" je absolútne neprijateľné, aby cesta, označená "Bez úhrady", podliehala spoplatneniu "
--->>> je to absolútne nelogické, som zvedavý, či by aj v tom prípade Ústavný súd vyslovil názor, že " logický výklad je nad gramatickým ".
Navyše vo § 2 Vyhláške, ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy s elektronickým výberom mýta ( číslo 529 z roku 2009 ) sa hovorí :
" (1) Začiatok úsekov diaľnic, ktoré možno užívať bez úhrady mýta, sa označuje dodatkovou tabuľou s nápisom "Bez mýta, Without Toll, Ohne Maut" umiestnenou pod dopravnou značkou "Diaľnica" (IP 23a).
(2) Začiatok úsekov rýchlostných ciest, ktorý možno užívať bez úhrady mýta, sa označuje dodatkovou tabuľou s nápisom "Bez mýta, Without Toll, Ohne Maut" umiestnenou pod dopravnou značkou "Rýchlostná cesta" (IP 22a). "
V integrovaných systémoch sa stierajú rozdiely medzi dopravou vrámci mesta a blízkom okolí, áno, súhlasím. Nie som ani odporcom toho, aby verejná doprava za dopravnú cestu platila, podobne, ako je to v prípade železničnej. Ja som proti rozsahu a spôsobe platenia, pretože
- je neprijateľné, aby sa spoplatnili hlavné prieťahy mestom, mestské okruhy, ktoré mali odbremeniť mestské ulice od tranzitu. Spoplatenie týchto prieťahov má presne opačný efekt,
- spoplatnenie desiatok rokov starých ciest, ktoré dovtedy spoplatnené neboli, pričom tieto cesty mnohonásobne prevyšujú počet rýchlostných ciest a diaľnic je postavené úplne na hlavu. Dvojpruhové cesty prvej triedy nech sa spoplatnia len v prípade, ak sa jedná o paralelnú cestu k ceste vyššej kategórie, alebo diaľnice a tam, kade vedie tranzit, ale intenzity nie sú natoľko vysoké, aby sa tam oplatilo stavať R alebo D. Takéto cesty sa zároveň musia udržiavať v primeranom stave a vieme, ako to je so slovenskými cestami,
- nie je normálne, že vrámci jednej obce sa nedá ísť z jednej jej časti do druhej inak, ako po spoplatnenej ceste,
- je absolútne neprijateľné, aby cesta, označená "Bez úhrady", podliehala spoplatneniu a ďalšie spoplatnené úseky neboli nijakým spôsobom označené.
z hľadiska spravodlivosti máš pravdu, no potom by mali byť spoplatnené všetky cesty ( minimálne všetky diaľnice, rýchlostné cesty a cesty 1. triedy ), aby to bolo ešte spravodlivejšie. Železnice predsa tiež nerozlišujú spoplatnené a nespoplatnené úseky. ( V prípade nákladnej dopravy sa nie je o čom baviť, tam by malo byť spoplatnenie samozrejmé. )
To hej, tak je ako vravíš, len problém je aj to, že na železnicu bárs nechcú púšťať iných prepravcov ( v osobnej doprave napr. ) . Aj v tom to má žel. doprava troška ťažžie.
získa sa tým sprehľadnenie ekonomických tokov v celej cestnej doprave a v dôsledku objektívnejšia súťaž medzi rôznymi druhmi dopravy. Keď železničný dopravca musí platiť aj za použitie trate správcovi infraštruktúry (u nás ŽSR), ale autobusový má cesty zadarmo a platí len vozidlá, PHM a vodičov, čo myslíš, kto z nich ponúkne objednávateľovi (kraj, mesto...) lepšiu cenu za identické výkony? Snaha je, aby nebol jeden druh dopravy výrazne zvýhodnený pred iným (výškou podieľania sa na nákladoch z verejných zdrojov) - čo prináša veľké deformácie na trhu. Dramatický pokles podielu nákladnej železničnej dopravy v prospech cestnej v posledných desaťročiach nech je toho príkladom.
mimochodom, v civilizovaných IDS-kách sa akosi prestáva rozlišovať medzi "mestskou" a "prímestskou" linkou (lístky spoločné, linkové vedenie spoločné, cestovné poriadky spoločné, informačné systémy spoločné...), takže o dôvod menej robiť takýto bordel aj v platení mýta.
Platia tam aj mestské linky? Prímestské a medzimestské linky 3xx - 6xx jazdia po spoplatnených úsekoch a aj za ne platia (tiež to vo vozidle pípa po prechode bránou), ale týka sa to aj mestských liniek 1xx - 2xx (plus nočné)?
inac vsimnite si ako krasne sa stracaju v zacarovanom kruhu peniaze. MHD zaplati myto. MHD zaziada dotaciu od mesta. Mesto dostane peniaze od VUC a VUC dostane peniaze od statu, ktoremu ich /len istu cast/ vrati sukromnik, ktory myto vybral a kruh je uzavrety .... sukromnik si masti kapsu a obcan to ma zaplaitit
Ja tvrdim, ze ked MHD /ako verejna sluzba/ ma platit myto tak by ho mali platit aj hasici a zachranky a mozno aj policajne vozy nad 3.5T! Inac aby platilo myto len MHD je kravina a neviem o tom, ze by to niekde takto bolo.
aj takáto definícia je dosť vágna, keď si uvedomíme, že môže znamenať rozdiel aj niekoľkých stoviek m : http://tinyurl.com/yb6hawd, prípadne http://tinyurl.com/ycbvm58, a http://tinyurl.com/yeo8p6c. Jednoznačne by to bolo vymedzené dopravným značením.
Navyše, ak sa platí za celý úsek pri prejazde len jeho časťou, tak by to malo byť dupľom označené.
ale úsek od D1/Zeleného dvora je spoplatnený až po križovatku s Hlinkovou (podľa zoznamu)...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dimi