Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PTI #43669:

1. mozem sa velmo sprosto a laicky spytat, preco prave R1ky budu zastavovat vpredu a zvysok vzadu?
2. Aky je dovod zrusenia CSS pre elektricky?
"z toho pristupku " prieskumu pardon
z toho pristupku zase dopadnu najhorise vodici preto ze meskaju a somariny sa budu ludia stazovat a vodicov trestat
TA: ED skutocne bola planovana z NO popod zeleznicu, ale smerom na Furcu. Pod mostami na Palackeho mala byt vedena v mieste nedavno vybudovaneho jazdneho pruhu. Tento regulativ tak straca opodstatnenie, hoci som to v UP videl.
Reakcia na: Yogi616 #43674:


"...dost dobre prepajalo tieto DVA CASTI..."

- hadam staci toto na zhodnotenie inteligencie danej opytanej slecny .. ach jaj, stale si stojim za svojim - HLUPY KOSICKY NAROD 🙂 cest vynimkam 😃
Reakcia na: TA #43673:
v podobnom duchu je to uvedené aj v PHSR, ale zrejme je to len v rovine odporúčania. Prípadne nie je problém pri aktualizácii spomínané vety vypustiť ?
http://www.nasa.sk/web/index.php/dpmk/807-dpmk-pripravuje-rozsiahly-prieskum

dyg čosi... ? ..
- Všetko presmerovali na Furču.
- z Jazera na KVP nechodia nízkopodlažné autobusy

? ? ?
Ako si mohlo DPMK dovoliť navrhnúť zrušenie TD, ak v platných Regulatívoch pre usporiadanie územia hospodársko-sídelnej aglomerácie Košice ( http://www.kosice.sk/static/upn_hsa/UPN_HSA_Regulativy_pre_usporiadanie_uzemia.pdf ) je v kapitole D Doprava, konkrétne v 1. časti Cestná doprava uvedené :

" 4. Za základný systém mestskej hromadnej dopravy považovať električky a trolejbusy. Autobusovú dopravu uvažovať ako doplnkovú dopravu.
5. Ponechať územnú rezervu pre predĺženie električkových tratí do obytných zón , Košická Nová Ves, východné mesto, Ťahanovce.
6. Rezervovať plochy pre vozovňu električiek a autobusov v priestore 8. výrobného okrsku v Krásnej nad Hornádom. "

❓

Už len za základe tohto dokumentu by nikdy zrušenie TD či ED nemalo byť schválené. Má to vôbec nejakú právnu hodnotu?
Reakcia na: PTI #43669:
neviem, či to dobre chápem, ale električka na ŤHC bola ( teda je ) plánovaná v smere NO - Palackého - kdesi popri Hornáde - Džungľa - ŤHC? Teda má sa vynechávať stanica?

Lebo na " A K U A L I Z O V A N O M ÚZEMNOM PLÁNE HOSPODÁRSKO - SÍDELNEJ AGLOMERÁCIE KOŠICE " - http://www.kosice.sk/static/up_II.htm nie je naznačená žiadna KD v smere na Palackého. Akurát na Bencúrovej vidieť trať, ktorá sa potom napája na železnicu.
Reakcia na: PTI #43669:
Potom je namieste otázka, prečo sa po námestí nevybudujú tri trápne ostrovčeky s oplotením, ktoré by boli umiestnené naproti tým trom dnešným súčasným? Ľudia by nelietali cez celé námestie keby chceli ísť aj niečím iným. Koľko promülle by to bolo z tej miliardovej investície? A v konečnom dôsledku by to prinieslo okamžitý efekt, ako jeden ostrovček s dvoma nič neriešiacimi označníkmi (kde sa na oboch cestujúci dočíta aj tak to isté).
Reakcia na: jt #43668:
To priecestie so signalizáciou už nebude, lebo komunikácia okolo fontány sa AUPARKom ruší. Rozdelenie ostrovčeka v smere na stanicu je preto, aby sa tam nevytvárala bariéra pred hlavným vchodom z električiek, resp. čakajúcich cestujúcich, a ten priechod medzi obidvomi časťami je smerovaný priamo pred hlavný vchod do NZC. Bola to požiadavka investora, tak sa to navrhlo niekedy na začiatku pred 2 rokmi, a nik s tým nemal žiadny problém. Ja osobne skôr vidím problém v tom, že zrušením CSS-ky na severnej strane NO sa budú riadiť vodiči električiek iba dopravnými značkami, a mám obavy, že tu budú vznikať kolízne situácie. Dnes je signalizácia nastavená tak, že sú električky riadené bezkolízne, a keď dodržujú CSS-ku, tak sa nemôže stať, že by napr. 3-ka od stanice zavadzala 7-čke od jazera a pod. Tento signálny plán som navrhol keď sa dorábali priechody pred Dargovom /cca 12 rokov/a neskôr na D.Feju, a funguje to dodnes. Pričom v minulosti električiek cez NO premávalo podstatne viac.
Reakcia na: eMareq #43665:
Áno dnes iba na stanicu, ale zatiaľ nikým nezmenený platný územný plán, časť doprava, má vedenú električku okolo mestskej plavárne pod železnicu, s trasovaním okolo Hornádu - Džungľa - Ťahanovce. To ale nie je podstatné, väčší význam delených zastávok je ten, že električky môžu zastavovať bližšie ku križovatke, a na to sa využíva zadná časť nástupišťa. Tak isto sa uvažuje (škoda že už tak dlho, ale sa to nerealizuje) po celej triede SNP, kde cestujúci šlapú po vystúpení naspäť k priechodom v križovatke. Ak sa ostrovčeky rozdelia, tak vpredu budú stáť iba R-ky, a hneď za križovatkou mestské linky. Takže v konečnom dôsledku je to služba cestujúcim.
Reakcia na: PTI #43663:
Pred Dargovom to opodstatnenie má, pretože tam sú rozdelené smery na Moldavskú a Kuzmányho, no tu to význam nemá, keďže linky pokračujú už iba dve zastávky a prevažne tam ľudia vystupujú. Skôr by som si tam vedel predstaviť jeden 50/65 metrový ostrovček ako dva 35 metrové pre prípad, žeby bolo potrebné vypraviť dlhšie súpravy. Trojičky (prípadne dve KT8, čo sa kedysi plánovalo) teraz nejazdia a pri takomto prístupe k električkovej doprave ani nikdy jazdiť nebudú (buď nebude mať čo jazdiť, alebo nebude po čom jazdiť), ale niekedy v budúcnosti by mohli. Taktiež by to bolo lepšie, lebo dve súpravy by mohli zastaviť naraz na zastávke, čo sa robí aj teraz a prispieva to k zrýchleniu dopravy, plus cez priecestie môžu prejsť električky na jeden interval (nasledujúce priecestie je vybavené preferenciou).
Reakcia na: TA #43666:
Áno, minule som pozeral magazín KSK z 22.1. Ukazoval sa tam Trebuľa s Kulturákom. Aj ruky si podali, dačo popodpisovali s tým, že už len treba vylobovať odniekiaľ 1,6 mld. Sk (53 mil €). No radosť pozerať na nich dvoch. ?

http://www.nasa.sk/web/index.php/zabava-a-hry/756-magazin-ksk-22-januar-2009

(trvá to od 9:31 do 11:49)
Reakcia na: eMareq #43665:
príprava na KORID - smer ŤHC ?
Reakcia na: PTI #43663:
Nieje mi jasný ten zmysel rozdelenia s dvomi označníkmi najmä ak všetky e-linky už idú len jedným smerom.
Reakcia na: Alco #43632:
CITELIS - 18m, pohon CNG v počte 10 kusov s uvedením do
prevádzky zhruba začiatkom II.kvartála 2009.

ústrižok z odpovede na citelisy
môžu prísť, ale mi sa im už nevihneme ?
Reakcia na: jt #43656:
Tá úprava nástupných ostrovčekov je iba kozmetická, v skutočnosti je to jedno nástupište rozdelené na dve státia s dvomi označníkmi , tak ako je to dnes pred Dargovom.
Reakcia na: jt #43661:
Ja som písal o 52L, tam často vidím počet cestujúcich tak 5 až 10 čo idú do/z Krásnej. Predpokladám, že takýto počet cestuje aj do/z Pereša či Lorinčíka.

My predsa prestupovať nebudeme. Nikdysatotaknerobilo. ?
Reakcia na: eMareq #43660:
30 automatov pre štvrť milióna ľudí ?

L52 a L13 chodia ráno slušne vyťažené, ak sa zrušia, tak gadžovia z Krásnej budú nahnevaní. Ale je nenormálne, aby si dve trakcie na jednom úseku (ktorý nie je zanedbateľný) konkurovali. Navyše s hodinovým intervalom v sedle tieto linky nedávajú takmer žiadnu šancu cestovať bez toho, aby človek poznal odchody. Gadžibusy do Hornej Dolnej chodia častejšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.