Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #45903:
súhlas, a doplním, že k pražským OC, ktoré sa postavili v poli za mestom, si tieto centrá aj platia vlastnú autobusovú linku (Zličín, Černý most, OC Šestka, Tesco Letňany?). Čiže zjavne vedia, že sa im to oplatí.

Optima by mohla prispieť na kúpenie ("modernizáciu") 2 obojsmerných dvojwan, s ktorými by sa na L5 jazdil 20' interval (po zavedení preferencie v centre možno aj 15' ?)
?
Reakcia na: Peter55 #45924:
Sídlisko Západ má vyše 40 tisíc obyvateľov, čiže už len tam je potenciál (a tento spôsob dopravy je lepší ako Optima bus). Prestupovať z Furče, KVP sa dá pri Magistráte (tbusy), z Jazera detto (19), aj keď uznávam, že je to obchádzka, hlavne z Furče a Jazera. No obslúžiť celé mesto jednou linkou je nemožné. Linka k Optime by zo stanice mohla jazdiť presne tak, ako som to písal pri linke od Amfiku - tri spoje za hodinu, z toho každý tretí by bol R1.
Reakcia na: Peter55 #45924:
Na Amfiteátri máš L18 smer THC cez špičku aj L50 a L55 smer furča mimo špičky L18 prestup na mieri na trolejbus no a smer jazero by bol prestup na hned prvej zastávke trebárs spoločenský pavilón na L9 smer JZR. ? ? ? Prestupovať prestupovať prestupovať. ? ? ?
Reakcia na: jt #45918:
K amfiteatru?? A ako by prestupili ľudia ktorí bývajú na JZR, Furča, THC??? Trochu nelogicke aby išiel spoj od Optimy miesto NO k amfiku kde sa neda prakticky na nič prestupiť a je to zbytoča obchadzka.
Reakcia na: Isidor #45907:
6407 ?

Re #45920 TA: (aj) vdaka tomu meskavaju 10tky z optimy v spicke aj 8 minut a z NO idu na tahanovce spolu s linkou 51 (resp. 10tka natrieskana a 51tka poloprazdna ju na presovskej predbehne)
Reakcia na: pedro77 #45921:
Asi taký istý ako L6. Aj tak by tam jazdila KT8, tj. kapacitne 2x kĺb.
Reakcia na: TA #45920:
a aky interval by si dal na L5 ?
zachádzka L 10 k OC Optima mi pripadá dosť krkolomná - pešia vzdialenosť medzi Luníkom VIII a Optimou je cca 500 m. Bus musí prejsť 2 km - dosť veľký nepomer ( v smere k Optime ). Keď tak pozerám do mapy, tak zisťujem, že o 500 m bližšie by to bolo, ak by sa L 10 na Luníku VIII na obrátila a vrátila sa k Optime cez Popradskú. Najlepšie by bolo toto OC obsluhovať L 5.
Reakcia na: AutobusovyManik #45917:
ja to vidim najjednoduchsie urobit tak, aby isli vsetky L10 k optime, boli by vyuzite tak akurat, ani prazdne, ani preplnene, pochybujem ze keby sa tu dala elektricka, povedzme 5, ze by sa jej dal taky interval ako ma L10. Za L17 som zahlasoval len preto ze by to bolo vyhodnejsie pre mna:) ale za dvoch podmienok, 1.zrusenie zachadzky na michalovsku. 2. posilnenie intervalov na uroven L34 a tieto linky podla moznosti prekladat
Dopravný podnik by mal dopravu zabezpečovať tam, kde je po nej dopyt. Aj keď je dotovaný, tak by sa v tomto smere mal riadiť princípmi trhovej ekonomiky. Navyše ak sa linka zavedie do miest, kde nejazdí a je po nej dopyt, je pravdepodobné, že tam potom dôjde k ďalšiemu navýšeniu dopytu, lebo tam pôjdú aj tí, ktorí tam nechodia práve kvôli neexistujúcemu dopravnému spojeniu.

Čo tak spoj k amfiteátru napríklad každých 20 minút, pričom každý tretí spoj by bol R7? K Optime by teda jazdili pravidelne tri spoje za hodinu, z toho jeden by pokračoval tak, ako teraz do železiarní. 20 minút nie je nič extra, no Trieda SNP je obsluhovaná linkami 6 a 9.

Re #45914 TA: To by sme už chceli asi priveľa, no aj v tomto stave to logiku dáva a je to pre cestujúcich výhodnejšie.
Ja len jeden komentár pridám k diskusii o doprave k OC Optima.
Navrhoval by som aby sa zaviedla autobusová zastávka hneď pri nástupišti električiek (smer Pereš) a nebol by problém aby tam zastavovali doterajšie linky ktoré zastavujú na zastávke "Moldavská, obchodné centrá". A smerom do centra mesta tak isto. Ale ani tá električka by nebola zlá.
Reakcia na: Papyr #45903:
Treba ale povedať, že okolo Optimy je toho už dosť, pričom samotné OC ponúka na jednom mieste hŕbu kadečoho, čo ho robí do istej miery skoro nákupným centrom mesta. Tá periféria sa rozrástla a OC platia mestu dane, za čo je myslím normálne očakávať, že mesto sa tam postará o kultúrnu dopravu MHD. Tiež tam máme električkovú trať využívanú pár hodín denne. Celá tá Moldavská je podľa mňa obslúžená veľmi zle, mala by byť obsluhovaná prevažne E linkami s normálnymi intervalmi, ale to by tam nemal zachádzať žiaden bus, aby to KTčko už v meste pobralo čo najviac ľudí+ by som privítal, keby sa dalo nejako vhodne prestúpiť z L9 od JZR . No a samozrejme by sa mali dokončiť tie zastávky pri OC hornbach a baumax.
Reakcia na: jt #45909:
na každom spoji sa okrem kontroly platnosti lístka (ak je neplatný, zakúpi sa z EP) nahráva aj ochranný kód spoja, ktorým je potvrdzovaná pravosť lístka. Preto, hoc je časovo platný lístok, je vyhlásený ako neplatný. Po označení (resp. kontrole na čítačke) vo vozidle B je už aj revízorovi označený ako platný.

Tieto tarifné pravidlá si určuje dopravca. Napr. v KE máte mesačníky platné aj bez označenia vo vozidle, kontorluje sa iba platnosť. V Trenčíne sa kontroluje aj označenie vo vozidle a ak mesačník nie je označený vo vozidle, je vyhlásený revízorovi ako neplatný (cestuješ na čierno). Systém sa dá nastaviť najrôznejšími spôsobmi. ?
Reakcia na: VLK #45906:
tak, ako to rozpísal jt v #45909. A nemusí ísť ani o 60-minútový CL, stačí aj 30-minútový.

Re #45909 jt: čo sa týka 2. odstavca, znie to rozumne, ale ten systém má i tak chybu. Označovače nevedia o mimoriadnych udalostiach, ktoré sa stávajú. Napr. po prestupe nepríde spoj, na ktorý cestujúci čaká a ktorým by sa odviezol ešte v rámci platnosti CL. Preto počká na ďalší, ktorý už ale príde po platnosti jeho CL, a teda po priložení BČK k označovaču mu zakúpi ďalší CL. Správne by sa to udiať nemalo, keďže jazdnú dobu podľa CP ešte neprecestoval. To by si však žiadalo, aby boli všetky vozidlá v online spojení s centrom, kde by sa všetky mimoriadne udalosti spracovávali.
Reakcia na: Yogi616 #45912:
och,pardon..samozrejme je tam aj jooojko ?
Jazda zručnosti vodičov električiek 2009 :

http://www.dpmk.sk/content/view/252/140/

Vidno tam aj -KT8D5-,SHORTY,3001,...
? ?
Reakcia na: eMareq #45904:
Ako to, že OC Cassovia neplatí nič?
Reakcia na: Papyr #45903:
ja pokladam za nezmysel ze obyvatelia lunika8 a terasy sa koli optime nezmestia do svojho spoja
Reakcia na: VLK #45906:
Uvediem príklad. Cestujúci nastúpi na zastávke do vozidla A. nemá časový cest. lístok, ale čipovú kartu s elektronickou peňaženkou. Priložením karty k čítačke cestujúci zakúpi CL, napríklad 60 min. (závisí na tom, koľko času ostáva do konečnej zastávky). O 15 minút vystúpi, ale keďže plánuje cestovať ďalej, nepriloží si kartu k čítačke, pretože by sa mu vrátil rozdiel medzi 60 min a 30 min CL. Po chvíli nastúpi do vozidla B s vedomím, že má ešte okolo 40 minút na cestovanie. Na nasledujúcej zastávke nastúpia do vozidla revízori a tí oznámia cestujúcemu, že nemá platný CL. Ak si ale priloží kartu k čítačke vo vozidle B, tak zrazu CL zakúpený má.

Re #45897 TA: Jediné vysvetlenie, ktoré ma napadá je to, že vo vozidle A a B sa čas riadi CP. Ak je jazdná doba na zastávke, kde cestujúci prestúpi 15 minút a vozidlo ju absolvuje za 20, zo 60 min. CL "ubudne" 15 minút. Pri čakaní na ďalší spoj sa CL riadi reálnym časom a po nastúpení do vozidla B (po opätovnom priložení karty) znova CP. Ak sa cestujúci vo vozidle B znova neidentifikuje, a to ostane stáť v dopravnej zápche, môže skončiť platnosť CL aj napriek tomu, že vozidlo nedošlo ani na ďalšiu zastávku. To zas ale neznamená, že revízorská čítačka nemôže zaznamenať CL kúpený v inom voze. Len by sa neriadila skutočne prejdenou trasou ale reálne uplynutým časom.
Reakcia na: tbus #45905:
nie to by bola somarina a neviem ako si na to prisiel

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.