Systém rozloženia zastávok na NO vychádza z dnešného stavu, pre ED je najoptimálnejší - na výjazdoch z triangla, autobusové zastávky ostali tak isto bez zmeny. Odsun koľají pred Dargovom v smere do parku nie je možný - kvôli pamätníku, to boli podmienky mesta a UHA, z druhej strany sa komunikácia tiež odsúvala maximálne od pamätníkov, zužoval sa pôvodne navrhnutý zelený stredový pás na minimum, aby sa základný pamätník v tejto etape výstavby nemusel presúvať.
Zastávka ED na Sennom trhu je aj dnes, bude mať ešte väčší význam - z tej strany AUPARKu bude výšková budova administratívy, naviac sa obnovuje autobusová zastávka pri plavárni a vytvára sa možnosť prestupu.
Investor na seba vzal riešenie a financovanie dopravy v úseku po Mojmírovu, celá úprava je prebratá z RP NO. Pokračovanie prestavby Štúrovej je v rukách a vo financiách mesta.
Na stránke KV KSS Košice som našiel informatívny cenník národného podniku Mototechna, schovávajúci sa pod názvom "Kúpte si nové auto za babku. ZN. "Nostalgia""
Taký mestský ikarus stál podľa tohto cenníka 730.700 Kčs a linkový bol o 6.500 Kčs drahší.
Akurát mi nieje jasné čo pod tou nostalgiou myslia (tie nízke ceny pri rovnako nízkych platoch?). Na autá boli poradovníky na niekoľko rokov dopredu a to ešte záujemca musel niečo dať do vrecka, aby proces urýchlil. A zvyšok čo na to aj tak nemal, cestoval práve v tom ikaruse.
"Križovanie komunikácie v smere V-Z pred Dargovom s ED je prevzaté z regulačného plánu, začína sa uvažovať o celej rekonštrukcii Štúrovej a vedení novej komunikácie v tomto smere až ďalej ku križovatke Š-M-R."
A to vyústenie "diaľnice" pred sporiteľňou bude mať potom aký zmysel? Potom to zrušia a urobia ďalšie vyústenie ďalej?
Dobrý deň.
Mňa by zaujímalo, prečo sa pri rekonštrukcii takého rozsahu neuvažuje o tom, aby sa odstránila prestupná turistika medzi zastávkami MHD. Prečo sa električkové zastávky nezdružili, ale sú aj na začiatku Južnej triedy aj pred hotelom? Tam dokonca jedna pribudla, čo mi nedáva zmysel. Takto je pri všetkých trakciách spolu 8 zastávok (vrátane dvoch výstupných a tej jednej novej električkovej). Ak by sa na Štúrovej smerom na stanicu urobila pôvodne zamýšľaná predraďovacia tretia koľaj +150 cm priestoru naviac, mohla byť zastávka pred križovaním s Hlavnou, v úrovni zastávky opačného smeru - priamo pred OD Dargov. Električková doprava by tak na Námestí oslobodediteľov mala zastávky vo všetkých smeroch na jednom mieste.
Viem, že by to stálo o čosi naviac, ale v porovnaní s nákladmi, ktoré budú na rekonštrukciu vynaložené, je to zanedbateľná čiastka, navyše zmeny takéhoto rozsahu sa robia "raz za sto rokov".
Potom by som sa ešte opýtal na význam ďalšieho nástupného ostrovčeka pri električkovej trati smerom na stanicu, nenapadá ma prečo sa s ním počíta.
Nezaručená informácia: vraj do konca mesiaca (február) by malo dôjsť do DPMK prvých 10 Shitelisov. Má niekto nejaké informácie bližšie?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PTI
Systém rozloženia zastávok na NO vychádza z dnešného stavu, pre ED je najoptimálnejší - na výjazdoch z triangla, autobusové zastávky ostali tak isto bez zmeny. Odsun koľají pred Dargovom v smere do parku nie je možný - kvôli pamätníku, to boli podmienky mesta a UHA, z druhej strany sa komunikácia tiež odsúvala maximálne od pamätníkov, zužoval sa pôvodne navrhnutý zelený stredový pás na minimum, aby sa základný pamätník v tejto etape výstavby nemusel presúvať.
Zastávka ED na Sennom trhu je aj dnes, bude mať ešte väčší význam - z tej strany AUPARKu bude výšková budova administratívy, naviac sa obnovuje autobusová zastávka pri plavárni a vytvára sa možnosť prestupu.