Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trucker4091 #47096:
dalsi uzasny priklad preferencie mhd ?
Reakcia na: Trucker4091 #47096:
ano toto som myslel... len poukazujem ze toto by sa na americkej nestavalo, tam je 4prudovka...
Reakcia na: tbus #47095:
Hej ale čakajú aj hlavne preto že tam parkujú popri ceste autá ak myslíš cestu už za zastávkou smer mesto. ?
Reakcia na: TA #47078:
aj ked stala pri tescu poobede to bolo pod alebo presne 10 minut... teraz spodkom nejazdi nic (par spojov 56-ky oproti spojom vrchom je skoro nic), zrazu je to +4 minuty cesty bez inej alternativy
...a nehovorim o tom ako si v rannej spicke musia davat oprotiiduce autobusy pri zastavke Hanojska navzajom prednost, lebo dve oproti sebe neprejdu ? a pri takom intervale MHD ako je na tejto ulici je to dost problematicke miesto (niekedy stoja aj 3 autobusy za sebou kym prechadza oprotiiduci)
Reakcia na: 8adik8 #47085:
áno,vodič je len ako doplnkový predaj.Cestujúci má mať vopred odčítané mince v hodnote lístka bez potreby výdaja.
Reakcia na: Peter55 #47073:
ked sa niekoho z THC opytas cim by siel na Stanicu, vacsina by povedala L10, pritom chodi tam aj L27, avsak jej jazdna doba je dlhsia o ten cas pesej prechadzky z Palackeho... tak si mozes vybrat
Reakcia na: jt #47084:
To nemyslíš vážne, že od NO po Dom umenia pôjde autobus? Na NO konečná a všetci von do trolejbusov a električiek! Hnusný súbeh!!! No a teraz vážne.
Prezradím Ti tajomstvo. Lingov je na trase Furča - NO ZACHÁDZKA. Spolu s povinným prestupom a teraz už aj skvostnou CSS na Lingove to robí niekoľko minút zdržania navyše. Kde je prínos pre cestujúceho? MHD nie je telocvik, že pod každým drôtom všetci vyskakujú z autobusu a naskakujú do trolejbusu. Čo bude prospešné na tom, že 30-tisícové sídlisko budeme voziť povinne do nejakej diery, aby tam hromadne preskakovali z voza do voza len preto, že tam sa končia drôty? Takýto krajne extrémistický model by vyhnal z MHD aj posledné zvyšky cestujúcich.
Nekonkuruje IAD v ničom. Ani rýchlosťou (zbytočná zachádzka, zbytočná CSS), ani komfortom (povinný hromadný prestup).
Ak niečo ide urobiť jednoducho, priamo, rýchlo (viď L15), netreba to komplikovať a experimentovať.
MHD je tu pre ľudí, a nie ľudia pre drôty.

Re #47070 Dopravák: Čo Ťa vedie k myšlienke ťahať nosnú linku z Lingova cez Prešovskú do centra, keď je preukázané, že ňou nebude mať kto jazdiť (L27)? Ako to, že Tvoja nosná L30 z Exnárovej po Kalinovskú môže ísť pod drôtmi, ale linka z Exnárovej k DH-MiÚ už pod drôtmi ísť nemôže? A na základe akého spravodlivého kľúča chceš tvrdo priorizovať severný výjazd zo sídliska?
?
Reakcia na: 8adik8 #47085:
a čo jej nenapadlo kupit 5ks ,lepsie je nadavat ako riešit
Reakcia na: solac3903 #47087:
"tie pravidlá platia všade vo svete, kde je možnosť zakúpenia CL u vodiča"

omyl, v civilizovanom svete ziadne taketo "pravidla" nie su, dokonca sa casto da platit listok aj platobnou kartou...
Reakcia na: jt #47084:
wow, moja krv... ? Tak nejako si to predstavujem, ale tie trofle jednoznačne 4 a dokonca ráno 07:00 až 08:00 aj 3 minuty si viem predstaviť... Ale žiaden Abus smradlavý na kopci...

Len škoda, môžme si tu filozofovať a čo ja viem čo ešte, ale Tí hore, to žiaľ nikdy nepochopia... ?
Reakcia na: 8adik8 #47085:
nech sa páči, už sa všetci tešíme na reportáž.
Ešte je tu možnosť, ktorú nebola spomenutá ( prakticky však veeeľmi čudná ) : mohla si kúpiť 5 lístkov, keďže mala 5 €, čo by vodič nemohol odmietnuť.
Reakcia na: 8adik8 #47085:
tie pravidlá platia všade vo svete, kde je možnosť zakúpenia CL u vodiča. Vodič totiž nieje zmenáreň a v prepravnom poriadku je jasne napísané, že "VODIČ MÁ PRÁVO ODMIETNUŤ PREDAJ CESTOVNÉHO LÍSTKA: - JA JAZDY, - AK CESTUJÚCI NEMÁ VOPRED ROZPOČÍTANÉ PENIAZE V P R E S N E J HODNOTE LÍSTKA !!!

A toto je veľmi chabý argument pre telky, nakoľko vodič nie je "trafika" a už nejaký ten mesiac aj dačo tu beži zakúpenie cestovného lístka formou SMSky a to práve zaslaním prázdnej SMS na číslo 1166.

?
Reakcia na: 8adik8 #47085:
Keďže predaj CL vo vozidle MHD je doplnková služba a dopravcovi to nevyplýva z povinnosti. Je to niečo ako bonus, nad rámec povinností a keďže vydávanie mincí môže byť zdĺhavé, je potrebné mať jedno celé euro (mince má hádam každý). Nebude predsa celý autobus, v ktorom môže byť 100 ľudí stáť na zastávke kvôli jednej osobe. Taktiež existuje možnosť využiť SMS cestovný lístok, ktorý stojí 0,80 €. Každopádne do vozidla sa nastupuje so zakúpeným lístkom v akejkoľvek podobe (papier, elektronická forma, SMS - možností je dosť).
no ja by som len chcela vediet ktorý debil vymyslel vaše pravidla pre mhd .moja dcera bola na navšteve v košiciach a šofer jej nechcel dat listok lebo mala len 5euro ,že vraj nieje povinny jej vydat,samozrejme ju chytil aj kontrolor a ten povedal to iste tak ako to že jej naparil pokutu vo vyške 57euro.toto ma strašne zaujima ako to je ale najlepšie bude ked si zavolam do televizie markiza alebo jojky a urobime z toho reportaž myslím že to bude kazdeho zaujimat
Reakcia na: Dopravák #47070:
"Pstatní: neviem čo s atu rieši nejaká L17... Na Furči ma byt nosný TROLEJBUS... Žiaľ stanica nie je zatrolejovaná a aj na Prešovskú treba chodiť, tak L30 urobiť nosnou na tento smer, ale len LEN z EXNÁROVEJ... A hore v okolí Lingova zahustiť L20 a prechádzala by cez Lingov a Modrák... Nič viac tam netreba... Samozrejme trolejbus by musel mať veľmi atraktívny interval..."

Súhlasím. Trolejbusy v maximálnej možnej miere, prekladaný 6-minútový interval na oboch linkách, prípadne hustejší a všetky ostatné súbehy vrátane spojov z Exnárovej zrušiť. 71 - kĺbový tbus (abus), 72 krátky tbus. Linku 15 ( resp. 17) (vyberte si číslo) vypravovať z Lingova po trase:
Lingov - Sečovská - Palackého - (ŽSt) - Námestie oslobodediteľov - Moyzesova - TUKE - Popradská - Trieda KVP - Kláštor ( - Klimkovičova - Moskovská trieda), alebo po súčasnej trase linky 15 (to by záležalo od toho, ako budú jazdiť ostatné linky, ale toto sú dve alternatívy, ktoré by som si vedel predstaviť). Zachádzka na stanicu sa dá vyriešiť koordinovaním s linkou 19, prípadne ak by bola vyslovená požiadavka na priamu linku, tak z Palackého najprv na stanicu, tak na NO.

- Autobusová linka a obe trolejbusové linky by jazdili z Lingova v intervaloch 6/15/10/20 - ráno/sedlo/poobede/večer, autobusy kĺbové, 71 kĺbové tbusy, abusy, 72 krátke tbusy
- Po Triede armádneho generála Ludvíka Svobodu by jazdili len trolejbusy s tým, že cestujúci na týchto zastávkach by mali na výber trasu na NO buď tbusom po súčasnej trase, alebo trolejbusom na Lingov a priamy prestup (jedna noha z trolejbusu, druhá do autobusu) na Lingove na autobus. Tu by bolo absolútne zanedbateľné meškanie, bolo by to, akoby šiel autobus po trase trolejbusu na Lingov a Sečovskú
- Napojenie trolejbusov na 15 ( resp. 17) z Lingova značiť na zastávkach na Furči v CP, rovnako značiť napojenie trolejbusu na Lingove v CP autobusu v celej dĺžke trasy, napojenie KNV z Lingova detto
- Spoje do KNV by jazdili z Lingova po okružnej trase Lingov - KNV - Lingov v intervale 12/30/20/40 (trocha divoké, uznávam, ťažko to koordinovať) - priamy prestup bus - bus. Vodiči ma za tento návrh roznesú na kopytách, ale z praktického a ekonomického hľadiska je to podľa mňa najlepšie

Čo by to riešilo:
- V prípade súčasnej trasy linky 15 ale iba z Lingova by bolo vytvorené rýchle spojenie dvoch prestupných uzlov - Palackého (spojenie k Jakabovmu palácu) a NO (v podstate všetky smery)
- V prípade trasy cez Moyzesovu, TUKE ku Kláštoru (ev. k Iskre) by sa vytvorilo najrýchlejšie možné spojenie druhého najväčšieho sídliska s NO a univerzitou (stanicou)
- Oba varianty autobusov po trasách s nízkou pravdepodobnosťou zdržania (väčšia pravdepodobnosť jedine na Festivalovom námestí)
- Trolejbusy by boli vyťažené v oboch smeroch približne rovnomerne. Teraz je stav taký, že v smere do centra sa napĺňa a opačne vyprázdňuje, takto by ľudia nastupovali a vystupovali v oboch smeroch
- Menej liniek s hustejšími intervalmi dávajú predpoklady na pohodlné cestovania bez nutnosti pamätať si ktorá linka kedy a ktorým smerom odchádza

No a teraz sa do mňa pustite.
Reakcia na: Vladimír #47071:

1. nekričala som, že zrušili mi 18 ku technike, išlo mi o 32, pričom som sa možno aj hnevala že vzali aj 18 ale čo sa týkalo techniky išlo mi o autobus č. 32
2. keď som skončila v škole v doobedňajších hodinách mala som sa problém dostať domov do polhodiny čo by sa nestalo, keby od amfiteátru chodil aspoň jeden zo spojov 18 / 32 na furču. ale inak to bolo úplne jedno, ak som skončila o 12 20 a prišla mi ihneď L19 mala som to jedno lebo na L15 som čakala na palackého asi 12 minút a došla som domov neskôr, ako keby som čakala na L55 pri amfiku, ktorá išla okolo 12 40, takže to som myslela tým, že to nič nerieši
3. ja som nikde nepísala že som bežne chodievala L17 do školy, napísala som tam situáciu, ktorá vznikla, keď som išla písať zápočet a vynechali asi tri trolejbusy, asi vypadla elektrina alebo čo ja viem čo a vtedy mi prišla L17 ktorou som sa Ltt dostala na ten zápočet, ale mi aspoň niečo prišlo
4. tou 38 aj tak do školy chodiť nebudem pokiaľ sa rapídne nezmenia CP L15+L19 síce čakám asi 8 minút na prestup ale čo už, to je vec zvyku.......
Až teraz som si všimol L38... To akože ďalšia linka pod trolejom... Paradá... Ďakujem opäť starostke... ?
Reakcia na: Nikoliatko #47047:
to, že tam má linka poslednú zastávku, neznamená, že sa tam aj otáča.
Reakcia na: Peter55 #47073:
Linka 30 bude mať celodenný interval 30 minút. Takže zmysel doterajšej zachádzky L15 sa týmto stráca. ?
Ešte malá technická. V tabuľke trás liniek (aj v pdf materiáli) chýba L51. Prosím doplniť. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.