Ešte čo sa týka riadenia križovatiek v priestore NO. Výstavbou AUPARKu a rekonštrukciou CSS-iek v tomto uzle konečne odíde do zabudnutia najstarší radič CSS v Košiciach, ktorý tu riadi dopravu už vyše dvadsať päť rokov. Toto staré BDE-čko konečne bude vymenené a nahradené Siemensom a tak bude možné celý úsek Štúrovej, NO a Palackého konečne riešiť v dynamike aj s možnosťou preferencie MHD, teda v prvom rade ED. A tu na NO pri AUPARKu sa jednoznačne požaduje priorita ED z Južnej triedy - z opačnej strany to nebude až také jednoznačné, lebo električky nebudú do križovatky vchádzať z rovného úseku, ale po odbočení. Súčasne bude preferencia ED aj na Mojmírovej, tu v smere od Kuzmányho, z opačnej strany od NO sa budú pohýňať električky na signalizácii priamo zo zastávky.
No asi ťažko je VSS poriešené lepšie ako NO. Tam 4 z Barce a 3 a 7 z Jazera ide rovnakým smerom, a nestoja na spoločnom ostrovčeku, naviac sa tam jednotlivé linky nebrzdia, lebo ani jedna z tu prechádzajúcich liniek neprechádza cez dve zastávky, ale iba cez jednu.
2. Signalizácia už nebude potrebná, počet motorových vozidiel pred Slovanom klesne čo sa týka IAD na nulu, ostanú iba autobusy a trolejbusy DPMK. Aj SAD-ka pôjde po južnej strane. Takže signalizácia nebude potrebná, tak ako už nebude pred Dargovom, ale až na úrovni Mojmírovej, kde bude zriadená preferencia ED.
Zastávka pri Auparku bude fungovať úplne logicky a bez akýchkoľvek problémov. Prvá električka zastaví až pri druhom označníku - bližšie k stanici. V prípade že za ňou príde hneď druhá, zastaví pri prvom označníku, takže sa nenalepí na tú prvú súpravu ako je to bežné napr. na SNP-čke, ale medzi obidvomi električkami ostane tá 6-7 metrová medzera na prechádzanie chodcov. Cestovné poriadky budú na obidvoch, ale na tom prvom bude oznam, že električky zastavujú a odchádzajú z nástupišťa vpredu. Tak či tak všetci odídu už tou prvou električkou, do tej druhej nastúpi pár ĺudí, a tí určite budú vedieť, že tak či tak tá električka ide na želstanicu.
Preto ja v tom príspevku na ktorý JT reaguje, navrhujem ďalšie 3 zastávky, ktorých vybudovanie by stálo ZLOMOK z tej celej investície a amli by rozhodne väčší význam ako zastávka s dvoma označníkmi. Ak by niekto šiel z Južnej triedy, tak by mu to stálo aj pred križovatkou, tam by prešiel cez prechod a bol by na zastávkach smer Palackého. Atď.
Presne o toto mi ide. Dozvedieť sa, prečo nie je jednoduchšie a pre cestujúceho lepšie postaviť zastávku, ako napríklad pri VSS z Jazera do centra. Električky by sa nebrzdili (načakalo by sa na uvoľnenie zastávky), navyše by nestáli aj na "červenú", aj na zastávke, keďže CSS môže byť priamo na zastávke. Združenie električkových stanovíšť na jedno pred Dargovom, by bolo v tomto smere jednoznačne lepšie, ako ponechať súčasné tri.
a ako má tá zastávka pred Slovanom v smere na stanicu v praxi fungovať? Linky budú rozdelené na dve skupiny, podľa toho ktorá kde zastavovuje? Alebo sa vodič sám rozhodne, pri ktorom stĺpiku zastaví?
A bežný človek, ktorý sa chce dostať na stanicu, sa podľa vás kam postaví? Obehá si (v prípade rozdelenia podľa liniek) obidva označníky a zistí podľa CP, kam niečo príde skôr? Alebo sa postaví preventívne presne do stredu medzi obe nástupištia? (kdežto pri jednom by sa dav rozdelil rovnomerne na 30m) ?
TA: Isteze. PHSR nema ziadnu zavaznost. Ked som navrhoval, aby v texte bola zakotvena zodpovednost za neplnenie jednotlivych bodov prave preto, aby to nebol len zdrap papiera, div ze ma nevysmiali.
Presne ? Ani netreba pozerať Aj múdry schybí a smeješ sa nad debilnosťou tých ľudí.... ?
Toto povedať.. aa 36ka bol super spoj ? kopírovala celú trasu 34ky po Sokolovskú fakt super spoj ? brala ľudí len z KVP po Sokolovskú
To je už len taký dokument na zábavné čítanie, čo všetko niekto navrhoval (sú tam také názvy že VSŽ, Košický magnezit š. p.) - teda hooodne dávno. Odvtedy prešlo veľa vody v Hornáde a výsledok je taký, že sa to tu iba scurvilo (s prepáčením diskutujúcich inak to nejde napísať), vďaka osobám vo vedení mesta, ale aj inde s rovnakými "charakterovými vlastnosťami". ?
Re #43674 Yogi616: Si čerstvý ako včerajšie noviny. ?
1. asi preto, že zo spojov L R sa obvykle vystupuje až na konečnej na VA USS, zatiaľ čo zo spojov ostatných L sa vystupuje priebežne. Teda vystupujúci budú mať bližšie k priechodu pre chodcov ( okrem súčasnej zastávky Kino Družba ) a zároveň im nebudú zavadzať nastupujúci do spojov L R.
2. komunikácia medzi severnou a južnou časťou NO už nebude existovať, keďže tam bude stáť Aupark. Teda koľajisko už nebude mať čo križovať.
včera som videl neviem asi 4098 vynoveny 20 ročny voz tak som si pomyslel ked stary ikarus davaju do cajchu tak ake nove citelisy.Bože keby som nemal pravdu. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Axel
Bude mat na Mojmirovej preferenciu aj AD a TD?
A bude preferencia ED aj na krizeni na rohu Sturovej a Juznej triedy?