Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Riks #42879:

Ano, tento pripad si uz Nazvoslovna komisia po medializacii opravila, ale v terene sa aj po oprave na viacerych

miestach nachadzaju nedostatky.
Chcel by som este upozornit na jeden unikat, ktory sa nachadza na byvalej ulici "Boženy Slančíkovej-Timravy",

dnes už iba skrátene "Timravy", kde sa na jednom dome nachadza velmi stara mala smaltovana tabulka s nazvom

"Slančíkovej-Timravi". Neverim, ze je z cias pouzivania tzv. sturovskej slovenciny, teda v dobe, ked sa ypsilon nepouzival, to by bola este z 19. storocia a neskutocne vzacny kus!

Re #42869 TA:
No praveze tam stoja bloky, ale hlavne vchody maju otocene vstetky na opacne strany (Nesporova ul. a Safarikova tr.). Je to skor park a cez neho dva siroke chodniky, tak som to dal opravit aj do vydania mapy 4/2004 od VKU. Pristup pre auta tam nie je, ale da sa tam dostat bez problemov od garazi, ktore su juhozapadne od Tuckovej ul. (do tvaru obrateneho pismena "L") a v priestore rohu budovy obchodneho domu sa cesta "akoze" konci, ale pritom plynule prechadza do chodnika. Neviem, ci tam nebola/nie je aj zavora, uz si nepamatam. http://maps.google.co.uk/maps?q=kosice+ondavska&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&split=0&gl=uk&ll=48.710536,21.234357&spn=0.002595,0.006813&t=k&z=18

Pozrel som na www.uzemneplany.sk a tam nevidim medzi zastavkami Idanska a SOUD ziadnu vrstevnicu. Prva vrstevnica zacina az prave od zastavky Idanska smerom ku Sturovej a tam sa Ti moze zdat, ze je to do kopca, pretoze Moldavska cesta tam este pokracuje kusok priamo.


Re #42874 absik:
Hej, preto je spravne tvar s "ý" od slova "výhonok" 🙂
Reakcia na: pedro77 #42911:
Je to viacnasobne izolovane, trolej TD tusim 4x 2 pary pred trolejom zeleznice a 4x 2 pary izolator pertinax v jednom smere, takze dokopy 16 izolatorov Pertinax a zeleznicny trolej na jednokolajnej trati je izolovany tusim 2x pred a 2x za priecestim, cize dokopy 4 (pravdepodobne keramicke) izolatory. Vlaky tam vsak maju pred priecestim prikazovu znacku na stiahnutie zberaca, takze uhlikova lista sa nikdy "nesuchnu" cez tu trolejovu krizovatku, ale v pripade "nehody", ze by sa tak z nejakej priciny nestalo, prejazd s dvihnutym zberacom by nemal zanechat nasledky, lebo ten izolovany usek aj tak nie je pod napatim.
Reakcia na: jt #42909:
ozaj, ako je spravene to krizovanie? TD trakcia ma odlisne napatie ako vlakova v presove
Reakcia na: Furčan #42873:

Vezmem na to jed, ze pod tym travnikom medzi admin. budovou byvalych tehelni a cestou boli kolajnice. Ja si uz presne nepamatam v akej hlbke presne boli, mozno su predsa len zasypane hlbsie ako som spominal tych 25 cm. V cca 1989-90 sa tam robil kanal, ktory je tam mozno dodnes a ked tam davali betonove valce do hlbky, tak im tam zavadzala lava cast kolaje (v smere akoby od cesty ku blokom), ktoru potom odrezali zhruba v dlzke 1m. Odhrnuty bol ale hodny kus v priemere, takze bolo tam vidiet celistvy kus trate v useku takych dvoch metrov a v strede bol odrezany ten spominany cca metrovy kus. Asi dva metre od toho miesta tam stal uz velmi stara a obrovska smutna vrba, na ktoru sme sa ako mali chodievali hravat a ked som bol starsi, tak som sa tam dokonca aj ucil. Do vystavby Lidlu sa tam urobila jedina uprava, ze tu vrbu asi 5-6 rokov dozadu vyrubali.

Re #42789 Nodes:
Zhruba v tom case som sa tam pokusal dostat, ale to sme sa este nepoznali.

Re #42795 Yogi616:
Ano, to je sucasnost, ale pred takymi cca 10 rokmi by si potreboval specialne povolenie na fotografovanie.

Ohladne toho navrhu na nater KT8 mi hovoril sam Dezso, ale osobne si myslim, ze to bolo skor opacne. Straussberg chcel taky nater (erbovy znak je toho dokazom) a on mozno potom mohol akoze navrhnut, aby to bol kosicky nater. Lenze veduci vozovne mi hovoril, ze farieb sa dost zvysilo, tak vraj preto a vyzeralo to dobre, tak to tak potom ostalo. Pocul som uz aj verziu, ze je to nater podla trikolory, aka je na slovenskej vlajke. Lenze ta je biela/modra/cervena a nie cervena/biela/modra.

Re #42872 eMareq:
Na projekte ta zelen na streche vyzera pekne, ale ako pozeram na kopec zmien oproti projektu, tak sa obavam, ze tam bude mozno nieco a la v Galerii jedno umelohmotne zaprasene cudo pripominajuce strom. A som zvedavy, ako si tam ti ludia pri kavicke budu pozerat ludom do iba 25-30 m vzdialenych kuchyn a obyvaciek na 1. a 2. poschodi 🙂
Reakcia na: TA #42908:
Najlepšie by bolo vytvoriť dva pruhy. Teleso trate by bolo súčasťou vozovky (v pravom pruhu). Ak by sa to takto realizovalo, bolo by dobré zlúčiť zastávky všetkých trakcií. Predbežne sa ale počíta s umiestnením zastávok v miestach, kde sú aj teraz, čo je chyba (nechcem tu teraz rozoberať ich nevhodné rozmiestnenie). Problém by aj bol so súbehom trolejbusov a električiek. Zlúčiť trolejové vedenia tbusov a trams nie je nemožné, ale ani jednoduché hlavne, ak je u nás problémom spraviť solídne kríženia vedení (v spomínanom Prešove je križovanie tbusov a vlakov, a busy tam ani nespomalia...).

Keď už sme načali túto tému, spomeniem ešte zopár zaujímavostí.

Koľaj z Južnej triedy (-> NO) sa tesne pred križovatkou (hneď za výjazdom z Fejovej) rozdelí a vznikne súbežná trojkoľajná trať. Pravá koľaj bude určená pre linky na ŽSt, prostredná pre linky smerujúce ku Krajskému súdu, ľavá, samozrejme smer Barca.

Križovanie koľavových tratí na NO bude riešené s výhľadovým napojením Hlavnej (predpokladám, že pre všetky smery). Reálneho napojenia sa ale asi nikdy nedočkáme, keďže už 22 rokov je ED z Hlavnej oficiálne dočasne vylúčená.

Pri výstavbe Auparku sa na Štúrovej plánuje vybudovanie 6-prúdovky (2+2 IAD, 1+1 MHD), ktorá by mala pokračovať aj po severnej strane Štúrovej, kde zatiaľ BUS pruh chýba.
Reakcia na: jt #42907:
ak to urobia tak, v tom prípade budú musieť urobiť 2 pruhy a nie len 1, hoci premávka bude 1-smerná. Takže 2 pruhy budú zaberať kopu miesta, ktoré mohlo byť pešou zónou. Alebo potom zjednodušiť prístup k MHD zobojsmerniť ulicu. A úplne najlepšie by bolo, ak by všetka MHD využívala koľajisko.
Reakcia na: TA #42906:
Toho by som sa nebál. Predpokladám, že to urobia podobne, ako je to na pešej zóne v Prešove. http://blog.sme.sk/blog/4667/125653/vianocnypresov-trojica-trolejbusy2.jpg
Reakcia na: jt #42895:
dlažba až po Bottovu? Takže MHD bude chodiť po dlažbe. ?
Reakcia na: TA #42904:
pardon za chyby :
1. odstavec : nie severná a južná vetva, ale východná a západná
2. odstavec : * - akurát podľa mapy je to Husárska, no v tom prípade by bola Husárska predelená spomínaným svahom
Reakcia na: veteran #42893:
s Ungárovou a Husárskou to nebolo skôr tak, že v roku 1991 sa kvôli lepšej prehľadnosti severná vetva premenovala na Husársku a južná sa ponechala ako Ungárova?
Je to ale len moja domnienka - nepamätám si, či ešte boli nejaké domy ( nie chatrče ) na dnešnom konci Floriánskej v roku 1991.

Avšak v mapách od VKÚ ( nepoznám však ostatné najnovšie vydanie ) je tá ulica zakreslená zle. Možno niekedy v minulosti tak išla, avšak tá ulička *, ktorá sa dnes považuje za Husársku, v podstate Husárskou ani nie je. Husárska vychádza zo západnej strany z Ungárovej a smeruje na severovýchod, kde sa následne spája s Floriánskou. Lenže v skutočnosti nič také neexistuje. Veď je tam prudký svah. Tá ulica, ktorá vychádza smerom na západ z Floriánskej teda Husárskou nemôže byť. Husárska sa v skutočnosti nachádza akurát hore na kopci, lemuje dnešný svah a končí na rovinke, kde ešte nedávno boli cigánske chatrče. Neviem však, ako to tam vyzeralo v minulosti - možno to kedysi bolo skutočne prepojené.
Reakcia na: eMareq #42889:
Pri vstupe do dvojstromčeka sa mi zdá, že na to mysleli. Aspoň teda podľa fotky súdim, že zo strany od zastávky sú schody, ale popri budove to nadobúda sklon z chodnika smerom nahor.
Reakcia na: Riks #42879:
V Montážach su koľaje, lebo ich vydno aj z iduceho busu, len to tam nemam nafotene a skoro stale tam parkuju auta.
Re #42878 eMareq: to iste stoji na Bottovej abo kde.
Reakcia na: absik #42896:
Dnešné átriové domy nad Kuzmányho. http://www.fotokosice.eu/displayimage.php?album=3&pos=34

V starých mapách je zaujímavý aj Strmý kút (nad Žriedlovou).
"Medzi južným cintorínskym múrom a oplotením Starej sladovne viedla v minulom storočí úzka ulička Strmý kút, jej trasa je stále čitateľná na základe hraníc jednotlivých pozemkov. V tom období tu mesto končilo a Strmým kútom sa dalo dostať po hrane strže do polí, na ktorých sa dnes rozkladá sídlisko Terasa."
Zdroj: http://www.architecture.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=935&Itemid=44
?
Reakcia na: 5 #42899:
Ak by na Konopnej bola zastavka MHD, tak by ju slecna mohla po anglicky zahlasit ako "Ganja street" ?
Reakcia na: Sarko #42864:
Ja som si stále myslel, že Klinčeková, Kosatcová, Púpavová a Šafranová vznikli postupne odčlenením od Opatovskej cesty. Nie tak dávno im dávali nové tabuľky.
Rekordman Mladej gardy môže byť až sedemnásobný, keďže Pasienková ulica istý čas niesla názov Na močidlách. Inak neviem, či je vhodné mať v dnešnej dobe Konopnú ulicu. ?
Reakcia na: veteran #42893:
Dardova ulica. Zaujimave.
Reakcia na: veteran #42893:
taketo prispevky z historie velmi rad citam, vdaka ?

btw, kde bola "Mačacia medzierka" ? Silne mi to pripomina najmensku parizsku ulicu "rue du Chat-qui-Pèche" (ulica macky, co chyta ryby) ?
Reakcia na: Nodes #42891:
Odbočovací pruh a parkovanie pri Slovane sa zruší až počas výstavby Auparku. Dlažba má plynulo pokračovať medzi Dargovom a Slovanom, a medzi Bottovou a Slovenskou sporiteľňou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.