zaujímavé,že v tej ponuke je 336.Nemá náhodou patriť pod HSMD?Prečo medzi vozmi ponúknutými na predaj nie sú napr. 368,369,374,375?Chcú s nimi niečo robiť?
"Električky ponúkané na predaj boli z prevádzky odstavené rovno z linky, t.j. v pojazdnom a prevádzkyschopnom stave. Tieto vozidlá však jazdili prevažne ako zadné vozy súpravy, preto ak majú opäť slúžiť k preprave cestujúcich ako sólo vozidlá, je ich nutné dozbrojiť (kabína vodiča, reflektory, stieracie súpravy a pod.). Z tohto titulu je nutné vykonať kupujúcim obhliadku, aby bolo zrejmé v akom stave sa jednotlivé vozidlá nachádzajú."
Vybrakované vozy + odvoz na vlastné náklady = snívaj ďalej, pán technický riaditeľ ?
To, čo rieši veci, ktoré popisuješ, je jednoducho integrovaný dopravný systém (IDS). Debata o tom, ktorú linku by robil DPMK a ktorú SAD je pri IDS absolútne zbytočná. Tam totiž dopravca nehrá absolútne žiadnu rolu.
Expanzia systému MHD do ďalších obcí je absolútny nezmysel, zbytočný medzičlánok k IDS, ktorý proste aj tak raz bude musieť byť.
Niektoré veci si však predstavuješ príliš jednoducho - uisťujem Ťa, že doprava do Šace sa "neoplatí". DPMK a ani žiaden iný dopravca by ju bez patričnej dotácie nikdy ekonomicky neutiahol.
Áno, to by sa dalo využiť, súkromné spoločnosti by mohli prevziať aj linky do Pereša, Poľova, Lorinčíka, potiahnuť to do Malej Idy a do Šace. Tiež Budimír a obce popri diaľnici, DPMK by sa zameral iba na mesto. Linka by ale neprinášala taký obrat a zisk, ako keby ju prevádzkoval sám DP, no zas by odpadli problémy s vozmi, ktoré by si spravoval a udržiaval sám prepravca.
elegantne to rieši IDS, kedy cestujúceho nezaujíma ktorého dopravcu použije, na linku by sa vypísal konkurz (aj ked DPMK by sa mal koncentrovať hlavne na mesto).
Ja to za zbytočnosť určite nepovažujem. Samozrejme, najprv by muselo dôjsť k dohode mesta a obce.
Treba sa na to pozrieť aj tak, že teraz ľudia z dedín prídu na stanicu a kúpia si napríklad 30 min. lístok. Takto by si kúpili lístok pre druhé tarifné pásmo a ďalší pre prvé vrámci mesta, čiže tie peniaze, ktoré teraz idú Eurobusu by šli DPMK. To by zvýšilo obrat, možno aj zisk, samozrejme viacerí by si kúpili aj mesačné lístky. Taktiež by to mohlo ľudí viac motivovať využívať hromadnú dopravu na úkor individuálnej. Totižto prímestská doprava integrovaná do siete MHD by bola v pravidelných intervaloch a ľudia by neboli odkázaní na spoj o pol tretej a potom ďalší o piatej (obrazne povedané). Teda aj tí ľudia, čo nejdú pre nevhodné spojenie by mohli cestovať pohodlnejšie a teda môže to pritiahnuť ďalších cestujúcich, ktorí by inak nikam nešli a títo keď sa už dostanú do mesta, budú musieť využiť aj ďalšie linky. Navyše (pri vhodnom načasovaní) by sa dali vytvoriť prípoje na ďalšie linky.
MČ Šaca je ešte ďalej ako Čaňa a busy sa tam oplatí prevádzkovať aj keby to nebola povinnosť podniku. Naopak, taká obec Nižná Myšľa si dopláca a je otázne, či na tých päť a pol ľudí tam bývajúcich nedoplácame my všetci.
Re #46077 Peter55: Kĺbaky možno ani nie ak by sa nastavil vhodný interval. DP navyše vlastní úspornejšie plynové autobusy. Nie je nič nezvyčajné, ak mestský podnik prevádzkuje nie len klasické mestské typy autobusov, ale aj prímestské, s usporiadaním prevažne pre sediacich pasažierov (aj u nás ich pár je), alebo mikrobusy pre malé odľahlejšie časti. Tu by sa hodil 15-minútový interval v špičke a 30 min. v sedle.
Súhlasím ale s tým, že treba dať dokopy dopravu v meste a potom sa obzerať o expanzii aj za jeho hranice. Náprava mohla nastať v pôvodnom novom linkovom vedení, ktoré bolo takmer dokonalé.
Podľa mňa je to zbytočnosť, nehovoriac o tom, že by tma muslei nasadzovať v špičke kĺbaky, najprv nech sa zameraju na mesto a urobia poriadnu dopravu v ramci mesta.
Áno, pre Errorbus by to nebolo výhodné, ale veď môžu nasadiť menšie autobusy a staré kĺbové Vrakosy presunúť na iné linky. Alebo nech si nechajú priviezť tie nové busy, ktoré chcú nasadiť na okružné mestské linky a je to. Prípadne môžu zaviesť midibusy. Ak by bola pre mňa ako občana dediny výhodnejšia možnosť cestovania prímestskými linkami integrovanými do MHD, určite by som bol za túto možnosť. Errorbus by sa podľa toho musel zariadiť a primerane reagovať. Konkurencia môže fungovať aj v tejto oblasti a DP je schopný (al by byť) nasadiť hustejšie intervaly, pretože nie je nútený ťahať všetky linky až do centra.
asi si USS zakryje ostrovček ľavej koľaje. V týchto končinách však prístrešok dlho nový neostane. Raz-dva bude posprejovaný, a to bude ešte ten lepší prípad.
bolo by dobré opraviť ten rozkradnutý prístrešok...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter55