Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Nodes #46806:
ta škoda no, lebo po IM je pre mňa práve linka 71 najčastejšie využívaný spôsob dopravy. Však čo iné použiteľné tu hore na Húskovej máme, však? ? ?
Reakcia na: jt #46807:
Nie a prečo? I v Praze máš linky čo Ti stoja na dvoch rovnomenných zastávkach (napr. L5). Maximálne to dať do CePo:
Stará radnica (Kuzmányho)
Stará radnica (Čsl. armády)

Re #46802 RDZ 50: No na nič, veď cestujucibytonepochopilia,nezvyklisipripadnebytozneuzili.

Re #46800 Nodes: Samozrejme (víkend sa vzťahoval na L9).
Reakcia na: eMareq #46796:
Takže bude sa zastavovať na dvoch zastávkach s rovnakým názvom? Nebude sa zastávka na Kuzmányho premenúvať? Všetky linky až na L2 budú po novom zastavovať na oboch stanovištiach, čiže zmysel by to dávalo.
Reakcia na: RDZ 50 #46803:
Po skusenostiach z roku 2007 by som sa necudoval, ba priam som presvedceny o umysle zrusit TD.
Reakcia na: RDZ 50 #46802:
Aby substrat pri prestupe drindat cez celu krizovatku a este kusok.
Reakcia na: Nodes #46801:
Viem dobre čo by som sa dozvedel. Že terajší stav, keď miesto trolejbusov jazdia autobusy je spôsobený tým, že vozy stoja na údržbe, alebo, že je nedostatok vodičov. Tiež preto, že chcú zvyšovať komfort cestovania a tak nasadzujú garantované nízkopodlažné spoje, ktoré musia byť autobusové, lebo tbusy také nemáme. Napísať ale nemám problém, nie som z toho druhu pasívneho substrátu, ktorému je to všetko jedno a bojujú len vtedy, ak musia dvíhať svoje ctené zadky kvôli prestupovaniu.
Reakcia na: Nodes #46801:
lebo technický námestok Ti zvysoka drbe na celú trolejbusku... ?
Reakcia na: Nodes #46800:
pekná sprostosť, načo je to dobré? ☠
Reakcia na: jt #46799:
Skus napisat technickemu riaditelovi, preco sa nesnazi kupit nove trolejbusy, ale chce zrusit trolejbusovu prevadzku.
Reakcia na: eMareq #46796:
To zastavovanie L7 predpokladam, ze bude v obidvoch smeroch a kazdy den.
Reakcia na: Isidor #46795:
Čiže kúpiť električku alebo trolejbus z €urópskych peňazí môže len ten, kto má električkovú alebo trolejbusovú trať a po nákupe musí klesnúť podiel vypúšťaných emisií. Prečo sa teda podnik nesnažil a nesnaží zakúpiť trolejbusy, keď ich je nedostatok.
Reakcia na: eMareq #46797:
Ale 25 rokov dozadu nikto nebehal na autobus prečo by mali teraz ? ? ? ? ?
Reakcia na: Peter55 #46774:
"Nechapem načo utekaju na tie Xky jak o život a skaču pod auta keď v špičke chodi jedna za druhou (Xka). Utekaju ako keby to bol posledny spoj"

To je predsa zvyk, ktorý tu zaviedol "linkotvorca" a majiteľ výroku: "za kvalitné a hospodárne MHD" súdruh Schwartz a jeho družina "dopravákov" - dobiehať na spoje, lebo ďalší išiel o 30 či 60 minút!!! ?
Detaily ku zmene trasy L4 do novej trasy Amfiteáter - Barca: Túto trasu spískalo predstavenstvo (v rámci "korektúr"). Pevne verím, že cestujúci nové priame spojenie Amfiteáter - NO využijú a keď nie, tak radosť bude mať niekto z rodiny istých ľudí. ? ☠

Cez víkend má byť L9 čisto NP a L7 by mala zastavovať aj na zastávke Stará radnica (stanovište liniek 6, 9, R3).
Reakcia na: jt #46793:
ja neviem, či je to zrovna 1-1. Možno je to jedno z kritérií pri výbere podporovaných projektov - čo najväčšie zníženie emisií. Každopádne platí:

"Nebudú podporované projekty, pri ktorých zároveň spolu so zvýšením podielu trolejbusovej, električkovej dopravy, prípadne dopravy na CNG nedôjde k zníženiu podielu autobusovej dopravy na naftu, prípadne benzín"
a tiež:
"Podmienkou oprávnenosti projektov zahrňujúcich nákup električiek, trolejbusov alebo duobusov je existencia trolejbusovej a električkovej trate. Výstavba nových električkových a trolejbusových tratí nie je oprávneným nákladom."

Re #46794 elektrickar: no do podchodu dostaneš podľa mňa ešte menej ľudí ako na priechod pre chodcov ?, nehovoriac o časovom zdržaní cestou ku Katastrálnemu úradu.
Úplne bezkolízny prestup by bol pri Soche JPII 😉 ?
Reakcia na: redburger #46785:
Podla mna by mal byt prestupnym miestom Katastralny urad (obnovit podchody), tam uz by bol bezkolizny prestup, s tym, ze X ka by nestala na VSS ale az pri Katastral. urade.
Reakcia na: Isidor #46792:
Čiže v skratke - peniaze sa dajú použiť len za predpokladu 1 nový bus = 1 vyradený neekologickejší. Európska obdoba šrotovného.

Aj na električky by sa to teoreticky dalo použiť. Vyradili by sa "té trojky", ktoré energiu využívajú oproti novým vozom neefektívne, čiže spotrebúvajú viac elektriny, ktorá sa vyrába (aj) v tepelných elektrárňach. Síce trocha extrémnejší prípad ako pri busoch, ale šetrenie energie taktiež prispieva k lepšiemu ŽP, pretože je potrebné vyrábať menej elektriny. Podobne pri trolejbusoch, ktoré sa nám pomaly rozpadávajú pred očami. Tu navyše v niektorých dňoch jazdí viac autobusov pod trolejovým vedením, než trolejbusov. ?
Reakcia na: jt #46788:
to bola minuloročná výzva, a dopadla takto:

http://korzar.sme.sk/c/4407346/ministerstvo-peniaze-na-autobusy-nedalo.html

Hej, Prešov žiadal sám viac, než bola celková stanovená suma na všetky projekty dokopy ?
Postaviť trať nie je nutné, ale podmienkou pre projekty je nahradiť novými vozidlami nejaké (naftové) autobusy. Takže na OBNOVU trolejbusov či električiek sa to použiť nedá, jedine na doplnenie vozidlového parku, ak zároveň s tým zrušíš nejakú autobusovú linku (čo napr. vďaka duobusom môžeš).
Reakcia na: jt #46788:
Pozerám, že žiadosti sú neaktualizované, toto konkrétne je z minulého roka. Nič to ale nemení na tom, čo som písal. Na trolejbusoch a električkách sa asi niekto nenabalí tak, ako na "súťaži" na nákup autobusov.
Reakcia na: jt #46788:
Je tu CNG lobby, nema kto vypracovat projekt...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.