúra k systémom ?
Mimochodom mimo témy, nerobí niekto v najbližších dňoch L29
Niečo by som rád pofotil, voz je jedno aký, hold Iris je Iris.
Ako sa teda to zariadenie prihlási do GSM siete? Do ktorej sa prihlási? Čo ak nie je nikde signál? Orange nemá 100% pokrytie v niektorých častiach mesta, nehovoriac o nejakých valaloch, cez ktoré teraz po novom prechádzajú cestne "ťahy". Zariadenie pracujúce v mobilnej sieti využíva sieť konkrétneho operátora, takéto zariadenie sa do siete prihlasuje a má telefónne číslo.
Ale súhlasím, že je logické riešenie odosielať dáta po pozemnej sieti ako satelitmi, veď aj satelitné telefóny už sú predsa len náročnejšie zariadenia čo sa týka rozmerov, nárokov na energiu a najmä ceny za takéto hovory. Zaujímalo by ma ale ktorý operátor to zastrešuje, ako je dohodnuté využívanie jeho siete a ako sú paketové dáta spoplatnené. Aj košickí revízori využívajú v svojich čítačkách gprs pre overovanie SMS lístkov.
Re #51374 pedro77: K tomu ešte doplním, že rušičky telefónneho signálu sú zakázané, myslím, že aj ich predaj na území krajiny je zakázaný.
hej hej, pozerame americke filmy,hlavne tie so stevenom seagalom:) Kazdy sledovaci system sa sklada z dvoch veci: GPS ktory zisti polohu a ten druhy ktory posle data niekam, najcastejsie sa vyuziva GSM(koli bezkonkurencnemu pokrytiu), ale moze to byt aj wifi aj bluetooth (mam namysli priemyselny bluetooth) a ty ked nechces aby niekto vedel kde sa nachadzas, mas dve moznosti: rusit signal GPS alebo signal GSM (gprs). Z technickeho hladiska je ovela jednoduchsie rusit signal GPS, pomerne jednoduche zapojenie s relativnou nizkou spotrebou dokaze zarusit pomerne velky priestor, co sa vobec neda povedat o GSM,kde treba ovela vysi vykon, kde navyse musis rusit niekolko frekvencii sucasne (900,1800,..) a navyse 3G technologie ako UMTS ale najma CDMA sa rusia velmi obtiazne a navyse ked vypadne gsm, bude to moc podozrive, zatial co pri vypadku gps sa da predpokladat ze vozidlo je niekde v garazi a teda gsm neposle ziadne udaje o pozicii vozidla kedze ich nema...
SIM karta (resp. JCOP karta) má iba nahraté údaje v sebe pre registráciu do siete v prípade GPRS zariadení s vymeniteľným slotom. Ale existujú aj takzvané softvétové SIM moduly, resp. GPRS s nastavenými hodnotami (tá tzv. softvérová SIM) a tam nie je nutná JCOP karta. V tom prípade zariadenie je možné používať iba na nastavenú sieť (používa sa u špecializovaných mobilných sietí).
ku GPS - pozemných vysielačov pravdaže... ? používa sa to v miestach kde je signál satelitov tienený (uprostred veľkých miest s výškovými budovami, kde je problém zachytiť min. 3 družice)
GPS = global position system vyvinutý americkou armádou pracuje na princípe satelitov alebo pozemných prijímačov, na základe ktorých (minimálne troch) presne zameria aktuálnu polohu snímača. Tento systém rovnako v MHD hlási zastávky.
GPRS = general packet radio service je dátová služba v mobilných sieťach, u nás prevádzkovaná ako druhoradá za hlasovou službou (ak je preťažená sieť hovormi, dátová služba sa pozastavuje).
Re #51355 redburger: iste, ešte je veeeľa vecí, ktoré treba zmeniť...zo dňa na deň to žiaľ nejde
Re #51357 jt: situáciu je vhodné riešiť, s tým súhlasím, len si myslím, že paušálna výnimka na akúkoľvek mestskú (prímestskú, medzimestskú...akúkoľvek) dopravu je zlým riešením, idúcim proti filozofii mýta ako takého.
Čo sa týka konkrétnej formy jeho zavedenia na Slovensku (neoznačené cesty, menenie úsekov na poslednú chvíľu, rátanie celých úsekov miesto prejazdených kilometrov atď atď), to je asi škoda komentovať ?
vozidlo je počas prevádzky spojené s mýtnym systémom prostredníctvom GPRS. Tomu posiela údaj o vjazde do mýtneho úseku, mýtna brána len kontoluje, či taký záznam existuje (t.j. či mýtna jednotka funguje). Ak nie je, vozidlo buď nemá jednotku vôbec alebo je nefunkčná či odpojená = pokuta.
Na to by mali slúžiť mýtne brány. Tie vizuálne porovnávajú signál z palubnej jednotky s ŠPZ. Či je to ale námatkovo, alebo systém dokáže identifikovať vozidlo bez jednotky neviem. Taktiež Mýtna polícia vie zistiť, či pred hliadkou idúce nákladné vozidlo má palubnú jednotku. Rušičky GPS signálov by sa dali chápať ako úmyselné vyhýbanie sa plateniu dane, čo je trestný čin a predpokladám, že o tom pojednáva aj zákon o cestnom mýte. Možno sa časom vydá samostatný predpis o zákaze používania elektronických zariadení podobne, ako sa zakázali tzv. antiradary.
ja som narazal na rusicky gps, ono to niektori pouzivaju vo firemnych vozoch, ktore su sledovane, aby zamestnavatel nevedel kade s tym behaju vo volnom case a poniektore rusicky maju dost velky akcny radius
Čítal som, že pokiaľ je na zariadení porucha, vodič je povinný vozidlo odstaviť a poruchu odstrániť. To ako to má urobiť a prečo by mal kvôli chybe zariadenia nepokračovať v jazde je mi záhadou. Dopravca za chybu zariadenia nemôže a preto nemôže byť kvôli tomu obmedzený.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
Mýto v praxi- nárast ceny prepravy o 125% !!!
http://palencik.blog.sme.sk/c/215133/Myto-v-praxi-narast-ceny-prepravy-o-125.htm
l
To si snáď ten Sky Toll robí prdel z celej krajiny!!! ?