Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: RDZ 50 #46089:
no veď on aj chce,ale "lové" nemá
Reakcia na: Yogi616 #46087:
ale však Barbušin na DOD sa v rámci obhliadky skanzénu zmienil o tom, že sa plánuje opraviť... Tipujem tak v 2013... ?
Reakcia na: Isidor #46082:
keby tak 3301 - 3310 ponúkali... ?
Reakcia na: 5 #46086:
no mala sa opraviť pre DPMK,ale tak nič sa s ňou nerobí... ?
Reakcia na: Isidor #46082:
359 stále nie je v ponuke?
Inak dnes "niekto" zrobil video... ?
http://www.youtube.com/watch?v=aP2o_kqssHY

Re #46084 solac3903: ta ?
Reakcia na: Yogi616 #46083:
si ma predbehol, toto isté ma napadlo. Pokiaľ viem, tak 336 je budúce historické vozidlo a boli na ňom robené prvé zásahy...
Reakcia na: Isidor #46082:
zaujímavé,že v tej ponuke je 336.Nemá náhodou patriť pod HSMD?Prečo medzi vozmi ponúknutými na predaj nie sú napr. 368,369,374,375?Chcú s nimi niečo robiť?
Že ich to ešte neomrzelo..?!

Predaj 10 kusov električiek typu T3
http://www.dpmk.sk/content/view/70/97/

(336,338,344,348,350,351,352,358,360,366)

"Električky ponúkané na predaj boli z prevádzky odstavené rovno z linky, t.j. v pojazdnom a prevádzkyschopnom stave. Tieto vozidlá však jazdili prevažne ako zadné vozy súpravy, preto ak majú opäť slúžiť k preprave cestujúcich ako sólo vozidlá, je ich nutné dozbrojiť (kabína vodiča, reflektory, stieracie súpravy a pod.). Z tohto titulu je nutné vykonať kupujúcim obhliadku, aby bolo zrejmé v akom stave sa jednotlivé vozidlá nachádzajú."

Vybrakované vozy + odvoz na vlastné náklady = snívaj ďalej, pán technický riaditeľ ?
Reakcia na: jt #46078:
To, čo rieši veci, ktoré popisuješ, je jednoducho integrovaný dopravný systém (IDS). Debata o tom, ktorú linku by robil DPMK a ktorú SAD je pri IDS absolútne zbytočná. Tam totiž dopravca nehrá absolútne žiadnu rolu.

Expanzia systému MHD do ďalších obcí je absolútny nezmysel, zbytočný medzičlánok k IDS, ktorý proste aj tak raz bude musieť byť.

Niektoré veci si však predstavuješ príliš jednoducho - uisťujem Ťa, že doprava do Šace sa "neoplatí". DPMK a ani žiaden iný dopravca by ju bez patričnej dotácie nikdy ekonomicky neutiahol.
Reakcia na: m2001 #46079:
Áno, to by sa dalo využiť, súkromné spoločnosti by mohli prevziať aj linky do Pereša, Poľova, Lorinčíka, potiahnuť to do Malej Idy a do Šace. Tiež Budimír a obce popri diaľnici, DPMK by sa zameral iba na mesto. Linka by ale neprinášala taký obrat a zisk, ako keby ju prevádzkoval sám DP, no zas by odpadli problémy s vozmi, ktoré by si spravoval a udržiaval sám prepravca.
Reakcia na: jt #46078:
elegantne to rieši IDS, kedy cestujúceho nezaujíma ktorého dopravcu použije, na linku by sa vypísal konkurz (aj ked DPMK by sa mal koncentrovať hlavne na mesto).
Reakcia na: Peter55 #46075:
Ja to za zbytočnosť určite nepovažujem. Samozrejme, najprv by muselo dôjsť k dohode mesta a obce.

Treba sa na to pozrieť aj tak, že teraz ľudia z dedín prídu na stanicu a kúpia si napríklad 30 min. lístok. Takto by si kúpili lístok pre druhé tarifné pásmo a ďalší pre prvé vrámci mesta, čiže tie peniaze, ktoré teraz idú Eurobusu by šli DPMK. To by zvýšilo obrat, možno aj zisk, samozrejme viacerí by si kúpili aj mesačné lístky. Taktiež by to mohlo ľudí viac motivovať využívať hromadnú dopravu na úkor individuálnej. Totižto prímestská doprava integrovaná do siete MHD by bola v pravidelných intervaloch a ľudia by neboli odkázaní na spoj o pol tretej a potom ďalší o piatej (obrazne povedané). Teda aj tí ľudia, čo nejdú pre nevhodné spojenie by mohli cestovať pohodlnejšie a teda môže to pritiahnuť ďalších cestujúcich, ktorí by inak nikam nešli a títo keď sa už dostanú do mesta, budú musieť využiť aj ďalšie linky. Navyše (pri vhodnom načasovaní) by sa dali vytvoriť prípoje na ďalšie linky.

MČ Šaca je ešte ďalej ako Čaňa a busy sa tam oplatí prevádzkovať aj keby to nebola povinnosť podniku. Naopak, taká obec Nižná Myšľa si dopláca a je otázne, či na tých päť a pol ľudí tam bývajúcich nedoplácame my všetci.

Re #46077 Peter55: Kĺbaky možno ani nie ak by sa nastavil vhodný interval. DP navyše vlastní úspornejšie plynové autobusy. Nie je nič nezvyčajné, ak mestský podnik prevádzkuje nie len klasické mestské typy autobusov, ale aj prímestské, s usporiadaním prevažne pre sediacich pasažierov (aj u nás ich pár je), alebo mikrobusy pre malé odľahlejšie časti. Tu by sa hodil 15-minútový interval v špičke a 30 min. v sedle.

Súhlasím ale s tým, že treba dať dokopy dopravu v meste a potom sa obzerať o expanzii aj za jeho hranice. Náprava mohla nastať v pôvodnom novom linkovom vedení, ktoré bolo takmer dokonalé.
Reakcia na: TA #46076:
Podľa mňa je to zbytočnosť, nehovoriac o tom, že by tma muslei nasadzovať v špičke kĺbaky, najprv nech sa zameraju na mesto a urobia poriadnu dopravu v ramci mesta.
Reakcia na: Peter55 #46075:
dostali by predsa na tú L dotáciu od KSK. Otázne však je, že keď Čaňa, prečo nie aj ďalšie okolité obce.
Reakcia na: jt #46065:
Načo linku do čane? Veď tam im jazdi SADka častejšie ako mne na furču MHD. Podľa mňa je to zbytočnosť pre DP nevyhodna.
Reakcia na: jt #46073:
cestujúci z tejto oblasti by skôr - než vyšší počet spojov - uvítali pravidelnosť odchodov. Teraz je to otrasné.
Reakcia na: TA #46068:
Áno, pre Errorbus by to nebolo výhodné, ale veď môžu nasadiť menšie autobusy a staré kĺbové Vrakosy presunúť na iné linky. Alebo nech si nechajú priviezť tie nové busy, ktoré chcú nasadiť na okružné mestské linky a je to. Prípadne môžu zaviesť midibusy. Ak by bola pre mňa ako občana dediny výhodnejšia možnosť cestovania prímestskými linkami integrovanými do MHD, určite by som bol za túto možnosť. Errorbus by sa podľa toho musel zariadiť a primerane reagovať. Konkurencia môže fungovať aj v tejto oblasti a DP je schopný (al by byť) nasadiť hustejšie intervaly, pretože nie je nútený ťahať všetky linky až do centra.
Reakcia na: jt #46069:
asi si USS zakryje ostrovček ľavej koľaje. V týchto končinách však prístrešok dlho nový neostane. Raz-dva bude posprejovaný, a to bude ešte ten lepší prípad.
Reakcia na: jt #46069:
bolo by dobré opraviť ten rozkradnutý prístrešok...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.