"...primátor mesta sa rozhodol aplikovať nové linkové vedenie v meste až v dňoch 14. a 15.12.2009, kedy sa budú meniť aj grafikony SAD Košice Železničnej spoločnosti Slovenska."
?
prečo by som to vôbec mal robiť?
Dobrá rada od DPMK znie, že v prípade, že si nemôžeš označiť alebo zakúpiť cez označovač CL, treba to nahlásiť vodičovi. Povinnosťou to však nie je.
Žasnem nad niektorými formuláciami v prepravnom poriadku.
Čl. 13, bod 26, druhá veta: "Cestujúci je povinný už pri nástupe do vozidla mať potvrdenie o prijatí platného SMS cestovného lístka NA MOBILE." ?
Takže musíte to potvrdenie dostať z mobilu von a nalepiť ho na ňho. Ja sa pýtam, či spredu, zboku alebo zozadu.
ak by som mal na starosti zabezpečenie odbavenia cestujúcich v nejakej prepravnej spoločnosti, zdravý rozum by mi hovoril nepoužívať systém, ktorý :
- nezobrazuje správne ciele na infopaneloch;
- nespolupracuje s infopanelmi iného výrobcu, ktoré sú už zakúpené ( resp. dokáže, ale len teoreticky );
- nedokáže zabezpečiť stálu funkčnosť označovačov;
- nedokáže zabezpečiť možnosť správnej ponuky CL v označovačoch;
- nedokáže zabezpečiť včasnú reakciu označovačov na priloženie BČK;
- neumožňuje jednoduché spätné zistenie histórie jázd pracovníkom prepravcu;
a iné záležitosti, ktoré ma teraz nenapadajú
BTW veď aký pán, taký krám. Takže ako k tomu pristupuje DPMK, tak k tomu môžu pristupovať aj cestujúci.
Žiaľ, pojem "zdravý rozum" je pre niektorých tu diskutujúcich pojem neznámy, nakoľko sa nenachádza v prepravnom poriadku, vo VZN mesta a dokonca ani v žiadnom zákone NR SR.
čiastočne súhlasím, problém môže nastať, ak sa označovače vypínajú a zapínajú kedykoľvek počas jazdy. Vtedy sa môže stať, že po Tvojom nástupe sú všetky označovače mimo prevádzky, avšak pri nástupe revízorov už môže 1 fungovať a podobne. Je to celkom reálny prípad.
určitý "zdravý rozum" by mal existovať na oboch stranách, ak nejde jeden označovač, pokúsim sa v dalšom. Ak je plnka a naozaj sa nedá, tak by to mala uznať aj prep. kontrola.
prešiel som teraz prepravný poriadok a nenašiel som tam podobnú formuláciu, akurát som narazil na toto :
článok 13 : Cestovné lístky a ich preukazovanie
12. Cestovné lístky sa predávajú mimo vozidla. Cestujúci je povinný zaobstarať si cestovný lístok pred nastúpením do vozidla.
--->>> z toho vyplýva, že doplnkový predaj vo vozidle je úplne zbytočný a cestujúci ( a v podstate aj vodič ) jeho využitím porušuje prepravný poriadok.
ako mám dbať na riadne značenie CL, ak mi ho označovač neoznačí? Alebo označí niekde v strede, prípadne napíše nejaké " haky-baky "? Cestujúci nemôže predsa byť zodpovedný za nefunkčnosť odbavovacieho systému prepravcu.
Re #49123 m2001: to je odlišný prípad. Otváracie hodiny, ktoré sú všeobecne známe a zistiteľné verzus neočakávaná nefunkčnosť odbavovacieho systému.
neviem, ale všeobecne podľa mňa by taká výhovorka neobstála. Mne to príde, ako ked máš zaplatiť šek na pošte, a pošta je zavretá. Záujem zaplatiť som mal, len som nemal možnosť. Nemyslím si že by preto mi mali platbu odpustiť.
kde je povedané, že cestujúci musí obehnúť všetky označovače Jednoducho nejde, tak nejde. Nemám dôvod si myslieť, že ostatné idú. Ja som záujem zakúpiť / označiť si CL mal, ale mi to neumožnil prostriedok na to určený.
dakujem za objasnenie, moze sa stat vselico a nie kazdy den je nedela ako sa hovori a aj vodic je len clovek... ten manik co nestihol tu 18ku mal hned o minutku 34 (kedze chodia za sebou a potom ma clovek 30 minut na kafe kedze uz nic viac nejde az do dalsej DPMK spicky, alebo na miestnu pobocku posty alebo banky, ktoru za ten cas stihne vybrat aj 2x ? )
Suhlasim tiez som chvilu vahal, hlavne ked ten dalsi emtrest oznacil listok niekde v strede listka ... kazdopadne jednalo sa o rano a sobotu, takze bus bol prazdny, takze by sa blbo argumentovalo, ze sa nedalo prejst k dalsiemu a skusat stastie dalej ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LC