Papyr,1018,Sarko:Vedenie nie je lahke a tazke.Vedenie je pevne a pruzne.Na pevnom vedeni su vyssie pritlaky nutnostou ale dochadza samozrejme k vyssiemu opotrebovaniu vedenia aj k vyssej spotrebe uhlikov.Lahke zberace su vzdy vyhodnejsie-mensie neodpruzene hmoty a momenty zotrvacnosti.Mimoriadne sú na vysoké tlaky citlivé práve podvesné armatúry systemu Kummler+Matter,jazdiť po takýchto armatúrach s prítlakom 15 kg je prasačina.Brňáci sa chvália že im takmer nevypadávajú zberače lenže pri ich prítlakoch by nevypadli ani lešenárske rúrky zo šnúr na prádlo... Záverom:Ľahké zberače vždy,tlaky najnižšie aké umožňuje vedenie,ale v žiadnom prípade nie 15 kg v meste kde je väčšina armatúr podvesných.
Kiež by som pri najblišej návšteve mohol tieto rýchlosti zažiť aj v Žiline. Ak tvrdíš, že poniektorí lietajú rýchlo, nemám dôvod Ti neveriť.
Zatiaľ som osobne najrýchlejšiu jazdu trolejbusom v živote zažil v Prešove. Ono ani tých 12 kíl (aj to len oficiálne) nie je málo.
na NO kde sa krizuje trolejbusove vedenie a elektrickove vedenie[hotel centrum] pri prechode elky na moment zhasnu vnutorne svetla. Vnoci je to pekne vidiet. Ono je to koli medzere pre trolejb. zberace
Aj v Brne je pár trolejových križovatiek s tramvajou, kde sú kvôli úsekovým deličom stopy trolejbusov rozmiestnené do štyroch rovnomerne rozložených priamok. Palice sa tu rozkročia a potom opäť skročia bez vypadnutia. Pri prvej návšteve Brna som sa pustil do smiechu a brnenskí kolegovia len nechápavo krútili hlavami, ako sa môže niekto smiať na takom "bežnom jave". Dnes je to už aj pre mňa neprekvapujúca bežnosť.
Najvacsia sranda je, ked sa zberace na vyhybke nezhodnu a kazdy ide inam. V pripade, ze pravy odboci dolava a lavy doprava, sa v mieste krizenia zrazia a vypadnu oba. V pripade, ze lavy odboci dolava a pravy doprava, zostavaju oba na troleji, vozidlo je normalne schopne jazdy, az kym jedna z trati neuhne od cesty - ale vyzera to zaujimavo, akoby mal trolejbus "rozkrocene" zberace taketo pripady sa bezne stavaju na starej rozjazdovej vyhybke na otocke Sidlisko III
No, mne bolo vysvetlovane, ze pri instalacii lahkeho vedenia (tahove vyhybky Elektroline, delta-zavesy) je prave vyhodne mat lahky plastovy zberac a NIZSIU silu pritlaku.
Pri instalacii vedenia na pevnych svorkach a vyhybkach typu Ohio Brass (? - pisem spravne?) je zas najvyhodnejsie pouzit tazke kovove zberace a VYSSIU silu pritlaku.
Nie som odbornik na vedenia, otvaram diskusiu. Laminatko, ozvi sa.
teda sranda je na vyhybke ,ked trolejbus ide rovno a troleje odbocuju... ja som to zazil asi ,,len,, 3-krat [pri tESCU, pri kvp- Most a pri ML. baste- tam blokoval premavku asi 5 minut]
BM ma pravdu, v ZA sa lieta neskutocne a nielen na rovinnych usekoch. Vyhybky sa tu bezne sekaju aj 30-35 km/h -ovou rychlostou, obmedzenia rychlosti pod mostami, na krizeniach a inych kritickych miestach sa zvaecsa ozaj nedodrzuju, aj ked su casto aj navestou vyznacene. Keby vodic zo Ziliny sadol do KE-ckeho tbusu, tak by na 2 km jazdy napr. po Furci aspon na 3 miestach dotrhal priecne lana. Tu prave vidno, co robi tlakovanie palic. Lebo trat v ZA nie je projektovo o nic horsia ani o nic lepsia, ale tlakovanie 15 a 8 kP je riadny rozdiel...
V Košiciach sú dokonca trolejbusy blokované... viac ako 55Km/h nedajú ? ? (samozrejme existujú výnimky... dá sa na 15Trke aj 70 Km/h ale rekord je na 14TrMke 80 Km/h - neoficiálne ?)
Zákaz tam môže byť choď sa tam mrknúť ako to poniektorý dodržujú. Zo Solarisom (Jamnikom) do pravého pruhu a potom šup cez križovatku do ľava.Niektorý sa chodia otáčať trochu ďalej myslím až ku Kinu Družba.
Nevie niekto, akou obchadzkou premavaju L12 a L55. V smere od amfiteatra pri nemocnici je z dovodu rekonstrukcie elektrickoveho priecestia docasne zakaz odbocovat vlavo smerom k nemocnici.
Áno, v Žiline sa taktiež upísali Elektrolinu, ale počet týchto výhybiek nie je vysoký. Používajú sa len na nových tratiach. Tie "staré" nie sú až také staré, aby pôvodné vymieňali. Čo rozmýšľam, Elektroline visí na kruháku pri Carrefoure a potom na trati na Hájik. Inde nie, pokiaľ mi pamäť siaha.
Nehoda sa odohrala o 4:30 pri prechádzaní v smere od Optimy do centra. Na miesto činu dorazili až 4 hasičské vozidlá a 6 sanitiek. Dokumentácia a odstraňovanie následkov nehody trvala do 7:00. Dve osoby sú ťažko ranené, jedna bojuje o život. V televíznych novinách odvysielala reportáž aj TV JOJ.
Vladimír:No,v Košiciach som Elektroline nevidel ale pokiaľ mi pamäť siaha tak v Slotove pri Kár-foure som videl Elektroline.Elektroline sa pozná jednak podľa toho že tie krabice na jazykoch a krížoch sú biele a majú oblé rohy zatiaľ čo ESKO sú menšie,hranaté a kovovej farby a okrem toho na nich býva aj zeleno napísané ESKO.A na zjazdových ESKO nebývajú krabice vôbec. BM:Ten debil by povedal že nevidí žiadny rozdiel oproti jeho paskvilným výtvorom. Vladimír:Aby som nezabudol,tým výhybkám hovor ako chceš len nie Kummlerky lebo by sa chudáci Kummler aj Matter v hrobe obracali:).
Ja by som zaviedol rotacny princip (hned uvediem konkretne co to je) pridelovania vozidiel na linky a zalohu (nech si aj 512 zajazdi :))
1. den 512, 517, 521Z
2. den 517, 521, 512Z
3. den 521, 512, 517Z
4. den vid 1. den
Z - zaloha
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023