Na stránke KV KSS Košice som našiel informatívny cenník národného podniku Mototechna, schovávajúci sa pod názvom "Kúpte si nové auto za babku. ZN. "Nostalgia""
Taký mestský ikarus stál podľa tohto cenníka 730.700 Kčs a linkový bol o 6.500 Kčs drahší.
Akurát mi nieje jasné čo pod tou nostalgiou myslia (tie nízke ceny pri rovnako nízkych platoch?). Na autá boli poradovníky na niekoľko rokov dopredu a to ešte záujemca musel niečo dať do vrecka, aby proces urýchlil. A zvyšok čo na to aj tak nemal, cestoval práve v tom ikaruse.
"Križovanie komunikácie v smere V-Z pred Dargovom s ED je prevzaté z regulačného plánu, začína sa uvažovať o celej rekonštrukcii Štúrovej a vedení novej komunikácie v tomto smere až ďalej ku križovatke Š-M-R."
A to vyústenie "diaľnice" pred sporiteľňou bude mať potom aký zmysel? Potom to zrušia a urobia ďalšie vyústenie ďalej?
Dobrý deň.
Mňa by zaujímalo, prečo sa pri rekonštrukcii takého rozsahu neuvažuje o tom, aby sa odstránila prestupná turistika medzi zastávkami MHD. Prečo sa električkové zastávky nezdružili, ale sú aj na začiatku Južnej triedy aj pred hotelom? Tam dokonca jedna pribudla, čo mi nedáva zmysel. Takto je pri všetkých trakciách spolu 8 zastávok (vrátane dvoch výstupných a tej jednej novej električkovej). Ak by sa na Štúrovej smerom na stanicu urobila pôvodne zamýšľaná predraďovacia tretia koľaj +150 cm priestoru naviac, mohla byť zastávka pred križovaním s Hlavnou, v úrovni zastávky opačného smeru - priamo pred OD Dargov. Električková doprava by tak na Námestí oslobodediteľov mala zastávky vo všetkých smeroch na jednom mieste.
Viem, že by to stálo o čosi naviac, ale v porovnaní s nákladmi, ktoré budú na rekonštrukciu vynaložené, je to zanedbateľná čiastka, navyše zmeny takéhoto rozsahu sa robia "raz za sto rokov".
Potom by som sa ešte opýtal na význam ďalšieho nástupného ostrovčeka pri električkovej trati smerom na stanicu, nenapadá ma prečo sa s ním počíta.
V prvom rade chcem pozdraviť všetkých, ktorí tu ostali a ďalej prispievajú na toto fórum, hoci najmä obdobie po zavedení nového linkového vedenia v auguste ich stálo veľa nervov.
K Auparku a otázke Roosveltovej - z hľadiska dlhodobej koncepcie by mala ostať v úseku Hlavná - PFB obojsmerná. O jej zjednosmernení ako dočasnom sa uvažuje iba počas výstavby AUPARKu a riešení obchádzkových trás - vtedy s najväčšou pravdepodobnosťou sa dočasne zjednosmerní v smere PFB - Hlavná. Pribinova sa zjednosmerní opačne po ukončení výstavby AUPARKu. Bolo to vysvetlené. Križovanie komunikácie v smere V-Z pred Dargovom s ED je prevzaté z regulačného plánu, začína sa uvažovať o celej rekonštrukcii Štúrovej a vedení novej komunikácie v tomto smere až ďalej ku križovatke Š-M-R. Tak či tak ale niekde križovať električku je potrebné, o mimoúrovňovom krížení by som nerád fantazíroval.
aha, zaujímavé, takže aj Pribinovu zjednosmernia smerom na východ. No len aby sa na Hlavnej potom nevytvárali kolóny , keďže autá odchádzajúce z priestranstva pred Dargovom a Doubletree by Hilton budú mať len jedinú výjazdovú cestu.
Inak, na 1 pláne vyjadrujúcom dopravnú situáciu okolia Doubletree by Hilton som si všimol na Rooseveltovej naznačenú bus zastávku priamo pred vchodom hotela. Teda na južnej strane ulice, pričom Rooseveltova je zjednosmernená z opačnej strany. Teda nevidím jej zmysel.
"pre dosvetlenie - výjazd z Hlavnej od Dargova doprava do Štúrovej je zatiaľ naznačený preto, aby vozidlá, ktoré prídu do oblasti parkoviska medzi Dargovom a Slovanom mohli odísť v smere západným, nakoľko Pribinova bude opačne zjednosmernená. V budúcnosti sa plánuje medzi Slovanom a Dargovom ozaj pešia zóna s podzemným parkoviskom. Ale to je otázka času a najmä financií."
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pedro77