Zaujimava je este jedna pasaz: "Pokiaľ by sa našiel niekto, kto má kontakty v zahraničí, naše električky, pretože všetky sú pojazdné, by pokojne mohli voziť cestujúcich napríklad v Grécku." - Uz vidim ako sa Greci biju o nase 20 rocne T3 a hodlaju s nimi zachranovat ich MHD v case LOH ?. Lepsi priklad si nemohla redaktorka zobrat. ?
Prakticky o kupu sa moze prihlasit ktokolvek aj fyzicka osoba. Nou kupena elektricka moze skoncit trebars ako "chatka" (priklad v Trebejove). Alebo si ju rozobrat, kedze jazdit s nou moct nebude.
~> Vladimir - to trojzastavkove RA (VA VSZ - VALCOVNA - ZEL. STANICA), opravim odchody z VA VSZ.
Pracovne dni: 22.23, Volne dni: 6.23; 14.23; 22.23. Jazdny cas bol 22 minut
R1: (premavala so Z, cez volne dni trvale so Z)
pracovne dni:
22.00Z, 22.20Z
23.00Z
Doplnujuca otazka. Pises, ze s apo 375 este tento rok vyradia, ked ich podnik nepreda. Ale po VP su 364, 367, 348+347, 356+357, 362+363 ( neviem, ci som daco nezabudol ). To maju vyradit resp. ponukat na odpredaj tieto sprehliadkovane vozidla? Pokial viem, pre tento rok su urcene na odstavenie 351+350, 369+368, 370+371 az po 374+375. Ci sa nieco zmenilo?
Počítal som so Shortym tie polochcipky ("B"-čka) a napočítali sme tieto T3: 347, 350, 352, 357, 363, 368, 371, 373, 375, 377, 379, 381, 383, 385, 391, 393, 395, 399, 405, 411, 413, 414, 416 a 422. To jest 24 vozidiel. Ev.č. 405 sa myslím už spojazdňuje a postupne to bude pokračovať od najvyšších ev.č. po tie nižšie, spolu ešte na cca 15-tich vozidlách. Zvyšné, po #375 sa už spojazdňovať nebudú. Ak ich DPMK nepredá, tak sa ešte asi tento rok vyradia.
Jasné, ale tie DP, ktoré tak spravili, majú nedostatok vozidiel. KE ich majú nadbytok, preto sa to zatiaľ ešte "neoplatí". Tie nepojazdné T3 by mohli poslúžiť pre DP, ktoré by od DPMK odkúpili tieto T3 iba "papierovo".
A ked maju tolko nepojazdnych T3, ktore su este stale v stave, preco si neobjednaju novostavbu v Krnove a neprehlasia to za absolutnu rekonstrukciu (povodna tram by ovsem bola prakticky cela zosrotovana)? Niektore DP to spravili, vraj ta takto nova tramvaj vyjde na nejake styri miliony
Ale hej, ked su to ucelove linky, tak samozrejme. Ja som myslel na hororovy scenar, kedy by vnutromestske linky jazdili s hodinovym intervalom. To uz by klesla zatazenost trati tak, ze by sa to uz mozno neoplatilo.
Vladimir: Teoria grafov je nutna, nie postacujuca podmienka
Ešte k tým dvom darovaným KT8 #506 a 510. Obe majú na kabínach vodiča veľké mosadzné štítky s textom: "Táto električka je dar Českej republiky pre obyvateľov Bosny a Hercegoviny, Január 1997 roku." Aj keď cestujúci si myslia, že sú to električky z Česka, tamojší dopravári vedia, že "one su iz Košica".
DP všetky električky súčasných typov predal, nikdy nie daroval. Aj KT8D5 #506 a 510 kúpil Pragoimex na základe požiadavky Vlády ČR, ktorá po oprave vozidiel a zmene laku vozidlá darovala v rámci dopravnej humanitárnej akcie nazvanej "Jedan krug za Sarajevo".
Každé mesto, kde bol záujem o naše električky, potrebovalo buď kapacitné vozidlá (Sarajevo-nedostatok vodičov) alebo obojsmerné (Straussberg-jednokoľajná trať, Brno, Miskolc-úvraťová konečná) a napokon Volgograd, kde sa však naše KT8 #504 nedostalo kvôli neuhradeniu ani len zálohy, tak po opätovnej rekonštrukcii skončilo tiež v Brne.
Uvažoval som aj o tom, ktoré z odstavených alebo vyradených T3 sú pojazdné.
331 je odstavená už celých 10 rokov-nepojazdný vrak;
336- sklad pre historické vozidlá, v budúcnosti možno historická (prvá T3SUCS v KE);
342- rozobratá, odrezaná celá čelná škrupina pre nehodou poškodenú 404;
343- rozobratá, vyrezaná časť čelnej škrupiny pre opravu #337;
346, 354- vyťahaná kabeláž, nepojazdné;
358- dlhodobo odstavená a zrejme tiež nepojazdná
365- značné poškodenie rámu po DN, vybrakovaná, vyrezané strešné vetráky, nepojazdná
339, 341, 345, 360- sú už dlhšie odstavené, ale zrejme pojazdné
338, 340, 344, 366- na km odstavené ako posledné, pojazdné
Ak by som nemal vôbec brať do úvahy odstavené vozidlá, museli by sa predať 347, 348, 350, 351, 352, 356, 357, 362, 363, 368, 369, 370, 371, 372, 373 (prípadná zámena ešte s 374 a 375), ktoré sa aj plánujú vyradiť z evidenčného stavu (t.j. všetky viac ako 20-ročné vozidlá).
Zvyšných 49 vozidiel (376 až 424) je z rokov 1986, 1987 a 1989. K tomu je potrebné pripočítať ešte T3Mod #359 (r.v. 1983), T3SUCS po GO #361 z r. 1983 a prebiehajúcu GO na T3SUCS #337 (r.v. 1982)=52ks+30ks T6A5+19ks KT8D5=101 vozidiel. Po spriahnutí sól je možné zriadiť teoretických 59 vlakov (vlak=2xT alebo 1xKT8) a 2 sóla (T3Mod je nekompatibilná).
Neviem, či som ja nejaký obmedzenec, ale som presvedčený, že linky musí organizovať nejaký skutočný pomerov znalý dopravák (nemyslím teraz konkrétne Dopraváka ). Matematika a nejaké grafy nestačia.
Re #4421 eMareq: Som presvedčený, že R-ky raz nadobudnú väčší význam, keď budú obsluhovať aj Pereš, Lorinčík, Poľov a Šacu prostredníctvom napájačových autobusových liniek. Ale kedy to bude, to si netrúfam odhadnúť. Ale ľudia mi nadávajú, že som nepoučiteľný optimista, tak uvidíme...
~> Papyr - vratim sa k hospodarnosti prevadzky. Ako si mi pisal skorsie, ohladom hororoveho CP L6. Oplati sa prevadzkovat R7 a R1, ak odmyslim odchody suvisiace s navozom pracovnikov do USS? Ktore inak jazdia raz za hodinu?
Asi preto, ze R1 vtedy jazdievala trvale so Zetkom a alternativa RA bola rychlejsia - nieco cez 20 minut (stala iba na tych troch zastavkach). V Kazdom pripade sa pozriem ako to bolo s odchodmi R1 v tom case.
Posledna vec k RA do PHV, o 5.00 isli do PHV RA dve, jedno zo zel. stanice v povodnej trase a druhe o 5.00 z OD Mier na Amfiteater (priamo) atd. zbytok je uz rovnaky - ale len cez pracovne dni.
~> Papyr - presne tak, TEORIA GRAFOV. Keby DP chcel tak by mohol spolupracovat s KM FEI, konkretne s doc. Klescom, ktory je na ne odbornikom na slovo vzaty.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nodes