súhlas, a doplním, že k pražským OC, ktoré sa postavili v poli za mestom, si tieto centrá aj platia vlastnú autobusovú linku (Zličín, Černý most, OC Šestka, Tesco Letňany?). Čiže zjavne vedia, že sa im to oplatí.
Optima by mohla prispieť na kúpenie ("modernizáciu") 2 obojsmerných dvojwan, s ktorými by sa na L5 jazdil 20' interval (po zavedení preferencie v centre možno aj 15' ?)
?
Sídlisko Západ má vyše 40 tisíc obyvateľov, čiže už len tam je potenciál (a tento spôsob dopravy je lepší ako Optima bus). Prestupovať z Furče, KVP sa dá pri Magistráte (tbusy), z Jazera detto (19), aj keď uznávam, že je to obchádzka, hlavne z Furče a Jazera. No obslúžiť celé mesto jednou linkou je nemožné. Linka k Optime by zo stanice mohla jazdiť presne tak, ako som to písal pri linke od Amfiku - tri spoje za hodinu, z toho každý tretí by bol R1.
Na Amfiteátri máš L18 smer THC cez špičku aj L50 a L55 smer furča mimo špičky L18 prestup na mieri na trolejbus no a smer jazero by bol prestup na hned prvej zastávke trebárs spoločenský pavilón na L9 smer JZR. ? ? ? Prestupovať prestupovať prestupovať. ? ? ?
K amfiteatru?? A ako by prestupili ľudia ktorí bývajú na JZR, Furča, THC??? Trochu nelogicke aby išiel spoj od Optimy miesto NO k amfiku kde sa neda prakticky na nič prestupiť a je to zbytoča obchadzka.
Re #45920 TA: (aj) vdaka tomu meskavaju 10tky z optimy v spicke aj 8 minut a z NO idu na tahanovce spolu s linkou 51 (resp. 10tka natrieskana a 51tka poloprazdna ju na presovskej predbehne)
zachádzka L 10 k OC Optima mi pripadá dosť krkolomná - pešia vzdialenosť medzi Luníkom VIII a Optimou je cca 500 m. Bus musí prejsť 2 km - dosť veľký nepomer ( v smere k Optime ). Keď tak pozerám do mapy, tak zisťujem, že o 500 m bližšie by to bolo, ak by sa L 10 na Luníku VIII na obrátila a vrátila sa k Optime cez Popradskú. Najlepšie by bolo toto OC obsluhovať L 5.
ja to vidim najjednoduchsie urobit tak, aby isli vsetky L10 k optime, boli by vyuzite tak akurat, ani prazdne, ani preplnene, pochybujem ze keby sa tu dala elektricka, povedzme 5, ze by sa jej dal taky interval ako ma L10. Za L17 som zahlasoval len preto ze by to bolo vyhodnejsie pre mna:) ale za dvoch podmienok, 1.zrusenie zachadzky na michalovsku. 2. posilnenie intervalov na uroven L34 a tieto linky podla moznosti prekladat
Dopravný podnik by mal dopravu zabezpečovať tam, kde je po nej dopyt. Aj keď je dotovaný, tak by sa v tomto smere mal riadiť princípmi trhovej ekonomiky. Navyše ak sa linka zavedie do miest, kde nejazdí a je po nej dopyt, je pravdepodobné, že tam potom dôjde k ďalšiemu navýšeniu dopytu, lebo tam pôjdú aj tí, ktorí tam nechodia práve kvôli neexistujúcemu dopravnému spojeniu.
Čo tak spoj k amfiteátru napríklad každých 20 minút, pričom každý tretí spoj by bol R7? K Optime by teda jazdili pravidelne tri spoje za hodinu, z toho jeden by pokračoval tak, ako teraz do železiarní. 20 minút nie je nič extra, no Trieda SNP je obsluhovaná linkami 6 a 9.
Re #45914 TA: To by sme už chceli asi priveľa, no aj v tomto stave to logiku dáva a je to pre cestujúcich výhodnejšie.
Ja len jeden komentár pridám k diskusii o doprave k OC Optima.
Navrhoval by som aby sa zaviedla autobusová zastávka hneď pri nástupišti električiek (smer Pereš) a nebol by problém aby tam zastavovali doterajšie linky ktoré zastavujú na zastávke "Moldavská, obchodné centrá". A smerom do centra mesta tak isto. Ale ani tá električka by nebola zlá.
Treba ale povedať, že okolo Optimy je toho už dosť, pričom samotné OC ponúka na jednom mieste hŕbu kadečoho, čo ho robí do istej miery skoro nákupným centrom mesta. Tá periféria sa rozrástla a OC platia mestu dane, za čo je myslím normálne očakávať, že mesto sa tam postará o kultúrnu dopravu MHD. Tiež tam máme električkovú trať využívanú pár hodín denne. Celá tá Moldavská je podľa mňa obslúžená veľmi zle, mala by byť obsluhovaná prevažne E linkami s normálnymi intervalmi, ale to by tam nemal zachádzať žiaden bus, aby to KTčko už v meste pobralo čo najviac ľudí+ by som privítal, keby sa dalo nejako vhodne prestúpiť z L9 od JZR . No a samozrejme by sa mali dokončiť tie zastávky pri OC hornbach a baumax.
na každom spoji sa okrem kontroly platnosti lístka (ak je neplatný, zakúpi sa z EP) nahráva aj ochranný kód spoja, ktorým je potvrdzovaná pravosť lístka. Preto, hoc je časovo platný lístok, je vyhlásený ako neplatný. Po označení (resp. kontrole na čítačke) vo vozidle B je už aj revízorovi označený ako platný.
Tieto tarifné pravidlá si určuje dopravca. Napr. v KE máte mesačníky platné aj bez označenia vo vozidle, kontorluje sa iba platnosť. V Trenčíne sa kontroluje aj označenie vo vozidle a ak mesačník nie je označený vo vozidle, je vyhlásený revízorovi ako neplatný (cestuješ na čierno). Systém sa dá nastaviť najrôznejšími spôsobmi. ?
tak, ako to rozpísal jt v #45909. A nemusí ísť ani o 60-minútový CL, stačí aj 30-minútový.
Re #45909 jt: čo sa týka 2. odstavca, znie to rozumne, ale ten systém má i tak chybu. Označovače nevedia o mimoriadnych udalostiach, ktoré sa stávajú. Napr. po prestupe nepríde spoj, na ktorý cestujúci čaká a ktorým by sa odviezol ešte v rámci platnosti CL. Preto počká na ďalší, ktorý už ale príde po platnosti jeho CL, a teda po priložení BČK k označovaču mu zakúpi ďalší CL. Správne by sa to udiať nemalo, keďže jazdnú dobu podľa CP ešte neprecestoval. To by si však žiadalo, aby boli všetky vozidlá v online spojení s centrom, kde by sa všetky mimoriadne udalosti spracovávali.
ja pokladam za nezmysel ze obyvatelia lunika8 a terasy sa koli optime nezmestia do svojho spoja
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA